Hej jag har nu i dagarna fått reda på att jag är adopterad och att min biologiska mamma dog i en bilolycka när hon bara var 6 år gammal. Detta har typ vänt upp och ned på mitt liv och jag fattar inte varför jag berörs så mycket av det. Hur ska jag göra för att kunna leva med det här? Varför tynger det mig så?
Hej jag har nu i dagarna fått reda på att jag är adopterad och att min biologiska mamma dog i en bilolycka när hon bara var 6 år gammal. Detta har typ vänt upp och ned på mitt liv och jag fattar inte varför jag berörs så mycket av det. Hur ska jag göra för att kunna leva med det här? Varför tynger det mig så?
6 år gammal? Antar du har skrivit fel information. Annars lär hon vara topp 10 på yngsta mammorna i världen. En lista jag önskar ingen befann sig på.
Att bidra med ett ägg och en spermie gör ingen till en förälder.
Dina föräldrar är de som tar hand om dig.
Vem som bidrog med ägget och spermien kan ju vara kul att veta, men dina föräldrar kommer alltid att vara dina föräldrar.
Ett understimulerat intellekt överreagerar på obetydlig information=varför det tynger dig. Hur du ska kunna leva med det? Menar du att du har något val? Har dina adoptivföräldrar varit goda vid dig? Det är väl det enda som är relevant.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!