2018-12-25, 22:05
Medlem
varför förbjuder man inte hundar? Det känns lite primitivt att ha djur som kan bita ihjäl en som springer omkring på gatorna. Inte som med katter precis.

5000-6000 personer blir hundbitna varje år, och nu i år så blev en pojke ihjälbiten av en hund. Jag blir ofta skrämd pga jävla hundar som skäller och hoppar mot mig, och jag är inte den ända. Har sett andra som blivit, känner många som blivit och har själv blivit jagad av hundar ett par gånger.
Hundarna skrämmer också vilda djur i naturen.

De lämnar stora jävla berg med piss och avföring på gatorna som luktar skit. Undra hur många gånger jag trampat i hundskit och förstört skorna. Flera tusen kronor går åt varje år pga folk trampat i hundskit eller förstört kläderna. Inte bara det, utan hundavföring kan smitta småbarn som äter snö.

Och vi borde faktiskt tänka på nyanlända muslimer. Deras religion är emot hundar.

Så varför inte förbjuda Hundar? Det är ju så enkelt att förbjuda fyrverkerier, som skrämmer folk , förstör miljön, skräpar ner och skrämmer andra djur och förstör byggnader. Men precis det gör ju hundar också och flera gånger värre.

jag förväntar mig mycket intelligenta svar från arga hundägare, som absolut inte består utav bara påhopp för att jag har en annan åsikt. Och jag förväntar mig också motargument varför.
make me proud
Senast redigerad av afs123 2018-12-25 kl. 22:15.
Citera
2018-12-25, 22:09
Medlem
mossyvictorys avatar
Om vi skulle förbjuda allt som har ihjäl folk så skulle vi leva i en bubbla och svälta ihjäl.

Folk dör, deal with it. Jävla beta male som vill förbjuda allt för att det sårar dina känslor.
Citera
2018-12-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Om vi skulle förbjuda allt som har ihjäl folk så skulle vi leva i en bubbla och svälta ihjäl.

Folk dör, deal with it. Jävla beta male som vill förbjuda allt för att det sårar dina känslor.
mycket intelligent svar. Så om vi förbjuder hundar så kommer vi hamna i en bubbla och svälta ihjäl? Jag förstår inte. jag vill förbjuda hundar, inget annat.
Citera
2018-12-25, 22:13
Medlem
Nattiskatts avatar
Nej, vi ska inte tänka på invandrarnas religion. Detta är Sverige och vi har en helt annan kultur, passar det inte de så har de inget och göra här. Det är de som ska följa Sveriges lagar och regler om de kommer hit.

Förövrigt är 6000 personer som blir bitna av hundar varje år en liten del av hela befolkningen. Dock är det tragiskt naturligtvis, men inte så mycket att göra åt mer än att uppfostra hundarna eller hålla sig borta om man nu är så emot de. Ser ingen anledning till att förbjuda de.
Citera
2018-12-25, 22:14
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
mycket intelligent svar. Så om vi förbjuder hundar så kommer vi hamna i en bubbla och svälta ihjäl? Jag förstår inte. jag vill förbjuda hundar och fyrverkerier, inget annat.

Jag skrev inte det. Du är inkapabel till att ha en konstruktiv diskussion för att du är en emotionell beta male.

Jag skrev om vi skulle förbjuda ALLT som har ihjäl folk så skulle vi leva i en bubbla och aldrig lämna den, därför, svälta ihjäl ironiskt nog.

Men det är ganska svårt att diskutera när man tänker som en kvinna.

Jag har blivit biten av hundar många gånger, men inte fan springer jag omkring och är rädd och lipar på ett forum. Har fan ärr på kroppen efter hundbett, build a bridge and get over it. Fega fitta.
Citera
2018-12-25, 22:18
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
ironiskt nog så är det du som tänker som en kvinna. bara känsloargument.

Det är inte jag som gnäller för att jag är en emotionell flicka mentalt.

Är man för förbud så inser det att man vill att staten ska kontrollera ens liv åt den då man är inkapabel till att få sin vilja igenom utan tvång. Du kan inte kontrollera ditt liv själv utan vill att staten ska skydda dig. Därav är du en feg fitta.
Citera
2018-12-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Nej, vi ska inte tänka på invandrarnas religion. Detta är Sverige och vi har en helt annan kultur, passar det inte de så har de inget och göra här. Det är de som ska följa Sveriges lagar och regler om de kommer hit.

Förövrigt är 6000 personer som blir bitna av hundar varje år en liten del av hela befolkningen. Dock är det tragiskt naturligtvis, men inte så mycket att göra åt mer än att uppfostra hundarna eller hålla sig borta om man nu är så emot de. Ser ingen anledning till att förbjuda de.
Det är 6000 personer för mycket... varför ska vi tillåta farliga djur att gå runt på gatorna? De kan vara inomhus och skita i en liten låda som katter, inte ute på offentliga platser.
Citera
2018-12-25, 22:24
Medlem
Knotknets avatar
Instämmer så gott som helt med ts. Jag är givetvis för ”nyttohundar”, blindhundar, bombhundar etc.
Men att infantila människor ska tillåtas ha hund för sitt nöjes skull är jag givetvis helt emot. Vargdebatten tre sig enormt löjlig i sammanhanget om vi gör jämförelsen med alla dessa hundar som skadar och försöker döda människor.

Otroligt sjukt att vi i vårt samhälle tillåter vanliga hundar som husdjur. Hundar aka definitivt förbjudas.
Citera
2018-12-25, 22:25
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Instämmer så gott som helt med ts. Jag är givetvis för ”nyttohundar”, blindhundar, bombhundar etc.
Men att infantila människor ska tillåtas ha hund för sitt nöjes skull är jag givetvis helt emot. Vargdebatten tre sig enormt löjlig i sammanhanget om vi gör jämförelsen med alla dessa hundar som skadar och försöker döda människor.

Otroligt sjukt att vi i vårt samhälle tillåter vanliga hundar som husdjur. Hundar aka definitivt förbjudas.

Är du ett hinder emot min frihet så är du en fiende mot alla människor som vill vara fria. När skiten träffa fläkten hoppas jag att dina gelikar håller sig borta för jag kommer att hänga er med pianotråd. Jävla beta male kommunister.
Citera
2018-12-25, 22:26
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Det är 6000 personer för mycket... varför ska vi tillåta farliga djur att gå runt på gatorna? De kan vara inomhus och skita i en liten låda som katter, inte ute på offentliga platser.

Ska vi förbjuda hundar helt och hållet för att man riskerar att bli biten? Någon måtta får det väl ändå vara. Man kan inte förbjuda minsta lilla sak.

Citat:
som jag trodde, bara påhopp. Det är som att kalla SD rasister. SD ökar och ökar ändå. Vill man att SD ska börja minska så får man komma med bättre argument. Ni har inga bättre argument, bara känsloargument.

SD ökar så vad gnäller du över? Tycker mest att det är du som verkar vara känslosam då det är det ända kortet du kommer med i varje svar.
Citera
2018-12-25, 22:29
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Totalt antal registrerade hundar: 917134 hundregistret per 2017-12-31 i Sverige, hur många människor har blivit bitna?
Citera
2018-12-25, 22:29
Medlem
DRD4s avatar
Att vilja förbjuda hundar är en så sjuk tanke så den har garanterat stöd i koranen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in