2018-12-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Ska vi förbjuda hundar helt och hållet för att man riskerar att bli biten? Någon måtta får det väl ändå vara. Man kan inte förbjuda minsta lilla sak.

SD ökar så vad gnäller du över? Tycker mest att det är du som verkar vara känslosam då det är det ända kortet du kommer med i varje svar.

"Minsta lilla sak" det är förfan livsfarliga djur som springer runt på gatorna och terroriserar folk. Det vore bättre om vi bara avlivade alla hundar. förutom "nyttohundar" såklart som Knotknet tidigare pratade om.
Du får skaffa dig en katt istället.
Citera
2018-12-25, 22:32
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
"Minsta lilla sak" det är förfan livsfarliga djur som springer runt på gatorna och terroriserar folk. Det vore bättre om vi bara avlivade alla hundar. förutom "nyttohundar" såklart som Knotknet tidigare pratade om.

Jag tycker att vi ska förbjuda kommunister som försöker begränsa vår redan begränsade frihet. Jag tycker att straffet ska bli hängning med pianotråd. Mänskligheten klarar sig bra utan er parasiter.
Citera
2018-12-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Totalt antal registrerade hundar: 917134 hundregistret per 2017-12-31 i Sverige, hur många människor har blivit bitna?
5-6000 om året. Så räknar man varje person som lever i Sverige ungefär 10 miljoner, som medelåldern 82 år. 5500 * 82 = 450 000. Så i snitt 1 av 22 svenska medborgare blir bitna under sin livstid. Och jag tror det definitivt är fler för de flesta finns nog inte med på statistiken
Citera
2018-12-25, 22:46
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
5-6000 om året. Så räknar man varje person som lever i Sverige ungefär 10 miljoner, som medelåldern 82 år. 5500 * 82 = 450 000. Så i snitt 1 av 22 svenska medborgare blir bitna under sin livstid. Och jag tror det definitivt är fler för de flesta finns nog inte med på statistiken

Det är för lite för att tas på allvar, tyvärr. Du får helt enkelt sitta i en lada där du slipper de farliga hundarna eller gå ut på stan och bara hoppas att du har turen att slippa bli biten.

Citat:

Jag tycker du överdriver.

Alla hundar? Polishundar behövs till stor hjälp och kan lösa allvarliga brott, de också menar du? De är ju livsfarliga.

Har redan en katt också förresten
Citera
2018-12-25, 22:47
Medlem
Citat:
vad fan snackar du om? om många personer i Sverige vill förbjuda hundar, så kommer dem förbjudas.
förövrigt så är afs inte fascister. Kom på ett torgmöte nästa valår vettja
Fast många vill ju inte det. Poängen som han försöker föra fram är att det är ett farligt mindset att driva en politik där man anser att allting som är riskfyllt bör blir olagligt och förbjudas. Du har samma logik som transmänniskor som försöker legalisera att det ska bli olagligt att tilltala någon som ”fel” kön. Om alla hade gått runt som dig hade folk kunnat gnälla om allting. Förbjud alla bilar för folk dör och skadas i bilolyckor. Förbjud klackskor för folk kan ramla och göra illa sig. Förbjud lakrits för många tycker det är äckligt. Förstår du jämförelsen? Vem ska komma fram till vad som bör förbjudas och inte? Och var drar man gränsen? Precis, du kan inte svara på det och det är därför folk har sin rätt att vara fri och leva sina liv som dom vill, vilket inkluderar hundar.
Citera
2018-12-25, 22:48
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
vad fan snackar du om? om många personer i Sverige vill förbjuda hundar, så kommer dem förbjudas.
förövrigt så är afs inte fascister. Kom på ett torgmöte nästa valår vettja

Förbud är ett statligt instrument för att skydda betamän som inte kan skydda sig själva, då måste de gå till staten. Lite som en lipsill i lågstadiet som ropar på mamma så fort det blir problem med de andra barnen.
Citera
2018-12-25, 22:49
Medlem
Citat:
Det är för lite för att tas på allvar, tyvärr. Du får helt enkelt sitta i en lada där du slipper de farliga hundarna eller gå ut på stan och bara hoppas att du har turen att slippa bli biten.
ska man verkligen behöva gömma sig i lador för att slippa bli biten

Citat:
Jag tycker du överdriver.

Alla hundar? Polishundar behövs till stor hjälp och kan lösa allvarliga brott, de också menar du? De är ju livsfarliga.

jag sa att jag ville ha kvar "nyttohundar"
Citera
2018-12-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Förbud är ett statligt instrument för att skydda betamän som inte kan skydda sig själva, då måste de gå till staten. Lite som en lipsill i lågstadiet som ropar på mamma så fort det blir problem med de andra barnen.
Jaså så du tycker att vi inte ska ha några regler i samhället? Hur skulle det se ut?
Vi skulle ju fortfarande vara grottmänniskor
Citera
2018-12-25, 22:53
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
ska man verkligen behöva gömma sig i lador för att slippa bli biten

jag sa att jag ville ha kvar "nyttohundar"

Egentligen är alla hundar även de som ägs av privatpersoner nödvändiga på ett eller annat sätt. Du måste väl ändå se några fördelar med de. Tycker du gnäller mest.
Citera
2018-12-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Fast många vill ju inte det. Poängen som han försöker föra fram är att det är ett farligt mindset att driva en politik där man anser att allting som är riskfyllt bör blir olagligt och förbjudas. Du har samma logik som transmänniskor som försöker legalisera att det ska bli olagligt att tilltala någon som ”fel” kön. Om alla hade gått runt som dig hade folk kunnat gnälla om allting. Förbjud alla bilar för folk dör och skadas i bilolyckor. Förbjud klackskor för folk kan ramla och göra illa sig. Förbjud lakrits för många tycker det är äckligt. Förstår du jämförelsen? Vem ska komma fram till vad som bör förbjudas och inte? Och var drar man gränsen? Precis, du kan inte svara på det och det är därför folk har sin rätt att vara fri och leva sina liv som dom vill, vilket inkluderar hundar.
fast om många ville det så skulle det bli ett förbud.
Det är folket som ska komma fram till om det ska förbjudas eller inte. Om en majoritet vill det, så borde de bli förbjudna. man drar gränsen där folk tycker att man ska dra gränsen.

Bilar är t.ex för viktiga för att förbjudas. Hundar är inte viktiga. förutom sk "nyttohundar" som jag vill ha kvar för att de är viktiga
Citera
2018-12-25, 22:55
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Jaså så du tycker att vi inte ska ha några regler i samhället? Hur skulle det se ut?
Vi skulle ju fortfarande vara grottmänniskor

Räcker med NAP.
Citera
2018-12-25, 22:56
Medlem
Citat:
Egentligen är alla hundar även de som ägs av privatpersoner nödvändiga på ett eller annat sätt. Du måste väl ändå se några fördelar med de. Tycker du gnäller mest.
Jag ser inte så många fördelar förutom nöje. Och det finns tillräckligt med nöjen. vi behöver inte ha farliga djur som springer runt på gatorna för att vissa vill roa sig.

Alternativt att man kan behöva en licens för att få ha en hund som privatperson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in