Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-19, 21:58
  #1
Medlem
Hej

Jag har hittat ett par Ecco-skor som jag funderar på att köpa. Tyvärr är de med mina mått mätt ganska dyra. Iofs så spelar det inte så stor roll om de håller länge.
Så jag undrar om man betalar för märket eller kvalitén?
Citera
2006-02-19, 22:05
  #2
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag har haft ett par Ecco-skor i två vintrar nu, och det syns knappt att de är använda. Naturligtvis varierar det från modell till modell, men överlag så är det skor som håller. Sen är det ett märke som lever mycket på varumärket också, så visst stiger priset bara för att det står Ecco på dem.
Citera
2006-02-20, 02:05
  #3
Medlem
Kharmas avatar
Deras målsättning är väl att göra en så bekväm sko som möjligt, vet att många med fotproblem har ecco. Jag skulle gissa på att hållbarheten är högre än andra skor i samma prisklass.
Citera
2006-02-20, 11:45
  #4
Medlem
flygers avatar
I somras slängde jag mina sommarskor av märket ecco och de tror jag att jag köpte 98. De var ganska fula men extremt sköna. Men då var de ordenligt slitna också, båda sulorna var slitna så att de var två delar.

Behöver jag säga att jag köpte ett par nya eccos?

Ser man det som en investering så kostade väl skorna mig ca 100Kr per år.
Citera
2006-02-20, 12:07
  #5
Medlem
järnfotens avatar
Jag har ett par vinterskor från ecco som jag haft sen -00, med lite nytt skoputs så ser de i princip nya ut. Sulorna är överhuvudtaget inte slitna och behöver jag säga att de är väldigt sköna att gå i. Kostade mig 1300, lätt värt varenda krona.

Innehar även ett par åt moccahållet som jag är nöjd med, otroligt sköna och ser helt ok ut.

Tror tom jag har ett par finskor, vilka faktiskt gör att det går att uthärda skor av typen "kostymskor" i längre perioder

Jag har rätt stora fötter och ecco brukar vara bra på att ha lite större storlekar samtidigt som de har väldigt bra kvalitet på sina grejer.
Citera
2006-02-20, 13:40
  #6
Moderator
Oddballs avatar
Jag har ett par "kostymskor" av märke Ecco som jag ofta har på jobbet och således går och står mycket i dem. De är supersköna och värda varenda krona (kostade runt 1000:- för ca 3 år sedan)!! Tilläggas bör kanske att jag har storlek 44,5 och rätt breda fötter.
Citera
2006-02-20, 16:08
  #7
Medlem
Jag har nästan alltid köpt ecco-skor (har 3 par). Väldigt bekväma, men det är kvaliten och komforten man betalar för.
Citera
2006-02-20, 18:51
  #8
Medlem
Låter bra detta, får bli de skorna då.
Citera
2006-02-20, 18:55
  #9
Medlem
Efter att ha haft problem med fötter och skor i en herrans massa år, så har jag nu lärt mig läxan.
Jag köper aldrig andra än Ecco, vare sig det gäller vardagsskor, finskor (inte brudarna) eller skor att motionera i.
Supersköna och håller länge om man sköter dem väl.

Helt enkelt prisvärda!
Citera
2006-02-21, 16:42
  #10
Medlem
GLYKOZs avatar
Hade ett par grymt sköna halvhöga ecco´s,typ walking-skor!Köpte dem på rea
för 700 spänn,mot ordinarie 1495 pix!Efter 1!/2 så blev det punka på air-cushion
funktionen i ena sulan!Pös lite om den dojan efter det,fullt funkionsdugliga skor ändock!Reklamerade dojorna o fick 1495 spänn tillbaka, köpte mig sedan ett par nya eccos!
Citera
2006-02-21, 21:01
  #11
Medlem
Har ägt massvis med Ecco skor, mycket nöjd.
Fin kvalite. Slittåliga och komfortabla.
Citera
2006-02-21, 21:04
  #12
Medlem
Eccos damskor är väldigt låga över fotvalvet, och smala. Kan inte ha dem.
Men kanske herrskor passar svenska fötter bättre?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback