2014-08-01, 12:57
Medlem
Isnatts avatar
Nog för att det är en tråd med några år på nacken, men ämnet är för mig aktuellt

Jag äger 6 eller 7 par eccoskor och dom äldsta är ifrån 2008 men dom börjar nu gå mot slutet då sulan fått några hål i sig. Men skinnet/sömmarna/stabiliteten är fortfarande fint och dom har fortfarande mönstret kvar och jag använder dom ändå dagligen ca 4 månader om året väger en bra bit över 100 kg. Där kan man snacka om kvalité!
Jag har alltså inte behövt slänga ett enda par av skorna eftersom dom fortfarande är hela.

Dom andra paren är också i väldigt bra skick trots att jag inte är så noga, jag smörjer in dom när dom blir för tilltufsade och så men inte mer. Prisvärda nåt jävulskt.
När jag var liten var det mest gamla människor som promenerade med såna där skor med en liten 'tå' men nu är ecco väldigt snygga och kvalitén är hög.

Jag sitter och ser över att köpa ett par nya skor till hösten och funderar på dom här, dom är snygga va?
http://shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/ec...price=450-2000
Citera
2014-08-01, 17:32
Medlem
De tål dåligt med vatten
Citera
2014-08-01, 18:32
Medlem
Ett tidigare bra märke som gått ner sig rejält. Håller förbannat dåligt nuförtiden. Kass kvalitet och du betalar enbart för varumärket då den tidigare så bra kvaliteten är ett minne blott. Tyvärr.
Citera
2014-08-06, 01:27
Medlem
Rippless avatar
Ecco har väl alltid valt komfort före utseende. Vissa modeller ser trots allt riktigt bra ut, dock kan de inte mäta sig med t.ex. Loake som ligger i ungefär samma prisklass. Å andra sidan har ju Ecco otroligt många modeller, medan Loake mer har nischat sig på dressade skor.
Citera
2014-08-06, 02:21
Medlem
Yahwees avatar
Jag tycker de har blivit skit. Dålig kvalitet och inte alls så sköna som tidigare.
Vissa sorter har extremt hal sula som gör att man riskerar att göra en Bambi på polerade stengolv eller plåttrösklar som brukar finnas i köpcenter.
Välj annat märke för de pengarna.
Citera
2014-12-06, 23:48
Medlem
Ecco är ju inget roligt märke precis, men fotriktiga och bra.
Tyvärr är kvalitén och hållbarheten inte jämförbar med vad den var förr.
Tycker ändå det fortfarande är prisvärt.
Citera
2014-12-08, 02:54
Medlem
Har Ecco i jobbet och privat under vintern. Är väl hyfsat prisvärda men kvalitén har sjunkit.
Citera
2014-12-08, 03:06
Medlem
RoaldDahls avatar
Det finns en riktigt stor nackdel med Ecco!
De går inte att sula om eller klacka om!
Deras sulor är av visst material, så inga lim i världen fäster.
Det är ett medvetet knep, enligt två olika upprörda och av
varandra helt oberoende skomakare jag talat med.

Har fått kasta två Ecco-par efter ett par år bara...

Satsa på Rockport, Lloyd eller Timberland istället.
Citera
2014-12-08, 11:16
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera
2018-02-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumprunkarn
Ett tidigare bra märke som gått ner sig rejält. Håller förbannat dåligt nuförtiden. Kass kvalitet och du betalar enbart för varumärket då den tidigare så bra kvaliteten är ett minne blott. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Yahwee
Jag tycker de har blivit skit. Dålig kvalitet och inte alls så sköna som tidigare.
Vissa sorter har extremt hal sula som gör att man riskerar att göra en Bambi på polerade stengolv eller plåttrösklar som brukar finnas i köpcenter.
Välj annat märke för de pengarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mamma-Mini-Myra
Ecco är ju inget roligt märke precis, men fotriktiga och bra.
Tyvärr är kvalitén och hållbarheten inte jämförbar med vad den var förr.
Tycker ändå det fortfarande är prisvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Har Ecco i jobbet och privat under vintern. Är väl hyfsat prisvärda men kvalitén har sjunkit.

Kan bara hålla med. Visst är de sköna och ser väl ok ut men herregud vad de sulan går sönder. Som tur är brukar jag nästan alltid hinna reklamera.

Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Det finns en riktigt stor nackdel med Ecco!
De går inte att sula om eller klacka om!
Deras sulor är av visst material, så inga lim i världen fäster.
Det är ett medvetet knep, enligt två olika upprörda och av
varandra helt oberoende skomakare jag talat med.

Har fått kasta två Ecco-par efter ett par år bara...

Satsa på Rockport, Lloyd eller Timberland istället.

Precis, skomakarna säger så. Funderar själv på att limma sulan från insidan för att täta skon och få lite längre livslängd. Någon annan som har någon idé för att laga Ecco-sulor som börjat läka in vatten från sulan?
Citera
2018-02-13, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Kan bara hålla med. Visst är de sköna och ser väl ok ut men herregud vad de sulan går sönder. Som tur är brukar jag nästan alltid hinna reklamera.

Precis, skomakarna säger så. Funderar själv på att limma sulan från insidan för att täta skon och få lite längre livslängd. Någon annan som har någon idé för att laga Ecco-sulor som börjat läka in vatten från sulan?

Nej men funderat över ett annat märke. Trött på alla sulor som förstörs på nolltid! Vilket märke ska man satsa på? Är joys skor något att ha förresten?
Citera
2018-02-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleepwalker
Hej

Jag har hittat ett par Ecco-skor som jag funderar på att köpa. Tyvärr är de med mina mått mätt ganska dyra. Iofs så spelar det inte så stor roll om de håller länge.
Så jag undrar om man betalar för märket eller kvalitén?

Köp! Du kommer bli nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in