2018-12-25, 12:44
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Jo, lite så. Jag tänkte nog under tiden jag dejtat den här killen att vi, eftersom attraktion (trodde jag iaf) funnits/fanns/finns kunde bygga på den och ta en sak i taget. Och att det för mig är självklart att man som du säger inte ligger runt. Han tyckte jag var löjlig när jag la fram detta och påstod att han inte träffar flera samtidigt. Hans beteende tyder dock på det. Enligt honom och med viss rätt kan jag inte vara svartsjuk eftersom vi inte har ett förhållande. Jag är livrädd att "dra på mig" nåt.

Han vill ses när han känner för det. Dåligt eller inget sex (inte för min del åtminstone) dålig attityd, ingen respekt gentemot mig etc. Alltså inget att ha om det heller inte kan bli något. Efter att ha framfört detta flera ggr och "dumpat" honom har han nu blockerat mig eftersom jag är så jobbig, tjatig och på.

Varför ska det vara så svårt... Jag är bara lite intresserad/förtjust och ville lära känna honom. Inte lägga tid på skit.

Att han inte säger om han ligger runt och med hur många plus har en ovilja att skydda sig- gör mig jätteäcklad. Varför jag frågat honom specifikt om detta. Förstås känner han sig anklagad och ansatt men han är ju så jäkla hal och beter sig som att han har många på g. Jag har försökt förklara detta medan han tror att jag är kär, lite galen, har bråttom in i en relation och är svartsjuk. Oavsett relationsstatus känner jag inte att jag vill dela med mig. Jag vill veta att en ev kk inte ligger med halva stan. Det får han absolut göra men då ingår inte jag i den ekvationen. Vill heller inte bli förd bakom ljuset. Fan!
Citera
2018-12-25, 12:48
Bannlyst
Citat:
Mm ja och i det ligger ju ärlighet och respekt. Att en fysisk och psykisk attraktion finns har jag tyckt varit en absolut självklarhet men som denne herre nu betett sig så är jag tveksam om nåt av det finns. Han verkar inte bry sig överhuvudtaget. Inte ens för att diskutera vad det är vi har eller har hållit på med i 5 månader.
Nu tror jag iof att det ligger mer bakom. Han är feg bara.

ja tråkigt detta försök att släppa detta och se dej om efter någon annan mer seriös
det är svårt att hitta rätt , men man måste försöka hålla hoppet uppe
Citera
2018-12-25, 12:58
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
ja tråkigt detta försök att släppa detta och se dej om efter någon annan mer seriös

Tack! Ja det är jättesvårt..
Den här gången har jag väl själv inte trott att det skulle leda till nåt långvarigt. Men jag trodde som jag skrev till någon ovan att vi åtminstone dejtade och ville lära känna varandra. Att vi bemötte varandra med respekt.. Hans bortförklaring är att jag varit tjatig och på så att intresset dött. Möjligt men tror inte han hade några intentioner till att börja med. Att man inte blir kär eller känner sig pressad köper jag men inte att man inte kan stå för att man inte vill ha/söker en relation. Jag har varit tydlig med detta själv och trodde det var ömsesidigt. Borde ha lärt mig läxan
Citera
2018-12-25, 13:03
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:

Men det ska tilläggas att jag kände mig klar med honom redan i oktober-november. Sen dök han upp igen, när jag börjat dejta en ny förstås . Så trodde väl att konkurrensen fick honom att tänka till. Icke!
Men bättre lycka nästa gång . Jag förklarade iaf häromdagen att vi kanske kan höras framöver om jag ändrar mitt ställningstagande men att jag inte dejtar/träffar flera samtidigt.
Citera
2018-12-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ja men det är så jag uppfattar det med. Han jag dejtat verkar inte så intresserad av annat att bli servad själv . Alltså ingen vits i längden. Och han hade godheten att iaf förklara i förrgår att vi inte är tillsammans el kommer att bli men kan ses när vi båda vill. Gapskratt...
Slösat min tid men ja shit happens.

Du dejtar inte en kk för det finns ingen plan att inleda någon djupare relation. Du kan inte slösa din tid förutom om sexet är dåligt men då har du ingen anledning att bli KK.

Det låter som att ni dejtat och haft dåligt sex, han vill då bli kk och du är besviken för att han inte ser dig som en flickvän.

Men alltså, vad förväntar du dig? Det låter som att du accepterat att han skiter i din njutning och raggar runt.

Du borde inte haft sex med honom om du inte velat. Det låter som att du försökt byta sex mot ett förhållande.

Testa att gå på dejt, var tydlig med att du förväntar dig exklusivitet under dejtingfasen eller vilka regler du känner dig behöva för att du inte ska känna dig utnyttjad.

Vill du bli respekterad får du se till att respektera dig själv. Du kan inte ställa krav retroaktivt.
Citera
2018-12-25, 14:00
Bannlyst
Citat:
Men det ska tilläggas att jag kände mig klar med honom redan i oktober-november. Sen dök han upp igen, när jag börjat dejta en ny förstås . Så trodde väl att konkurrensen fick honom att tänka till. Icke!
Men bättre lycka nästa gång . Jag förklarade iaf häromdagen att vi kanske kan höras framöver om jag ändrar mitt ställningstagande men att jag inte dejtar/träffar flera samtidigt.

du ska lita på ditt sinne mer , va du klar med han första gången
så va det en dum ide att försöka igen .
Citera
2018-12-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Tack! Ja det är jättesvårt..
Den här gången har jag väl själv inte trott att det skulle leda till nåt långvarigt. Men jag trodde som jag skrev till någon ovan att vi åtminstone dejtade och ville lära känna varandra. Att vi bemötte varandra med respekt.. Hans bortförklaring är att jag varit tjatig och på så att intresset dött. Möjligt men tror inte han hade några intentioner till att börja med. Att man inte blir kär eller känner sig pressad köper jag men inte att man inte kan stå för att man inte vill ha/söker en relation. Jag har varit tydlig med detta själv och trodde det var ömsesidigt. Borde ha lärt mig läxan

kk måste också skötas respektfullt av alla inblandade , rak och ärlig från början
vänskap som innebär sex i bland
och kommer inga känslor så är det så , och dyker kärlek upp efter en tid så får man ta det därifrån och då .

tror det är enda sättet ett kk skulle funka i längden
Citera
2018-12-26, 03:37
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du dejtar inte en kk för det finns ingen plan att inleda någon djupare relation. Du kan inte slösa din tid förutom om sexet är dåligt men då har du ingen anledning att bli KK.

Det låter som att ni dejtat och haft dåligt sex, han vill då bli kk och du är besviken för att han inte ser dig som en flickvän.

Men alltså, vad förväntar du dig? Det låter som att du accepterat att han skiter i din njutning och raggar runt.

Du borde inte haft sex med honom om du inte velat. Det låter som att du försökt byta sex mot ett förhållande.

Testa att gå på dejt, var tydlig med att du förväntar dig exklusivitet under dejtingfasen eller vilka regler du känner dig behöva för att du inte ska känna dig utnyttjad.

Vill du bli respekterad får du se till att respektera dig själv. Du kan inte ställa krav retroaktivt.

Håller med dig på vissa punkter. Jag var dock tydlig med allt detta i början och har fått uppfattningen att även han ville dejta seriöst. Iaf är det vad han indikerat. Han har tappat intresse på vägen och vill vara kk istället men inte vågat säga det för att han vet att det inte är något jag vill. Så tolkar jag situationen. Vår status eller hans syn på mig har ändrats och han är för feg för att vara ärlig med det. Dragit ut på ett svar för att få ut så mkt av det som möjligt.
Jag hade ju inte fortsatt att träffa honom om han sagt att det enbart var en kk-relation han ville ha ut av detta.

Så klart har jag haft sex med honom för att jag velat själv. Det var heller inte på en gång utan när vi setts ett tag och umgåtts. Eftersom sexet inte var i fokus till en början, och att han också sa att han kunde vänta tills det kändes bra, och vi snarare pratade om planer/ diverse aktiviteter tyckte jag det kändes som en bra start på något.

Att han inte ser mig som en flickvän är inte helt problemet. Man blir inte kär i alla och så är det bara. Det kan man vara ärlig med istället för att låtsas och sen glida över i en kk-relation. Utan att ens ha en diskussion om detta.

Jag har ju tyvärr gjort detta klart för honom upprepade gånger att jag inte accepterar hans runtraggande, men sen varit svag och börjat höras igen när han sökt upp mig. Att man lärt känna någon och börjat bli intresserad kan ställa till det med beslutsamheten ibland. Jag borde bara tackat för mig den första gången. Inte svårare än så egentligen.

Att jag nu frågar hur ni FB ser på KK-relationer är av nyfikenhet. Alltid lär jag mig nåt som jag kan ha nytta av på min fortsätta färd. Jag har en syn på detta och den verkar överensstämma med flera av er här, men den passar inte riktigt in i hur han förmodligen ser på det. Sen är han en klassisk- "vill äta kakan men samtidigt ha den kvar".

Tack för input
Senast redigerad av jennipenn76 2018-12-26 kl. 03:55.
Citera
2018-12-26, 03:37
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
du ska lita på ditt sinne mer , va du klar med han första gången
så va det en dum ide att försöka igen .

Ja jag vet .
Citera
2018-12-26, 03:41
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
kk måste också skötas respektfullt av alla inblandade , rak och ärlig från början
vänskap som innebär sex i bland
och kommer inga känslor så är det så , och dyker kärlek upp efter en tid så får man ta det därifrån och då .

tror det är enda sättet ett kk skulle funka i längden

Exakt. Och det jag tror hänt är att han var intresserad från början, tappade intresset men ville behålla mig som en plan b eller kk. Men att då inte säga något till mig är det jag känner mig besviken över eftersom jag anser att jag varit väldigt tydlig med mina intentioner (seriös dejting- ev förhållande om det klickar) från början. Han har tagit det beslutet på egen hand och förväntar sig att det bara ska framgå.
Citera
2018-12-26, 06:47
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Dumhet
Av vilken part?
Bägge?
Citera
2018-12-26, 14:31
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Av vilken part?
Bägge?

Mm ja. Bägge.
Mest jag kanske som trott att han var intresserad. Borde släppt och gått vidare när det började kännas lite knasigt i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in