Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-20, 22:59
  #1
Medlem
SkoterFreaks avatar
Skånsk undergroundrappare med i musikkollektivet "TV FEH". Snövit är väldigt unik i sitt sound inom svensk hip hop och påminner mycket om amerikanska artister så som: 6ix9ine, XXXTentacion, Lil peep, m.m.

Någon på flashback som också lyssnar på snubben och kanske till och med har något litet skvaller? Själv diggar man honom som fan.
Citera
2018-12-20, 23:00
  #2
Medlem
SkoterFreaks avatar
Favvo-låten: https://www.youtube.com/watch?v=wwMcXcgxz9M
Citera
2018-12-20, 23:07
  #3
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Favvo-låten: https://www.youtube.com/watch?v=wwMcXcgxz9M

Måste säga att detta var fan bland det sämsta jag hört. Autotune och skittext.. Halv cool video är det enda jag kan ge honom.
Citera
2018-12-20, 23:26
  #4
Medlem
SkoterFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka88
Måste säga att detta var fan bland det sämsta jag hört. Autotune och skittext.. Halv cool video är det enda jag kan ge honom.
Smaken är som baken som man brukar säga haha. Men jag har dock ganska speciell musiksmak. Snubben har även väldigt stor variation i sin musik. Hans största hit "blackout" tycker jag e jävligt skön. https://www.youtube.com/watch?v=MR5dIrJtC24
Citera
2018-12-20, 23:33
  #5
Medlem
namunamnams avatar
Rap är inte musik och den här killen verkar mentalt efterbliven och alla rappare klär sig som omogna fjantar och lyssnar dessutom på omogen musik.
Citera
2018-12-21, 01:27
  #6
Medlem
Påminner om 6ix9ine och lil peep?

Nu får du lyssna efter igen och tänka om tror jag.

OT Gillar hans sound på något sett, lite originellt.
Citera
2018-12-21, 01:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namunamnam
Rap är inte musik och den här killen verkar mentalt efterbliven och alla rappare klär sig som omogna fjantar och lyssnar dessutom på omogen musik.

Det är definitivt musik, musik är ett brett spektra.

Sen har ju just Snövit lite satir inblandat i sina låtar, inga spela mangas bars precis
Citera
2018-12-28, 21:03
  #8
Medlem
Diggade honom sedan ett tag tillbaka. Hans beats var grymma och texterna intressanta. Dock låtarna i hans senaste album har varit trash. Vet att han heter David och att han har stor inspiration från den tyska rapparen RIN. Snövits låt blackout är en remix från denna tyska artistens popularäste låt av samma namn. Han röker tydligen på en del också....
Citera
2019-06-13, 20:44
  #9
Medlem
DunderKanins avatar
Han ska tydligen jobba som personlig assistent.

Någon som vet hur gammal han är?
Citera
2019-08-09, 23:02
  #10
Medlem
Alla som skrivit i tråden verkar missa hela poängen bakom snövits musik. Allt är satir.. Det är meningen att beatsen ska vara dåliga, texterna är medvetet skeva och konstiga, det är ju det som är hela poängen. Det ska inte vara ”bra”.

Snövit är ett alter ego, skapad för att driva med den svenska rap scenen. Ett konstprojekt helt enkelt.

Fattar man så fattar man, och då är snövits musik nära genialisk.

Min favoritlåt är ”var e min påse” helt klockren låt. ”Klart att jag meckar en holk, klart att jag undviker folk” Bästa raden ever.
Citera
2019-10-04, 15:07
  #11
Medlem
Knullkungens avatar
"Efter konsert med 13-årsgräns på Mejeriet i Lund har minst två polisanmälningar gjorts mot ordningsvakter. En 15-årig flicka har blåmärken på båda armarna och en video visar hur en vakt slår en pojke.

– Hon hade svimmat av efter att ha fått ett slag i nacken i publikhavet och vaknar till av att en av vakterna drar och sliter i henne och trycker upp henne mot en vägg, säger mamman Eva Espinoza, som polisanmält händelsen.

En video visar hur en ordningsvakt slår en pojke i bröstet. Artisten David ”Snövit” blev upprörd när han såg vad som hände. På mobilfilmer syns hur han avbryter låten och börjar ropa åt vakten."
Citera
2019-11-01, 23:13
  #12
Medlem
Secs avatar
Snövit är så jävla fet. Sa redan för 2 år sen att han kommer bli stor och vänta bara.

Norra Grängesberg kommer bli ett jävla mecka.

Kung
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback