Citat:
Ursprungligen postat av
114060
Jag som kör 4000 mil i tjänsten om året kan skriva under på att det har blivit värre. Inte minst tycker jag att det märks på hur jävla hetsigt folk kör. Detta gäller speciellt för Göteborg och Stockholm. Trafik överallt, folk verkar överstressade och körstilen blir hetsig. Ond cirkel.
BAB7... fick hem ett brev för någon vecka sedan från Tyskland. Tagen i fartkamera... på BAB7

100 sträcka. Billigt, i alla fall

Ja, inte för att jag kan hålla med BAB7 då hans, hela sverige har visat sig vara ett par riktigt sydliga vägar i Skåne samt hela Tyskland.
Hela han verkar tro att världen kretsar runt honom.
Nu kör jag inte i tjänsten men snittar ändå 3000 mil/år.
Det BAB7 beskriver känner jag igen de gånger jag kört i södra Skåne.
Har även märkt av trängseln i rusningstider i våra större städer även om Oslo är värst av alla Svenska jag stött på.
Men det är faktiskt allt.
Däremot håller jag med dig om stressen o brist på respekt. Den har exploderat o det räcker med att läsa inlägg av användaren C20 så ser man varför. Precis som med BAB7 så kör C20 helt utan respekt till andra o allt handlar om honom o hans rättigheter.
Men det finns fortfarande respektfulla människor i trafiken märkte jag senast i går då jag pga dålig planering tvingades till en idiotresa på 2-1-väg.
Tydligen såg de övriga hur brått jag hade eftersom inte en käft körde om före mig när det var tvåfiligt. De gav mig faktiskt fri väg.
Så, det finns hopp om mänskligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
nordicwrath
Fler människor, befolkningen ökar, kollektivtrafiken är knökfull med folk den också.
Som när man beställer ett paket och ser på nätet att det skickas från Stockholm till Göteborg för att sorteras och sedan tillbaka, och sen ser man på paketet att avsändarföretateg ligger 5 km bort 😂
På så sätt får man ner antalet mil samt antalet bilar. Det du o några till föreslår är att vi ska transportera luft när bilar ändå går sina rutter.