2018-12-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusKompis
Tror risken att bli utsatt är högre än 0,00001% för två kvinnor som ska vandra upp och ner för Atlas (dag som natt). För övrigt var det även en brittisk 48årig kvinna som blev våldtagen i närheten av det område de hittades.

Tjejerna hade inte otur.. de var väldigt naiva.

Nej, snarare hade de skinn på näsan. Annars har man inte självförtroendet att vara ute i naturen så där. De hade som sagt otur.

Folk, även ensamma kvinnor, har ju gått upp för det där berget i 50 år. Ingen annan har ju blivit halshuggen vad jag vet? Men okej, den exakta procentsatsen vet jag inte. Du kan kanske ta bort någon nolla där. Så det var otur. Hade de stannat hemma så hade det varit andra (kanske killar) som blivit utvalda och halshuggna och därigenom haft otur. Hur många turister har blivit halshuggna så här genom åren? Har för mig att det var någon i Irak/Syrien häromåret? Annars har det väl enbart varit lokalbefolkning, soldater, journalister etc som befunnit sig i de verkligt farliga områdena?

Vet du om Pattanikonflikten i Thailand? Där dödas det människor också. Folk åker ändå till Thailand. Det som hände kvinnorna i Atlasbergen är som om tre terrorister lämnat konfliktzonen i S.Ö Thailand och halshuggit två turister på Koh Samui. Det händer liksom inte. Men ändå gjorde det det. Och det är fel att kalla turister på Koh Samui för naiva. Samma sak här. De attacker mot turister i de arabiska charterländerna har ju riktats mot just charterhotell och gruppresor. Kolla Luxormassakern 1997 till exempel. Så det där tjatet om att hålla sig på turistorter och ha guide etc är skitsnack. Turistorter är snarare problemmagneter. Hur man kan välja ett charterträsk i de arabiska länderna förstår jag dock inte, men jag förstår verkligen tjusningen med Atlasbergen.

Men sen tror jag tyvärr att det blir vanligare att isolerade turister blir måltavlor framöver. Nu när IS har kollapsat i Syrien.

Marocko kan vara ett rätt jobbigt land. Tjat, inkastare, kommentarer, busvisslingar, ficktjuvar, lurendrejeri, bli påtvingad guider sånt är ju vardagsmat, men har man inte psyke fö sånt så är det bättre att resa till Öland eller något. Tangier har ju haft typ det sämsta ryktet i världen. Så har det nog varit sen "beatgenerationen" då Ginsberg och Burroughs och de andra bodde i just Tanger.

Men visst. Hade tjejerna stannat hemma så hade de överlevt. Kanske bäst att stanna hemma hela livet.
Citera
2018-12-24, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai
Men visst. Hade tjejerna stannat hemma så hade de överlevt. Kanske bäst att stanna hemma hela livet.
Eller så gör man det enkelt för sig och undviker grottfolk oavsett resmål. Det finns ju massor att uppleva både hemma och borta utan att det behöver inkludera kräkblattar i nån högre grad.
Citera
2018-12-24, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det skulle ju även innebära att man måste släppa de arresterade terroristerna fria samtidigt.

Få i denna tråd skulle nog gå med på det.

Marocko är islamiskt land och islamiskrätt finns i landet vilket innebär att de misstänktas försvarare kommer att föreslå en sådan uppgörelse, dvs blodspengar mot ett frisläpp av de misstänkta.
Senast redigerad av Rref 2018-12-24 kl. 14:16.
Citera
2018-12-24, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priffe
Antar att du inhämtat denna visdom genom googling från soffan i morsans källare.
I klass med alla andra knallkorkar på flashback som aldrig varit utomlands, ibland aldrig utomsocknes,
inte klarade plugget och har en sorgligt torftig tillvaro som de tillbringar med att skriva kommentarer på nätet om hur dumma negrer och muslimer är.

Jag har spenderat åratal i Marocko och omgivande länder och allt jag skriver bygger på personliga erfarenheter och hårt förvärvade kunskaper. Och jo, det är väl bra om det finns några på flashback som inte bara skriver skit.

Vad trevligt att du visar din förakt för flashback. (Man undrar varför du ens är medlem på fb)

Eftersom du uppenbarligen förmedlar subjektiv och vilseledd beskrivning i ämnet och om Marocko må jag säga att Din samlade kunskap stinker skit.
Citera
2018-12-24, 14:16
Medlem
Citat:
Nej, snarare hade de skinn på näsan. Annars har man inte självförtroendet att vara ute i naturen så där. De hade som sagt otur.

Samma skitargument dyker upp hela tiden i tråden nu.
Nej, för helvete. Man är otroligt jävla naiv och korkad ifall man sprider sådana här otroliga propagandavideoklipp på sociala medier: www.nordfront.se/halshuggen-norska-spred-framlingsvanlig-propaganda-pa-sociala-medier.smr

Det finns inget finare sätt att säga det på men så är det ifall man låtsas som att det är vita män i slips och kostym som man behöver vara rädd för och begår alla hemska brott och inte alls några inavlade primitiva muslimer. Att du inte inser det gör tyvärr även dig till dum i huvudet.

Flertalet kvinnor som rest dit har vittnat om en enorm otrygghet, trakasserier och närgångna män som inte kan ta ett nej och ser det som en förolämpning mot deras s.k. heder ifall kvinnor artigt tackar nej till deras inviter.
Det finns en överhängande risk där för att bara bli våldtagen ifall man reser som ensam kvinna från västerlandet (och därmed sticker ut), även om nu risken för att bli just halshuggen är mindre.
Sen försöker dårar ge intrycket av att det är särskilt tryckt därför att just halshuggningar är ovanligt.
Men då ska man också tänka på att chansen för att två marockanska kvinnor skulle bli halshuggna av tre svennebananer på en vandringstur i Sverige är obefintlig.

Var det inte en massa andra människor runtomkring i storstäderna, så hade förstås ännu fler blivit våldtagna. Och vad tror en sån som du att det finns för mörkertal i sådana korrupta skitländer där du kan betala dig till i princip allt?
När i princip enda näringen är turism så finns det förstås ett intresse i att inte publicera en lång lista som visar på en hyperinflation av våldtäkter.

Citat:

Trångsynt. Vill du vandra i berg? Åk till Alperna eller Karpaterna.

Finns verkligen noll anledning att stödja massa skitländer.
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-24 kl. 14:25.
Citera
2018-12-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Meddelandena kom på Messenger till en av mödrarna. Jag kan inte hitta var jag läste det någonstans så jag kan tyvärr inte länka.

Citat:
Familien til Louisa Vesterager Jespersen har blitt tilsendt grusomme bilder og ubehagelige beskjeder på Facebook i etterkant av drapet.

Citat:
Både moren og hennes andre to døtre har sett seg nødt til å deaktivere sine Facebook-kontoer, da blant annet den angivelige drapsvideoen har blitt delt på deres profiler.

Citat:
Utenom videoen har familien også mottatt stillbilder som angivelig skal være fra drapene. Lignende innlegg har også blitt publisert på Facebook-siden til norske Maren Uelands mor.

1 -0 til ekstremistene dette? Jentene var fiender av Gud, og fortjente tydeligvis å få hodene avkappet. Det var Guds vilje og hvorfor ikke fortsette å gni skadefryd inn i resten av de sørgende familiemedlemmene? Avskyelig. Greit nok har noen har opplevd 17 år med bombing i deres land, men verken jentene eller familiene deres har vel bombet noen?

På den annen side er det vel slik at krig ofte rammer de uskyldige. GMs og offer framstår som to kontraster; de to jentene som som smilter og ler på alle bilder, symbol på glede og frihet, mens bildene av gjerningsmennene er mørke og dystre. Heldigvis er det vel lite trolig at disse groteske handlingene kommer til å gjøre gjerningsmennene mer lykkelig, eller gjøre dem mer verdsatt av Gud.
Citera
2018-12-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Eller så åker man till fredliga länder. Gran Canaria har till exempel vandringsleder bland bergen i absolut världsklass, och helt enastående natur i mitten av ön. Att helt sakna självbevarelsedrift är inte att ha skinn på näsan!
Mördas och våldtas turister i Gran Canaria också.

Som jag förstår det, är det inte vanligt att turister blir halshuggna i Marocko. Alltså inget man ska förvänta sig.
Citera
2018-12-24, 14:35
Avslutad
Citat:
De hade som sagt otur. [...]
Nej, de hade inte otur. De hade begett sig dit självmant, på barns vis.
Citera
2018-12-24, 14:43
Medlem
Insyn5s avatar
Tydligen skulle en av tjejorna delat mångkulturell propaganda på sociala medier.
(Ett klipp där en skäggig muslim beskrivs som hjälte och en vit europé beskrivs som terrorist).

Trist att verklighetens öde skulle komma till dem på det här sättet.

Medier som hjärntvättar miljontals flickor och mörkar verkligheten bär onekligen en stor skuld i detta.
Citera
2018-12-24, 14:45
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Terrorism

/Moderator
Citera
2018-12-24, 14:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Mördas och våldtas turister i Gran Canaria också.

Som jag förstår det, är det inte vanligt att turister blir halshuggna i Marocko. Alltså inget man ska förvänta sig.

Som redan sagts. Det är inte 100% säkert någonstans. Men just detta att en grupp av människor tillsammans gör detta för ett politiskt/religiöst syfte det är förbehållet muslimska länder. Att turister mördas har hänt också i en massa andra länder även tom i Sverige. Men då har det handlat om en enskild galning och inte på detta sättet.

Sedan med tanke på mängden muslimer vi har tagit hit (pga av sådana som dessa kvinnor som röstat för gilla olika) så är det bara en tidsfråga innan vi ser detta i Sverige också. Eller vi har ju redan sett det många gånger.
Citera
2018-12-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Samma skitargument dyker upp hela tiden i tråden nu.
Nej, för helvete. Man är otroligt jävla naiv och korkad ifall man sprider sådana här otroliga propagandavideoklipp på sociala medier: www.nordfront.se/halshuggen-norska-spred-framlingsvanlig-propaganda-pa-sociala-medier.smr

Det finns inget finare sätt att säga det på men så är det ifall man låtsas som att det är vita män i slips och kostym som man behöver vara rädd för och begår alla hemska brott och inte alls några inavlade primitiva muslimer. Att du inte inser det gör tyvärr även dig till dum i huvudet.

Flertalet kvinnor som rest dit har vittnat om en enorm otrygghet, trakasserier och närgångna män som inte kan ta ett nej och ser det som en förolämpning mot deras s.k. heder ifall kvinnor artigt tackar nej till deras inviter.
Det finns en överhängande risk där för att bara bli våldtagen ifall man reser som ensam kvinna från västerlandet (och därmed sticker ut), även om nu risken för att bli just halshuggen är mindre.
Sen försöker dårar ge intrycket av att det är särskilt tryckt därför att just halshuggningar är ovanligt.
Men då ska man också tänka på att chansen för att två marockanska kvinnor skulle bli halshuggna av tre svennebananer på en vandringstur i Sverige är obefintlig.

Var det inte en massa andra människor runtomkring i storstäderna, så hade förstås ännu fler blivit våldtagna. Och vad tror en sån som du att det finns för mörkertal i sådana korrupta skitländer där du kan betala dig till i princip allt?
När i princip enda näringen är turism så finns det förstås ett intresse i att inte publicera en lång lista som visar på en hyperinflation av våldtäkter.

Trångsynt. Vill du vandra i berg? Åk till Alperna eller Karpaterna.

Finns verkligen noll anledning att stödja massa skitländer.

Ja, jag säger inte emot dig helt. Det är inte svart eller vitt. Det är inte svart som alla rädda och särskrivande SD-svansar påstår. Det är verkligen inte vitt som de efterblivna i dumvänstern påstår. Det är fan att hela Sverige ska delas mitt itu av två läger med noll koll. Med några få klarsynta individer i mitten. Att feminister främst kastar skit på vita män och låter muslimer från Saudiarabien få fri passage är enastående konstigt och korkat.

Och ja. Du har helt rätt i att risken för halshuggning på Kungsleden är obefintlig. Det var den i Atlasbergen också - även om det nu har hänt. Risken anser jag är större i Marocko än i Sverige. Fast fortfarande extremt liten. Men som sagt. Jag knarkar inte säkerhet. Jag gillar att besöka områden helt utan turism. Jag gillar att supa mig rejält full. Jag gillar UFC. Jag har inget emot om någon röker hasch. Ibland går det åt helvete, allra allra oftast inte.

Det finns naturligtvis ett enormt mörkertal, speciellt när det kommer till lokala kvinnor. Det säger jag alltid när Svansen länkar till den där myten om att Sverige har näst flest våldtäkter i världen (!) efter Lesotho (av alla länder...) som brukar gå runt här och på Facebook. Och när jag skriver att den där statistiken bara är trams så blir folk galna och skriker så att spottet yr. Men nu helt plötsligt är det inte så länge, för nu är Marocko värre (vilket såklart är sant) och det våldtas som fan i alla arabländer. Sen, när den här händelsen inte är lika het längre, ja då har väl plötsligt Sverige näst flest våldtäkter i världen igen. Snurrigt som fan. Kvinnosynen i arabländerna är vidrig. Våldtäkterna, så som vi definierar dem, är mycket mer utbrett än i Sverige. Absolut. Främst är det ju lokala kvinnor som råkar ut för det. Inte turister.

Du ska inte tro att jag tar någons sida. Jag ogillar vänsterns flum lika mycket som och tokhögern gör och jag ogillar de livrädda högerspökena lika mycket som dumvänstern gör. Erat patetiska lilla krig kan ni behålla. Jag skriver bara om mina egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in