2018-12-24, 11:58
Medlem
Man kan tala om at dom var naiva. Faktum är at terroristernas plan var att mördad turister. Dom hade nog mördad två killar också.
Citera
2018-12-24, 12:08
Medlem
Jihadwatch har några artiklar om mordet, man har hittat att Maren hade pro invandring/muslim video på sin facebook. Man menar att det är vänsterns fel att kvinnor utsätts för liknande brott då de invaggas i falsk säkerhet och sätter sig själva i farliga situationer då de inte vill vara rasister och islamofober.

Pro muslimsk video på facebook:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/maren-ueland-beheaded-by-isis-jihadis-in-morocco-in-2015-posted-pro-muslim-migrant-video-on-facebook

Vänsterns fel:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/robert-spencer-scandinavian-women-murdered-in-morocco-were-victims-of-the-left

Jag är ingen större anhängare av att man ska skuldbelägge offer men samtidigt har man ju ett eget ansvar för sin säkerhet. Om de tre männen som mördade dem är samma som väntade på dem utanför när de var på någon camping reception eller vad det nu var och det vill säga att de slagit följe med dem självmant så verkar det inte sådär jätteklyftigt. Hur tänkte de egentligen? Mördarna såg ju rätt ruffiga ut eller fanns det andra inblandade?
Citera
2018-12-24, 12:13
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, missförstå inte, nog är dom muslimer alltid. Men, det är ändå svårt för en kristen man att greppa. Alla muslimer skär inte halsen av brudar, men denne man (dessa män) gjorde det. Det kan vara så enkelt att skära halsen av en kvinna är likställt med om en svensk idiot till man knuffar och slår sin kvinna, samma mekanism bakom men olika metod/utfall. Undrar om de var pårökta eller berusade genom annat?
Vad jag har förstått så är avhuggna huvuden någon typ av trofé. Skulle inte förvåna mig om de poserade med huvudet (huvuden?) på bild senare.
Citera
2018-12-24, 12:16
Medlem
Någon som kan länka till filmen? Borde ju ligga i Första inlägget eller i en sammanfattning.
Citera
2018-12-24, 12:17
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Man kan tala om at dom var naiva. Faktum är at terroristernas plan var att mördad turister. Dom hade nog mördad två killar också.
Som de ser ut nu så har dessa avskum spanat på tjejerna några timmar innan för att sedan slå till på natten. Säg att ett gäng killar också gick förbi terroristerna, vilka tror du att de skulle gå på? Killarna eller två svaga och blonda tjejer?
Citera
2018-12-24, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
Någon som kan länka till filmen? Borde ju ligga i Första inlägget eller i en sammanfattning.

▶️ (FB) Danska och Norska avrättade i Marocko - halsen avskuren
Citera
2018-12-24, 12:22
Medlem
Citat:

Kolla i mondo-gore forumet istället så går det snabbare.
Citera
2018-12-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis Cnut
Jihadwatch har några artiklar om mordet, man har hittat att Maren hade pro invandring/muslim video på sin facebook. Man menar att det är vänsterns fel att kvinnor utsätts för liknande brott då de invaggas i falsk säkerhet och sätter sig själva i farliga situationer då de inte vill vara rasister och islamofober.

Pro muslimsk video på facebook:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/maren-ueland-beheaded-by-isis-jihadis-in-morocco-in-2015-posted-pro-muslim-migrant-video-on-facebook

Vänsterns fel:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/robert-spencer-scandinavian-women-murdered-in-morocco-were-victims-of-the-left

Jag är ingen större anhängare av att man ska skuldbelägge offer men samtidigt har man ju ett eget ansvar för sin säkerhet. Om de tre männen som mördade dem är samma som väntade på dem utanför när de var på någon camping reception eller vad det nu var och det vill säga att de slagit följe med dem självmant så verkar det inte sådär jätteklyftigt. Hur tänkte de egentligen? Mördarna såg ju rätt ruffiga ut eller fanns det andra inblandade?
Att dom såg ruffiga ut kan ju bero på att droger varit inblandade medan morden utfördes men att det håller på att gå ur systemet. Det är ingen hemlighet att Isis:ar tar droger när dom ska ut i strid t.ex.
www.cbsnews.com/amp/news/jihadists-drug-captagon-seized-isis-syria-us-military-amphetamine-haul/
Senast redigerad av Person.Persson 2018-12-24 kl. 12:29.
Citera
2018-12-24, 12:28
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Då förstår jag vad du menar, alla som säger sig vara muslimer är terrorister.

Hursomhelst

Har vi fått reda på något mer av vikt angående gärningsmännen?

https://samnytt.se/europas-muslimer-blir-mer-radikala-antalet-troende-nu-over-80/

Mer än 80% av Europas muslimer är radikaliserade. SAMTLIGA är potentiella terrorister.
Så svaret på din fråga är JA!
De väljer sida nu. Du tror väl inte din dumme jävel att muslimer ställer sej på de kristnas sida? De kämpar för SIN tro och kommer döda alla "otrogna" i sinom tid. De mobiliserar sej nu.
Så du lär få huvudet avskuret du med. Om du bekänner dej till Islam har du kanske ett val. Slutet för oss närmar sej.
Citera
2018-12-24, 12:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rref
Jag förstår hur du menar. Men enligt islamiskrätt ska man betala blodspengar och därmed betala sig fri.

Fast det skulle ju även innebära att man måste släppa de arresterade terroristerna fria samtidigt.

Få i denna tråd skulle nog gå med på det.
Citera
2018-12-24, 12:33
Medlem
lillapaddingtons avatar
Jag kom att tänka på en sak. Har jag förstått rätt att bilder på kvinnornas kroppars skickades till anhöriga? Isåfall poppar några frågor upp i huvudet. Hur fick de reda på deras kontaktuppgifter? Jag ser just nu tre möjliga alternativ.

1. Muslimerna måste ha pratat med kvinnorna innan (även fast media säger annat) och på så sätt fått reda på namn..
2. Muslimerna hittade pass i kvinnornas väskor.*
3. Muslimerna skickade videon/bilden från kvinnornas mobiltelefoner. Jag förutsätter att det var kodlås på, vilket då innebär att parasiterna måste ha pressat kvinnorna på koden innan de slaktades.

* - Jag tror att denna (tvåan) är den mest troliga. Då passen troligtvis användes flitigt så fanns de antagligen lätttillgänligt.
Senast redigerad av lillapaddington 2018-12-24 kl. 12:36.
Citera
2018-12-24, 12:35
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Bästa kvalité - https://minfil.com/u3K663ocb1/mubwej_mp4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in