Citat:
Ursprungligen postat av
DontWantWar2.0
R.I.P
Men vem i sina sinnes fulla bruk, får för sig att bergsvandra i Marocko? Eller något annat liknande land.
Det är en svår sits. Du är okunnig om världen och sannolikt totalt oberest. Därför är det svårt att få dig att förstå, eftersom det krävs ett intresse för omvärlden. Det blir ett moment 22.
Men jag ger dig svaret, även om det kommer rinna av dig. Att åka på vandringsresor i Marocko är väldigt vanligt. Det är inte annorlunda, coolt, naivt, idiotiskt eller något annat. Det är inte konstigare än att datorspelsnördar väljer att slösa bort sitt liv framför datorskärmar eller att AIK-fans väljer att resa runt och titta på lagets matcher (trots allt våld). Människor har olika intressen. Så ja, många tusen människor åker dit för att vandra varje år. 99.99999 % blir inte attackerade av islamister, så oddsen är ju helt okej. Tjejerna hade extrem otur.
Men som sagt, sådant där begriper inte du och många andra i tråden eftersom era intressen i livet ligger kanske på sport, traktorer, frimärken eller något annat och det blir mest pinsamt när ni sitter här och skriver om saker ni inte förstår er på. Nu vill jag inte kalla dig korkad, det är du säkert inte. Men du pratar om saker du inte har koll på. Jag kommer att tänka på följande citat: "När du är död vet du inte om det själv. Men det är jobbigt för andra. Det är samma sak när du är dum i huvudet".
Och det är jobbigt att du skriver "Men vem i sina sinnes fulla bruk, får för sig att bergsvandra i Marocko?"