2018-12-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Jag kom att tänka på en sak. Har jag förstått att bilder på kvinnornas kroppars skickades till anhöriga? Isåfall poppar några frågor upp i huvudet. Hur fick de reda på deras kontaktuppgifter? Jag ser just nu tre möjliga alternativ.

1. Muslimerna måste ha pratat med kvinnorna innan (även fast media säger annat) och på så sätt fått reda på namn..
2. Muslimerna hittade pass i kvinnornas väskor. *
3. Muslimerna skickade videon/bilden från kvinnornas mobiltelefoner. Jag förutsätter att det var kodlås på, vilket då innebär att parasiterna måste ha pressat kvinnorna på koden innan de slaktades.

* - Jag tror att denna (tvåan) är den mest troliga. Då passen troligtvis användes flitigt så fanns de antagligen lätttillgänligt.
Nu har jag varit borta från tråden några dagar så det kan ha kommit upp ny info men var det inte 'vanliga' användare som skickat filmen till norskans mamma på Facebook?
Citera
2018-12-24, 12:37
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis Cnut
Jihadwatch har några artiklar om mordet, man har hittat att Maren hade pro invandring/muslim video på sin facebook. Man menar att det är vänsterns fel att kvinnor utsätts för liknande brott då de invaggas i falsk säkerhet och sätter sig själva i farliga situationer då de inte vill vara rasister och islamofober.

Pro muslimsk video på facebook:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/maren-ueland-beheaded-by-isis-jihadis-in-morocco-in-2015-posted-pro-muslim-migrant-video-on-facebook

Vänsterns fel:
https://www.jihadwatch.org/2018/12/robert-spencer-scandinavian-women-murdered-in-morocco-were-victims-of-the-left

Jag är ingen större anhängare av att man ska skuldbelägge offer men samtidigt har man ju ett eget ansvar för sin säkerhet. Om de tre männen som mördade dem är samma som väntade på dem utanför när de var på någon camping reception eller vad det nu var och det vill säga att de slagit följe med dem självmant så verkar det inte sådär jätteklyftigt. Hur tänkte de egentligen? Mördarna såg ju rätt ruffiga ut eller fanns det andra inblandade?

JA, det är vänsterns fel. Vänsterfalangen invaggar lättlurade människor i falsk trygghet. har man föräldrar som predikar om "allas lika värde" osv då är man ute på farligt vatten. Samtliga som blivit avrättade i allahs namn i Sverige är /var förespråkare för multikulti. Jag vill påstå att det är föräldrarnas fel till viss del. INGEN Sverigedemokrat skulle tillåta sina barn att göra denna resa. Inga barn till Sverigedemokrater skulle ens komma på tanken att göra en sån resa. Bara vänsterfånar kommer på sånt i sin "godhet". Att de aldrig lär sej. Men, men, det minskar ju på vänstersympatisörer iaf. Inget ont som inte har nåt gott med sej.
Citera
2018-12-24, 12:38
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Nu har jag varit borta från tråden några dagar så det kan ha kommit upp ny info men var det inte 'vanliga' användare som skickat filmen till norskans mamma på Facebook?
Jo, så kan det faktiskt vara. Det är väl troligast. Hur lång tid tog det innan namnen på kvinnorna blev offentligt?
Citera
2018-12-24, 12:45
Medlem
Citat:
Terrorforsker Thomas Hegghammer mener at drapene trolig ikke er bestilt av IS.

Citat:
– Alt ved denne saken virker improvisert og opportunistisk. Jeg tror ikke dette er bestilt fra IS sentralt. Dette ser mer ut som et initiativ fra IS-sympatisører i Marokko. Det kan se ut som om de har grepet en mulighet som dukket opp. Jeg tviler på at dette er planlagt lenge. Men det er i tråd med IS sin strategi: De oppfordrer jo til lokale handlinger på egen hånd, sier Hegghammer til NRK og legger til:

Citat:
– Dette er den ultimate feighet – å angripe sovende kvinner. Det kan si noe om at kapasiteten til disse nettverkene er svekket, mener forskeren.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WLGXxK/terrorforsker-splittelse-blant-is-sympatisoerer-om-marokko-drapene?utm_content=row-4&utm_source=vgfront
Citera
2018-12-24, 12:56
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Som de ser ut nu så har dessa avskum spanat på tjejerna några timmar innan för att sedan slå till på natten. Säg att ett gäng killar också gick förbi terroristerna, vilka tror du att de skulle gå på? Killarna eller två svaga och blonda tjejer?
Tjejerna har ju naturligtvis provocerat de muslimska herrarna och betett sig som fittor.
Det går inte att gå med näsan i vädret i muslimska länder som kvinna.
Förr i tiden kunde man örfila kärringar om de blev dryga, det skulle dessa nippertippor behövt uppenbarligen. Kvinnan ska veta sin plats.

God jul!
Citera
2018-12-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar2.0
R.I.P

Men vem i sina sinnes fulla bruk, får för sig att bergsvandra i Marocko? Eller något annat liknande land.

Det är en svår sits. Du är okunnig om världen och sannolikt totalt oberest. Därför är det svårt att få dig att förstå, eftersom det krävs ett intresse för omvärlden. Det blir ett moment 22.

Men jag ger dig svaret, även om det kommer rinna av dig. Att åka på vandringsresor i Marocko är väldigt vanligt. Det är inte annorlunda, coolt, naivt, idiotiskt eller något annat. Det är inte konstigare än att datorspelsnördar väljer att slösa bort sitt liv framför datorskärmar eller att AIK-fans väljer att resa runt och titta på lagets matcher (trots allt våld). Människor har olika intressen. Så ja, många tusen människor åker dit för att vandra varje år. 99.99999 % blir inte attackerade av islamister, så oddsen är ju helt okej. Tjejerna hade extrem otur.

Men som sagt, sådant där begriper inte du och många andra i tråden eftersom era intressen i livet ligger kanske på sport, traktorer, frimärken eller något annat och det blir mest pinsamt när ni sitter här och skriver om saker ni inte förstår er på. Nu vill jag inte kalla dig korkad, det är du säkert inte. Men du pratar om saker du inte har koll på. Jag kommer att tänka på följande citat: "När du är död vet du inte om det själv. Men det är jobbigt för andra. Det är samma sak när du är dum i huvudet".

Och det är jobbigt att du skriver "Men vem i sina sinnes fulla bruk, får för sig att bergsvandra i Marocko?"
Citera
2018-12-24, 13:13
Medlem
MarcusKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai
Det är en svår sits. Du är okunnig om världen och sannolikt totalt oberest. Därför är det svårt att få dig att förstå, eftersom det krävs ett intresse för omvärlden. Det blir ett moment 22.

Men jag ger dig svaret, även om det kommer rinna av dig. Att åka på vandringsresor i Marocko är väldigt vanligt. Det är inte annorlunda, coolt, naivt, idiotiskt eller något annat. Det är inte konstigare än att datorspelsnördar väljer att slösa bort sitt liv framför datorskärmar eller att AIK-fans väljer att resa runt och titta på lagets matcher (trots allt våld). Människor har olika intressen. Så ja, många tusen människor åker dit för att vandra varje år. 99.99999 % blir inte attackerade av islamister, så oddsen är ju helt okej. Tjejerna hade extrem otur.

Men som sagt, sådant där begriper inte du och många andra i tråden eftersom era intressen i livet ligger kanske på sport, traktorer, frimärken eller något annat och det blir mest pinsamt när ni sitter här och skriver om saker ni inte förstår er på. Nu vill jag inte kalla dig korkad, det är du säkert inte. Men du pratar om saker du inte har koll på. Jag kommer att tänka på följande citat: "När du är död vet du inte om det själv. Men det är jobbigt för andra. Det är samma sak när du är dum i huvudet".

Och det är jobbigt att du skriver "Men vem i sina sinnes fulla bruk, får för sig att bergsvandra i Marocko?"

Tror risken att bli utsatt är högre än 0,00001% för två kvinnor som ska vandra upp och ner för Atlas (dag som natt). Kolla in dessa rekomendationer: https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/morocco/safety-and-security

Tjejerna hade inte otur.. de var väldigt naiva.
Senast redigerad av MarcusKompis 2018-12-24 kl. 13:26.
Citera
2018-12-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Tycker det är fela av Norska statsministern som manar till att inte föra filmen vidare dels för att det är ett brott juridiskt enligt deras lag men även för de anhörigas skuld. Men genom att föra den vidare kan liv räddas. Andra unga naiva kvinnor kanske får sig en tankeställare. Det är så här verkligheten ser ut och då ska man inte dölja den för att det kan skapa främlingsfientlighet . Varför ska unga tjejer inte få se videon för att själv kunna ta ställning?

Många skandinaviska kvinnors naivitet när det gäller folk från MENA länder är helt enastående, så jag tror knappast att den här videon kommer att avskräcka speciellt många. Men om den gör det så är det så klart bra.
Citera
2018-12-24, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LegrandChai

Egentligen borde det vara brottsligt att sprida detta slags desinformation. Ni utsätter godtrogna människor för fara, vilka riskera sina liv helt i onödan. Kombinera detta ständiga brölande med massmedias budskap om att vi alla är lika och vi har en potent häxbrygd. Ni spelar rovdjuren i händerna och det helt medvetet.
Citera
2018-12-24, 13:25
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyarekillingus
Tror inte det är så jävla komplicerat.
Låg iq dålig föda inga rikedomar.
När det inte finns någon annan väg så väljer man det kriminella...där får dom mat och tak över huvudet...

Döda ett par fjortisar är nog en fis i rymden...de har andra saker att tänka på.

Sen är de väl påverkade av konstanta bomb drops i 17 år av västvärlden...

hur skulle du känna om någon släppte bomber över ditt folk i 17 år? Man skulle nog vilja hämnas....

Sen har de väl sin egna version av koranen...

Om du har en orm i köket, så spelar det ingen roll om det är dess naturliga väsen,
Du lyckas ge en ursäkt i varenda mening av ditt inlägg.

QUOTE=Theyarekillingus|66219948]Tror inte det är så jävla komplicerat.
Låg iq dålig föda inga rikedomar.
När det inte finns någon annan väg så väljer man det kriminella...där får dom mat och tak över huvudet..
.

Och exakt hur hjälpte det deras ekonomi att utföra detta dåd och filma det?

Döda ett par fjortisar är nog en fis i rymden...de har andra saker att tänka på.

Dom flesta har andra saker att tänka på, är det ett rekvisit för att mörda?

Sen är de väl påverkade av konstanta bomb drops i 17 år av västvärlden...
I Marocko?

hur skulle du känna om någon släppte bomber över ditt folk i 17 år? Man skulle nog vilja hämnas....

I Marocko?
På två kvinnor?

Sen har de väl sin egna version av koranen.

Jasså, vilken då?

Ja just det.

Måste vara ”-men det är inte riktig Islam”-koranen!
Senast redigerad av scoremax 2018-12-24 kl. 13:28.
Citera
2018-12-24, 13:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Du läste inte vad jag skrev eller?

Jo, det var just det jag gjorde. Du tycker uppenbarligen att denna tråd är obehaglig. Händelsen likaså? Jag tycker händelsen är obehaglig. Tråden är det inte. Klart det blir känslor inblandade, men att sätta skygglappar för ögonen är sällan en bra metod i längden.
Citera
2018-12-24, 13:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Jag kom att tänka på en sak. Har jag förstått rätt att bilder på kvinnornas kroppars skickades till anhöriga? Isåfall poppar några frågor upp i huvudet. Hur fick de reda på deras kontaktuppgifter? Jag ser just nu tre möjliga alternativ.

1. Muslimerna måste ha pratat med kvinnorna innan (även fast media säger annat) och på så sätt fått reda på namn..
2. Muslimerna hittade pass i kvinnornas väskor.*
3. Muslimerna skickade videon/bilden från kvinnornas mobiltelefoner. Jag förutsätter att det var kodlås på, vilket då innebär att parasiterna måste ha pressat kvinnorna på koden innan de slaktades.

* - Jag tror att denna (tvåan) är den mest troliga. Då passen troligtvis användes flitigt så fanns de antagligen lätttillgänligt.

Meddelandena kom på Messenger till en av mödrarna. Jag kan inte hitta var jag läste det någonstans så jag kan tyvärr inte länka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in