2018-12-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Du hade ju inget emot att en liten död pojkes kropp spreds över hela världen. Vad är problemet egentligen? Det finns ju massor av filmer där folk får sin hals avskuren hackade til bitar med mera.
Säg som det är, filmen gangnar inte din politiska agenda. Hade det varit nazister så hade du velat att den visades i skolor.

Du har ingen susning om vad jag tycker eller hur? Så tillskriv inte mig dina egna fördomar eller dina slutsatser, tack. Dom äger du själv. Det säger något om Dig.

Inte Mig. Så försök inte ens att placera dom i Mitt knä, Du äger dom.
Citera
2018-12-21, 02:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Lögn. Några skriver att de är naiva och får skylla sig själva. Det är såna här naiva kvinnor som indirekt förstör västvärlden. Och otroligt många får lida på grund av deras naivitet. Dom önskar sig massinvandrig från en låg iq befolkning från tredje världen och är berädda att offra i princip vad som helst verkar det som. Hur många återvändande IS soldater har sverigevänstern omhuldat och daltat med? Det är inte direkt öst-asiater som drar ner våra länder i smutsen. Folk vill inte att deras barn blir halshuggna på samma sätt för att antivita rasister som du själv och dom här kvinnorna som blev halshuggna utanför sitt tält i Marocko vill byta ut oss mot låg iq araber samt göra oss till minoritet i vårat eget land.

Nej, fan det är såna som dig som sätter bilden för efterblivenhet och lågt IQ.
Du är sämre än islamisterna som driver politik med två döda kvinnor som var i Marocko för att klättra i bergen. Du lägger fram ett helt partiprogram vilket inte har med detta att göra öht.
Citera
2018-12-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Bisarrt att se så många kommentarer med folk som säger att de inte har några sympatier för offren och att vissa går så långt som att säga att de förtjänade att dö, hur är er attityd annorlunda mot de islamister som sitter och kommenterar videon och hyllar dådet? Islamisterna säger att kvinnorna förtjänade att dö för att de inte trodde på Allah, ni sitter och säger att kvinnorna förtjänade att dö för att de inte hatade muslimer lika mycket som er.

Hela jävla Sverige är fullständigt kaos idag och Norge och Danmark är inte alltför långt efter.
Det beror i synnerhet på att man har tagit hit muslimer och primitiva skitfolk ifrån 3:e världen som lever på skattebetalarna. Vi har en skola som är på nedgång och visar urusla resultat i PISA-undersökningar, äldre som lever under pissdåliga förhållanden på äldreboenden och folk som tvingas dö i väntan på vård. För att inte tala om all ökad kriminalitet och våldsamhet. Svenskar tvingas flytta ifrån sina bostäder därför att det helt enkelt har blivit för farligt, fråga bara folk i t ex. Malmö.

Män som jag har påpekat detta under flera år och har bara blivit kallade för rasister, blivit bespottade, blivit hotade av kaosbabbar, fått hem vandaliserade, förlorat jobb eller blivit socialt utfrysta och allting bara för att vi påpekat att det är en väldigt dum idé att ta hit hela jävla 3:e världen och låta oss själva bli så fullständigt cuckade på det här viset.

Ifall du tittar på den här Maren och hennes morsas facebook så verkar det stå utom allt tvivel att det handlar om precis sådana här PK-människor som hetsat och bespottat alla som sagt någonting om det här. Vilka jävla vettiga tjejer hade annars gjort en sån här vanisinnesresa ensamma från första början? Vilken vettig familj hade tillåtit sin dotter att åka dit ensam med en annan tjej?

Och nu ska vi liksom känna superempati för dessa? Till och med när hennes morsa står och hetsar och tycker folk uttalar sig rasistiskt istället för att visa lite jävla ödmjukhet inför de människor som faktiskt försökt att rädda sådana här?

Nej, det absolut sista vi behöver nu är feministretorik och massa white knights som du som tycker sådana här jävla petitesser är att bry sig om. Idiot.
Citera
2018-12-21, 02:10
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om det håller jag med.
Men saken gällde ju om det är dottern som syns i filmen, och du hävdade att föräldrarna nog inte håller med om det.
Du får gärna förtydliga kring hur du egentligen menar.
Javisst, kan jag det.
Louise.potatisgris skrev:
"Inget är verifierat men det är 99% chans att det är danskan som blir mördad i videon."
Med "chans" menar man att det är positivt, alltså att man vill att det ska vara det.
Citera
2018-12-21, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Snälla detta är brott inte politik. Våran regering eller vänstern skickade inte dit tjejerna det måste du försöka förstå. ÄR du arg på politikerna så ta det i dom trådarna. Detta är fan inte politik just nu det är brott.

Människan undrade varför en del hade svårt att känna empati inför offren. Jag beskrev varför och för det krävs nog att man ger en viss bakgrund av det politiska läget.
Citera
2018-12-21, 02:19
Medlem
Har de tagit rätt män tro? Har de dödsstraff i Marocco? Kan man mejla Marocco och be att de avrättar dessa as? Efter rättegång såklart.
Citera
2018-12-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Snälla detta är brott inte politik. Våran regering eller vänstern skickade inte dit tjejerna det måste du försöka förstå. ÄR du arg på politikerna så ta det i dom trådarna. Detta är fan inte politik just nu det är brott.

Bedriver inte IS politik?
Citera
2018-12-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Har de tagit rätt män tro? Har de dödsstraff i Marocco? Kan man mejla Marocco och be att de avrättar dessa as? Efter rättegång såklart.

Med tanke på hur mycket de skadat Marockos "rykte" så lär de iaf få saftiga straff.
Citera
2018-12-21, 02:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Människan undrade varför en del hade svårt att känna empati inför offren. Jag beskrev varför och för det krävs nog att man ger en viss bakgrund av det politiska läget.

Jag håller med dig. De enskilda fallen i tråden är givetvis tragiska, men de visar på en ännu mer skrämmande helhetsbild.
Citera
2018-12-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Javisst, kan jag det.
Louise.potatisgris skrev:
"Inget är verifierat men det är 99% chans att det är danskan som blir mördad i videon."
Med "chans" menar man att det är positivt, alltså att man vill att det ska vara det.

Ja ok, du får en liten semantisk poäng. Men nog förstod du vad louisepotatisgrisen egentligen menade, innerst inne?
Citera
2018-12-21, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Går du igång på att skuldbelägga offer? Säger du till tjejer att de får skylla sig själva om de bär kort kjol också?

Om de bär kort kjol i arabiska länder så ja. Har kvinnliga vänner som besökt arabiska länder och tom att endast visa underarmarna fick män att stalka de och försöka dra med de. De lärde sig snabbt och täckte hela kroppen. Sen är för övrigt din jämförelse helt off då du inte räknar in kulturen. Kort kjol i Sverige är inte samma som kort kjol i arabiska länder. Du förstår väl eller?
Citera
2018-12-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag är en "white knight" för att jag påpekar att du kanske har mer gemensamt med islamisterna än du tror med din empatistörning? Kryp tillbaka in i mammas källare. Det går att hata det brottsoffret står för utan att samtidigt sitta och säga att man inte bryr sig om att hon mötte ett extremt våldsamt slut som antagligen föranleddes av intensiv dödsångest.

Det är väl ingen som önskar det där på sin värsta fiende, men jag riktar hellre min energi åt andra som dagligen dör. Finns ju mängder som blivit våldtagna och dött i Norge redan på grund av att människor som Maren och hennes morsa så hemskt gärna velat få in araber och djungelfolk in i landet.

Så den egentliga frågan är hur vi ska göra för att försöka förhindra att sånt här sker igen och att vi förhindrar inavlade muslimer att ta kål på nordbor, inte sant?

Håller du med om det borde du fokusera på det som faktiskt är relevant för att förhindra det i framtiden och se till att vi kan försöka åstadkomma resultat, istället för att försöka tjäna godhetspoäng här om hur du bryr dig mer om offren än någon annan. Virtue signaling är allt sådana som du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in