2010-02-25, 11:24
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag kan garantera dig, att när jag somnade runt sex- sju tiden i går kväll, så hade jag haft den värsta psykos jag någonsin kommer att få uppleva.
Jag har varit nära på att få psykos på Concerta en gång, det är lätt att få på det tror jag.

Hur var psykosen, vad hände?
Citera
2010-02-26, 12:24
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Jag har varit nära på att få psykos på Concerta en gång, det är lätt att få på det tror jag.

Hur var psykosen, vad hände?
Huh, jag har missat ditt inlägg!

Det var ansikten överallt; svimmade lite då och då för någon sekund; beröring av huden kändes konstigt; överallt så såg jag former bli ansikten osv. Allting kändes overkligt och t.ex. smilien "" rörde sig som "". Jag såg Cartmans ansikte i 3D ta sig form av mellanrummen i skrift.

Sjukaste jag har varit med om, och jag har har haft spindlar krälandes upp för bena och larver på golvet som mosas under mina fötter vid en annan överdos.

Nej, jag får vänta ett tag tills jag lyckas hjärntvätta mig själv igen om hur "skönt" Concerta är innan jag knaprar något mer av den här skiten.
Citera
2010-02-27, 07:50
Bannlyst
Vadå, känner ni något typ av eufori på denna substans? Själv blir jag bara pratglad och pigg, har visserligen inte tagit några monsterdoser. Som högst kanske ~200.

Funkar helt okej för min socialfobi.
Citera
2010-03-01, 17:22
Medlem
om jag sitter o spelar spel på concerta känner jag mig typ 10x mer spänd och "taggad", blir verkligen JÄTTE insatt i det
Citera
2010-03-01, 19:53
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncingSven
om jag sitter o spelar spel på concerta känner jag mig typ 10x mer spänd och "taggad", blir verkligen JÄTTE insatt i det

Jäkla lyx, önskar jag fick samma effekt då det är det som är hela meningen med concerta/ritalin. Själv så får jag bara huvudvärk, spänningar över bröstet och blir allmänt spänd och irriterad. Tjack och andra stimulanter funkar dock bra på mig :/
Citera
2010-03-02, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Jäkla lyx, önskar jag fick samma effekt då det är det som är hela meningen med concerta/ritalin. Själv så får jag bara huvudvärk, spänningar över bröstet och blir allmänt spänd och irriterad. Tjack och andra stimulanter funkar dock bra på mig :/

Det där med spänningar i bröstet känner jag igen, även huvudvärken. om jag håller mig till mindre doser så brukar jag hålla mig på top ett par timmar. MEN, time to time får jag vidriga humörssvängningar/känseltillstånd t.e.x som att jag känner mig väldig hatad och att folk är arga på mig, att jag inte duger, eller allmänt stressad måste tänka ut något som jag kan tro på tills det rättar till sig igen... väldigt skumt det där och väldigt svårt att förklara!
Citera
2010-03-04, 22:38
Medlem
Guybrushs avatar
EDIT: Blev visst en jävla fart på fingrarna när jag började skriva, hade egentligen bara två frågor jag ville ha svar på.

Jag känner mig otroligt törstig hela tiden, så jag dricker säkert 1-2 liter vatten i timmen, men pisset är ändå gult, känner mig varm men inte att jag svettas. Någon som känner igen detta?

Har också en extrem huvudvärk, är det något jag bör vara orolig för? Jag haft det 1-2 dagar nu.

Resten är lite tankar och erfarenheter som ni gärna får kommentera om ni orkar
Concerta är verkligen en jävligt skum substans. Lite hatkärlek känns det som just nu. Senast så höjde läkaren dosen till 56mg och nu har det blivit lite jobbigt. Jag känner verkligen igen mig i det ni skriver om bieffekterna/ATn.

Har diagnosen adhd och har verkligen fått bra och önskvärd effekt tidigare. Började på 18 och kände inget, sen 36mg ett tag vilket funkade perfekt, förutom att jag blev jävligt trött 10-12 timmar efter intag.

Eftersom jag är väldigt drognyfiken så började jag med 6*18mg så fort jag hämtade ut första receptet. Effekten var inte allt för bra, blev jävligt intresserad av allt, ringde en del skumma samtal till vänner, några banker fick även ta emot långa långa frågerika samtal. Kunde sova som normalt senare på kvällen.

Nu ett halvår senare med 56orna blev det problem på en gång. När jag åt dem normalt på morgonen blev jag speedad direkt, fastnade på toan med en bok i några timmar bland annat. Jag känner mig även något frånvarande under dagen, allt känns väldigt overkligt. Får även en ganska kraftig eufori de första timmarna. Euforin och overklighetskänslorna känns inte det minsta roligt då jag känner igen mig från mitt tidigare opiatmissbruk.

När morgonens eufori från den "vanliga dosen" har lagt sig blir jag direkt missmodig och känner suget att återdosera, precis som med tidigare missbruket. De senaste tre dagarna har jag fallit för lockelsen och har tuggat mer tabletter än ordinerat.

Första dagen pluggade jag som en tok under förmiddagen, sen fastnade jag på wikipedia i några timmar, samtidigt som jag hade en film igång på laptopen bredvid. Sakta kom en ångest krypande, trots återdoseringar blev det med tiden värre och under natten var jag gripen av en kompakt mörk jävla ångest. Har inte mått så dåligt sedan min tramadolavtändning. Började under dagen att skriva en logg då jag ville se hur länge effekterna av concertan satt i, men ju sämre jag mådde desto mer blev det till en liten ångestnovell, en deklaration till mig själv där jag var tvungen att skriva ner hur jag mådde, ett virrvarr av känslor, för att inte gå under av all ångest. Varnade självklart mitt framtida jag för att överdosera, men nu är tyvärr karusellen igång!

Dag två börjades också med morgondosen, när effekten började försvinna några timmar senare kom ångesten direkt, så jag återdoserade igen. Dagen flöt egentligen på som vanligt med föreläsningar och plugg, men så fort jag hamnade vid datorn flög tiden bara iväg. Runt småtimmarna kände jag mig inte trött utan började se på serier istället. Efter ett tag drabbades jag dock av en våldsam kåtattack. Precis som tidigare beskrivet så drog jag drule i många timmar i jakt på det perfekta klippet. Somnade slutligen runt 7-8.

Dag tre (idag) bjöd på den ytterst otrevliga överraskningen med ett sårigt ollon och en svullen rödflammig förhud. Tog morgondosen som vanligt, i bakhuvudet snurrade tankar hela tiden om gårdagens ångest men lik förbannat är man och gräver i kakburken ändå. Förutom den allt kortare morgoneuforin har jag bara mått dåligt idag, kraftig huvudvärk och illamående. Rent teoritiskt kan jag se här att det finns två lösningar för morgondagen: Då den bra effekten börjar försvinna BÖR jag inte ta mer för det helt enkelt inte är värt det, eller bara äta mer, något jag tyvärr riskerar att göra om jag känner mig själv rätt.
Senast redigerad av Guybrush 2010-03-04 kl. 22:48.
Citera
2010-03-04, 23:05
Medlem
lismer12s avatar
Jävlar vad jag känner igen mig i det där Guybrush. Har käkat Ritalin i över två år nu, och under de perioder jag mått dåligt har mina dagar sett ut som dina tre beskriva, fast veckor i sträck. Vakna på morgonen, ta vanliga dosen, snöa in fullständigt på Wikipedia, en bok eller diskutera något passionerat och segla på uppåtvågen. För att så snart euforin släpper ta en till, vilket leder till ohälsosam koncentration och huvudvärk.

Lite senare slår ångestkänslorna till och jag tar antingen en till, eller kraschar och börjar surfa eller porr/roliga klipp, frossa godis, eller nån annan "instant reward"-aktivitet. Dagen slutar med att jag ligger och lyssnar på Townes van Zandt och bara känner ren och skär ångest och uppgivenhet. En riktigt dålig dag är det här jag plockar fram en kopp att krossa tabletter i och snortar i mig en 120 mg ytterligare, och mår som en kung till nästa krasch framåt småtimmarna. Då brukar jag ha få nog och däcka mig med alkohol eller sömntabletter.

Det är helt sjukt hur man kan skriva ut det här som en vanlig medicin, särskilt till barn när de är i sina känsligaste år. Vill inte ens tänka på hur deras hjärnor ska bli stöpta. Jag tror att vi kan få se ett ramaskri kring metylfenidat om några år när forskningen kommit ikapp och man inser att barnen som man till sin glädje lyckats få stilla och lugna, i själva verket är det därför att de tappat livsgnistan.
Citera
2010-03-04, 23:52
Medlem
SoZRandoms avatar
jag har oftast råkat ta 2 st tabbletter 54 mg (röda) innan jag gått till skolan.

men jag har aldrig känt någon vidare effekt mer än att jag blir osocial och väldigt koncentrerad och fokuserad på det jag ska göra..

innan använde jag ritalin och innan det fick jag amfetamin utskrivet (läkemedlet hette bara amfetamin)
Citera
2010-03-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lismer12
Jävlar vad jag känner igen mig i det där Guybrush. Har käkat Ritalin i över två år nu, och under de perioder jag mått dåligt har mina dagar sett ut som dina tre beskriva, fast veckor i sträck. Vakna på morgonen, ta vanliga dosen, snöa in fullständigt på Wikipedia, en bok eller diskutera något passionerat och segla på uppåtvågen. För att så snart euforin släpper ta en till, vilket leder till ohälsosam koncentration och huvudvärk.

Lite senare slår ångestkänslorna till och jag tar antingen en till, eller kraschar och börjar surfa eller porr/roliga klipp, frossa godis, eller nån annan "instant reward"-aktivitet. Dagen slutar med att jag ligger och lyssnar på Townes van Zandt och bara känner ren och skär ångest och uppgivenhet. En riktigt dålig dag är det här jag plockar fram en kopp att krossa tabletter i och snortar i mig en 120 mg ytterligare, och mår som en kung till nästa krasch framåt småtimmarna. Då brukar jag ha få nog och däcka mig med alkohol eller sömntabletter.

Det är helt sjukt hur man kan skriva ut det här som en vanlig medicin, särskilt till barn när de är i sina känsligaste år. Vill inte ens tänka på hur deras hjärnor ska bli stöpta. Jag tror att vi kan få se ett ramaskri kring metylfenidat om några år när forskningen kommit ikapp och man inser att barnen som man till sin glädje lyckats få stilla och lugna, i själva verket är det därför att de tappat livsgnistan.

Har inte fått diagnosen ADHD men fick Concerta utskrivet ändå och upplevde inga som helst krashar. Tvärtom blev jag jävligt lugn, avslappnad och superfokuserad på en ganska låg dos. Inga euforiska vågor. Meningen är ju inte att man ska ta så mycket tabletter att man blir speedad.
Citera
2010-03-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiedust
de första sniffarna är helt okejj.. men brukar bara leda till svettningar, skakningar och ett allmänt stelt tillstånd.

iofs är ja nyfiken på ritalin IV.
concertan skulle ja inte ge mig på att försöka trycka!

ritalin och concerta har exakt samma värksamma ämna vilket är metylfendidat och det räker med ca 150-200mg för att en vanlig snubbe mår bra
Citera
2010-03-07, 15:23
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
jag har oftast råkat ta 2 st tabbletter 54 mg (röda) innan jag gått till skolan.

men jag har aldrig känt någon vidare effekt mer än att jag blir osocial och väldigt koncentrerad och fokuserad på det jag ska göra..

innan använde jag ritalin och innan det fick jag amfetamin utskrivet (läkemedlet hette bara amfetamin)
Hur fungerade amfetaminet på dig då, bätte eller sämre än Concerta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in