Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-14, 21:36
  #13
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Kent Ekeroth kommer aldrig sättas som en kandidat för SD till EU-valet. Isåfall hade man lika gärna kunnat behålla honom i riksdagen.

Anledningen till att han petades är ju ganska självklar. Han ansågs vara ett problem i SD:s allt mer liberala omvandling och inte minst för chansen till sammarbete med Moderaterna.

Därav så finner jag ingenting som stödjer att SD skulle skicka honom till Bryssel.

Ren spekulation. Men även om det är sant, så har nog SD fått en störra skalp genom Corazza Bildts petning.

Ekeroth kommer att komma tillbaka förr eller senare. Jag tror att om han inte redan finns med i EU-listan nu kommer han nog att vara med i Riksdagslistan 2022 i vissa distrikt.
Citera
2019-01-22, 19:45
  #14
Medlem
Zujs avatar
Märkligt tyst från SD:s håll - S, M och KD har redan gått ut med vilka toppkandidater de har inför valet.

Kommer SD kanske använda sig av en kändis i EU-valet?
Eller kommer det bli Kent Ekeroth som blir toppkandidat?
Citera
2019-01-22, 21:01
  #15
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Märkligt tyst från SD:s håll - S, M och KD har redan gått ut med vilka toppkandidater de har inför valet.

Kommer SD kanske använda sig av en kändis i EU-valet?
Eller kommer det bli Kent Ekeroth som blir toppkandidat?

Jag har hört att det blir Peter "Nalle" Lundgren som blir toppkandidaten. Men jag vet inte om det stämmer.
Citera
2019-01-23, 16:59
  #16
Medlem
Annars är Word on the street att SD släpper sitt motstånd mot EU den här gången och inte kommer att kräva EU-utträde i EUP-valet. Vi får se hur det blir.
Citera
2019-01-23, 22:01
  #17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klamorkan
Annars är Word on the street att SD släpper sitt motstånd mot EU den här gången och inte kommer att kräva EU-utträde i EUP-valet. Vi får se hur det blir.

Sjuklövern blir en åttaklöver?!!
Citera
2019-01-23, 22:05
  #18
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Hur kan ni vara så efterblivna som inte röstar bara för att ni är emot EU?

Rösta på EU-motståndare så påverkar ni mer.
Citera
2019-01-23, 22:37
  #19
Medlem
Callebiltes avatar
Inen SD:are men jag hade gärna skickat Dan Eliasson för då hade snart EU projektet brakat samman.

Annars hade Kent Ekeroth varit ett bra val om man vill rädda EU och göra det till något positivt.
Citera
2019-01-23, 23:49
  #20
Medlem
Avlanss avatar
Man måste verkligen ha tjong i medaljongen om man tror att SD kommer att föreslå Kent.
Citera
2019-01-24, 01:33
  #21
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klamorkan
Annars är Word on the street att SD släpper sitt motstånd mot EU den här gången och inte kommer att kräva EU-utträde i EUP-valet. Vi får se hur det blir.

Finns inte på kartan då Swexit har varit ett hjärtefråga för Åkesson själv och anledningen till att han gick med i SD en gång i tiden.

Ditt inlägg är dessutom irrelevant till trådämnet. Nämn namn eller sluta spamma en massa skitsnack.
Citera
2019-01-24, 01:34
  #22
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Hur kan ni vara så efterblivna som inte röstar bara för att ni är emot EU?

Rösta på EU-motståndare så påverkar ni mer.

Man påverkar inte ett skit genom att rösta i EP-valet. All makt inom EU ligger hos Kommissionen som endast utses av regeringarna.

Du påverkar mer genom att rösta i Kyrkovalet än i EP-valt.
Citera
2019-01-24, 01:35
  #23
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Man måste verkligen ha tjong i medaljongen om man tror att SD kommer att föreslå Kent.

Kanske för tidigt men han kommer att göra come back förr eller senare inom SD. Den saken är säker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback