Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 19:16
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Vilka vill ni se på EU:s vallista?

Är det några särskilda namn som ni skulle vilja se på SD:s valsedel till Europaparlamentet år 2019?

Kanske ni är nöjda med Kristina Winbergs och Peter "Nallen" Lundgrens insats. Kanske ni vill se nya namn. Eller kanske ni bara vill skicka någon SD:are långt långt borta, nere till Bryssel.

Personligen röstar jag inte i EU-val då jag är emot hela EU som koncept och inte vill legitimera. Men jag tycker att Winberg och Lundgren faktiskt agerat över mina förväntningar. Två smålänningar från arbetarklassen och utan någon högre utbildning som bevisat att det går för helt vanliga människor att arbeta i byråkratins högborg.

Intressant är även att Kristina Winberg är nära vänner privat med Janice Atkinson (f d UKIP) och Lundgren gav ett fantastiskt tal inför UKIP:s kongress år 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=155uQTlyj6M

SD har på senare år dock närmat sig Orban och Visegard-länderna i EU-samarbetet. Så det kanske kan vara bra om SD nominerar någon med band till Ungern eller östra Europa. Något att fundera över.

Finns det några särskilda namn som ni funderat på?
Citera
2018-12-12, 19:29
  #2
Medlem
88g14flashplants avatar
Får bli Sverigedemokraten Hilda Frick fd Feministiskt Initiativ i sådant fall! Hilda Frick #1 på Flashbacks lista av nominerade.
Citera
2018-12-12, 19:41
  #3
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Får bli Sverigedemokraten Hilda Frick fd Feministiskt Initiativ i sådant fall! Hilda Frick #1 på Flashbacks lista av nominerade.

Du får gärna ge en motivation.
Citera
2018-12-12, 20:58
  #4
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Stefan Borg, Hörby. Som drevades bort från posten som orförande i kommunstyrelsen. Han verkar ha ganska så vida vyer, översatt Kierkegaard och en klassisk roman från ryska (Ivan Bunin) bland annat. Gammal stridspilot. Tror han kan ha lagom distans till EU-apparaten.

Jag röstar inte heller i EU-valet. Så röstar jag.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-12-12 kl. 21:06.
Citera
2018-12-12, 21:15
  #5
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Stefan Borg, Hörby. Som drevades bort från posten som orförande i kommunstyrelsen. Han verkar ha ganska så vida vyer, översatt Kierkegaard och en klassisk roman från ryska (Ivan Bunin) bland annat. Gammal stridspilot. Tror han kan ha lagom distans till EU-apparaten.

Jag röstar inte heller i EU-valet. Så röstar jag.

Ah! Riktigt bra förslag där. Tror att han skulle nog komma bra överens med Orban dessutom.
Citera
2018-12-12, 21:57
  #6
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2018-12-13, 19:35
  #7
Medlem
Björn Söder tycker jag vore en bra kandidat. Han har varit med SD sedan starten med Jimmie Åkesson.
Björn blev nesligt bortpetad från sin roll som 2a vice ( ? ) talman, vilken roll han skötte med den äran.

Jag är också en favorit av Kent Ekeroth. Han skulle liva upp unkenheten och PK - ismen i EU-PARLAMENTET.

Sen tycker jag att Nalle är fantastisk. Han behövs här hemma att ordna med trensport. Winberg har också skött sitt jobb.
Citera
2018-12-13, 21:14
  #8
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Björn Söder tycker jag vore en bra kandidat. Han har varit med SD sedan starten med Jimmie Åkesson.
Björn blev nesligt bortpetad från sin roll som 2a vice ( ? ) talman, vilken roll han skötte med den äran.

Jag är också en favorit av Kent Ekeroth. Han skulle liva upp unkenheten och PK - ismen i EU-PARLAMENTET.

Sen tycker jag att Nalle är fantastisk. Han behövs här hemma att ordna med trensport. Winberg har också skött sitt jobb.

Tror inte att SD får mer än tre platser. Ser gärna att Nallen och Winberg blir återvalda.

Vill SD liva upp sin bas i denna EU-val kan de nominera Ekeroth. Han är en dark hourse i det här läget. Då kan det faktiskt gå riktigt bra för SD tror jag. Dessutom har Ekeroth nu odlat en nära relation till Fidez i Ungern och till Steve Bannon som agerar som någon slags samordnare för anti-globalister i hela EU.

Vem vet, det kanske var planen med Ekeroths petning från Riksdagen från början.

Däremot vill jag gärna ha kvar Björn Söder här hemma i Sverige. Tycker dessutom att han nu får mer makt inom partiet nu när han inte längre är 2:a Vice Talman i Riksdagen. Han tar över SD i Utrikesfrågorna vilket är en garant för att SD även framöver driver en nationalistisk linje i dessa frågor.
Citera
2018-12-13, 21:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Tror inte att SD får mer än tre platser. Ser gärna att Nallen och Winberg blir återvalda.

Vill SD liva upp sin bas i denna EU-val kan de nominera Ekeroth. Han är en dark hourse i det här läget. Då kan det faktiskt gå riktigt bra för SD tror jag. Dessutom har Ekeroth nu odlat en nära relation till Fidez i Ungern och till Steve Bannon som agerar som någon slags samordnare för anti-globalister i hela EU.

Vem vet, det kanske var planen med Ekeroths petning från Riksdagen från början.

Däremot vill jag gärna ha kvar Björn Söder här hemma i Sverige. Tycker dessutom att han nu får mer makt inom partiet nu när han inte längre är 2:a Vice Talman i Riksdagen. Han tar över SD i Utrikesfrågorna vilket är en garant för att SD även framöver driver en nationalistisk linje i dessa frågor.
Jag visste inte att Söder tagits tillvara. Då hoppas vi på Ekeroth!
SD har nu hamnat i det läget, att de är som gåsen man försöker blöta ner med skitvatten.
" Låt dem, de växer ändå, och gåsen kan bli en respektingivande svan! "
Citera
2018-12-14, 09:33
  #10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vilka vill ni se på EU:s vallista?

Är det några särskilda namn som ni skulle vilja se på SD:s valsedel till Europaparlamentet år 2019?

Kanske ni är nöjda med Kristina Winbergs och Peter "Nallen" Lundgrens insats. Kanske ni vill se nya namn. Eller kanske ni bara vill skicka någon SD:are långt långt borta, nere till Bryssel.

Personligen röstar jag inte i EU-val då jag är emot hela EU som koncept och inte vill legitimera. Men jag tycker att Winberg och Lundgren faktiskt agerat över mina förväntningar. Två smålänningar från arbetarklassen och utan någon högre utbildning som bevisat att det går för helt vanliga människor att arbeta i byråkratins högborg.

Intressant är även att Kristina Winberg är nära vänner privat med Janice Atkinson (f d UKIP) och Lundgren gav ett fantastiskt tal inför UKIP:s kongress år 2015.

https://www.youtube.com/watch?v=155uQTlyj6M

SD har på senare år dock närmat sig Orban och Visegard-länderna i EU-samarbetet. Så det kanske kan vara bra om SD nominerar någon med band till Ungern eller östra Europa. Något att fundera över.

Finns det några särskilda namn som ni funderat på?

Anna Hagvall då om det ska vara en ungrare. Hon är rätt vass och bättre nationalist är de sillmjölkar som Sd skickat. Ja men visst ja hon är ju AFA;it nu mer. Synd!
Citera
2018-12-14, 10:00
  #11
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är också emot EU, vilket är därför jag röstar på EU-motståndare. Jag kryssade Nalle förra valet och är väldigt nöjd med det. Jag lär göra det igen om inte Kent Ekeroth sätts på listan.
Citera
2018-12-14, 19:13
  #12
Medlem
Tubleross avatar
Kent Ekeroth kommer aldrig sättas som en kandidat för SD till EU-valet. Isåfall hade man lika gärna kunnat behålla honom i riksdagen.

Anledningen till att han petades är ju ganska självklar. Han ansågs vara ett problem i SD:s allt mer liberala omvandling och inte minst för chansen till sammarbete med Moderaterna.

Därav så finner jag ingenting som stödjer att SD skulle skicka honom till Bryssel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback