Hariofs ingen aning men det är väl rätt dumt att frysa kontot. Det är väl bättre att låta det vara öppet så kan man enklare spåra var den efterlyste befinner sig. Dessutom borde frysta konton kunna leda till desperation och inbrott/rån och liknande.
Enda gången jag hört man fryser konton är när det används till brottsliga syften som att skicka pengar till terrorrörelse eller penningtvätt. Alternativt att man är på nån sanktionslista för att man deltagit i nåt krig.
Ja jag läste om det med och kom fram till att det är främst i terrorbrott/pengatvätt förebyggande syfte men även om man har ett stort skadestånd eller liknande.. om man inte planerat att hålla på med något av det eller har böter/skadestånd krav på sig gör dem inte det typ?
Ja jag läste om det med och kom fram till att det är främst i terrorbrott/pengatvätt förebyggande syfte men även om man har ett stort skadestånd eller liknande.. om man inte planerat att hålla på med något av det eller har böter/skadestånd krav på sig gör dem inte det typ?
Nejdå
Då låter de kontot vara öppet och väntar glatt tills du satt in tillräckligt för att beslagta dem.
Men så i mitt fall.. dömd till skadestånd, böter och rättspsykiatrisk vård.. böter och skadestånd betalt, inga skulder. Vården kvarstår och därav efterlysningen.
Kommer behöva föra över typ 100k i månaden från mitt svenska konto till min brasilianska fru/kompis i Brasilien tills jag har hittat en fru, fått barn och gift mig och kan öppna ett eget konto och föra över allt och inte riskera utlämning.
Tror du dem fryser det om dem ser 100k i överföringar varje månad då? Förutsatt att dem försökt hitta mig och den personen jag fört över till men inte lyckats då. Lär väl ta 1 år för att hitta en fru, få barn och gifta sig så det rör sig om cirka 12 överföringar innan jag för över allt till mitt egna bankkonto där som medborgare.
Jävla soppa
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 13:14.
Det är som sagt inte frysning vi talar om utan att KFM tar pengar när man är i skuld, då har banken en röd flagga på ditt konto och när det funnits aktivitet som är långt över sk beneficium då meddelar banken till KFM som i sin tur kan besluta att beslagta. Beneficium betyder den minsta summan pengar man antas kunna överleva på i en månad och är ca 10 500 kr.
Nu säger du att du inte är i skuld utan försöker föra ut pengarna utomlands, då kan det vara frågan om ett annat verktyg som de har mot penningtvätt. För man över en summa utöver ett visst belopp tar de pengarna tills du kan förklara var de kommer ifrån. Tror det är samma summa pengar som varje land frågar resenärer som försöker korsa gränsen, i USA, Australien är det 10 000 dollar. Har man pengar över det måste man deklarera annars tar de för givet att pengarna kommer från brottslig verksamhet (tills godtagbar förklaring getts).
Jo jag förstod det med, men papper osv kan ju bevisa det borde väll räcka med att skicka in det bara?
Planerar inte föra in det i landet via kontanter(vet ej om du missförstod) utan överföringar varje månad i cirka ett år till min kompis/blivande fru tills jag är gift med barn och fullfjädrad medborgare i Brasilien och startar ett bankkonto där och för över allt och inte kan bli utlämnad
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 13:54.
Vill bara röka mitt gräs, spela datorspel och skaffa barn.. pengar är inget problem utan vill bara göra detta och inte ha polisen i hasorna och tror detta är enda eller iallafall ett av dem bästa alternativen om man är efterlyst
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 14:01.
Har även ett till problem men mindre.. har 7 hus/stugor som är fördelade mellan mig och min syster.. kan man fixa så hon gör allt med mäklare etc och dem betalar mig min del när allt är sålt? Förutsatt att jag är i Brasilien då och inte kan komma till Sverige.. inte säkert vi ska sälja dessa då vi vill ha dem kvar i våra föräldrars minne men undrar ändå..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!