Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 14:08
  #13
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
Jo jag förstod det med, men papper osv kan ju bevisa det borde väll räcka med att skicka in det bara?
Planerar inte föra in det i landet via kontanter(vet ej om du missförstod) utan överföringar varje månad i cirka ett år till min kompis/blivande fru tills jag är gift med barn och fullfjädrad medborgare i Brasilien och startar ett bankkonto där och för över allt och inte kan bli utlämnad
Det med kontanter var ett exempel för att få grepp om när banken reagerar på överflytt.

Det är bara att invänta på att banken är nöjda med din förklaring, att du vill lämna landet tror jag inte heller polisen bryr sig över beroende på vad ditt brott är. Har man t.ex knyckt ett halv kilo smör då släpper de gärna ut dig men har man mördat nån då är de angelägna att hålla en kvar i landet.
Citera
2018-12-12, 14:18
  #14
Medlem
Ok så inget stoppar mig från att göra det jag förklarat då?
Kommer banken höra av sig även fast jag inte för in kontanter utan för över menar du?
Det är ett skitbrott som sagt..
Hur är det med uppgörelsen av fastigheterna? Måste jag komma till sverige eller kan jag sköta det från Brasilien via min syster?
__________________
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 14:21.
Citera
2018-12-12, 14:34
  #15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
Men i mitt fall har jag ärvt pengarna så dem är ”vita” kan jag vara lugn då?

Är det arv så har du givetvis massvis med dokumentation som du kan visa till banken.

Så länge det är som du säger att du har ärvt pengarna så är det inga problem men banken kommer att rapportera till SKM när du har fört över ca 150,000 SEK till Brasilien.

Gällande dina fastigheter så är det inga problem.

Det är bara att skriva en gällande fullmakt enligt konstens alla regler.
Citera
2018-12-12, 14:51
  #16
Medlem
och vad gör då SKM efter dem 150k är överförda? begär intyg på vart dem kommer ifrån alltså?
måste man visa det varje gång man för över 150k eller räcker det säga att man planerar göra det i upp till 1 år?
Citera
2018-12-12, 18:43
  #17
Medlem
Läser man TS andra trådar framkommer det att han inte riktigt har alla hästar hemma så att säga.

Han har ärvt 127 miljoner, innehar sju fastigheter tillsammans med sin syster, är gift med sin kompis i Brasilien och är diagnostiserad med schizofreni.

TILL TS: Sök hjälp och ta tag i din psykiska hälsa istället för att noja att polisen är efter dig och ska ta alla dina miljoner.
Citera
2018-12-12, 18:46
  #18
Medlem
har aldrig sagt att jag är gift med min kompis..
har sagt att jag möjligen ska ha en kompis innan jag hittar en fru för jag behöver någon att föra över pengar till tills jag är medborgare, lär dig tolka rätt..
nojig erkänner jag däremot att jag är
Citera
2018-12-12, 19:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
har aldrig sagt att jag är gift med min kompis..
har sagt att jag möjligen ska ha en kompis innan jag hittar en fru för jag behöver någon att föra över pengar till tills jag är medborgare, lär dig tolka rätt..
nojig erkänner jag däremot att jag är
Okej.

(FB) När/varför fryser polisen ens bankkonto?

Jag kanske skummade igenom dina trådar lite väl fort, men läser man det länkade inlägget får man lätt intrycket att du är gift med din kompis i Brasilien.
Det kanske inte är helt korrekt. Men något som är korrekt är att du saknar sjukdomsinsikt och är i stort behov av psykiatrisk vård, innan den blir obligatorisk i form av rättspsykiatrisk dito.
Citera
2018-12-12, 19:49
  #20
Medlem
att du ens tror du kan uttala dig om det tyder ju bara på att du borde bli inspärrad snarare..
kommentera inte i min tråd tack, du tillför inget och därav borde moderator eller någon ta bort dina inlägg med^^
Citera
2018-12-13, 12:44
  #21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
och vad gör då SKM efter dem 150k är överförda? begär intyg på vart dem kommer ifrån alltså?
måste man visa det varje gång man för över 150k eller räcker det säga att man planerar göra det i upp till 1 år?

Dina inlägg är allmänt röriga i de olika trådarna får jag säga.

Du finner all info nedan gällande inkommande/utgående utlandsöverföringar:

https://www4.skatteverket.se/rattsli...14/325742.html

För att det rapporteras enligt lag så innebär det inte nödvändigtvis att du blir efterfrågad att uppvisa dokumentation från varken bank eller SKM men sannolikheten kan vara ganska hög att banken frågar beroende på hur ditt vanliga användande av bankens tjänster ser ut.

Så en förfrågan om transaktionerna kan komma både från bank, SKM, eller bägge. Eller ingen.
Citera
2018-12-16, 18:15
  #22
Medlem
Pz.Kpfw.VI-Tigers avatar
Beträffande polisen återfinns en möjlighet att beslagta såväl kontanter som tillgodohavande på bankkonto förutsatt att ovan nämnda medel utgör utbyte av brott (36 kap. 1 § brottsbalken).

Av din TS framgår att du inte har skulder, men SKV kan ta medel i betalningssäkring (46 kap. skatteförfarandelagen) ifall du har skatteskulder.

Slutligen kan väl nämnas att om du har fått en dom innehållandes skadestånd, och sagda dom har vunnit laga kraft, då kan du i princip bli försatt i konkurs om den som är skadelidande ansöker om konkurs. Domen är nämligen en exekutionstitel (3 kap. 1 och 3 §§ utsökningsbalken), vilket man kan gå till Kronofogden och få utmätt. Om någon vill jävlas med dig kan de förstås ansöka om konkurs direkt med hänvisning till domen. Vid konkursförfarandet kan du bli delgiven via kungörelse, så det går inte att gömma sig från delgivningsmän och aldrig bli delgiven. Går konkursen igenom blir du utelåst från dina bankkonton och eventuella överföringar kan återvinnas. Osäker på om Sverige/EU har avtal med Brasilien för hjälp med handräckning, men man vet ju aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback