Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 00:24
  #1
Medlem
Fittfluffs avatar
Hur förväntar sig detta jävla SL att man ska ha råd med 900kr i månaden alternativt 45 kr per åk som arbetslös utan inkomst? Helt jävla stört. Lagom kul att ringa föräldrarna och be om pengar så att man kan komma fram till arbetsintervjun och sen ändå få böter för att jag åkt för nedsatt pris. Jag är inte berättigad till kassa, min inkomst de senaste 3 månaderna har varit under 6000kr.

Ändå har äcklena mage att skriva ut en böter på 1500kr. Slängde den i papperskorgen framför ögonen på äcklena och gick därifrån.
Citera
2018-12-11, 00:27
  #2
Medlem
Varför reste du med reducerat pris för? Klart som fan att du åker på böter. 45 kr kostar det inte heller. Om du nu skulle låna 20 kr för en reducerat biljett så hade du väl lika gärna kunnat låna en tia extra för en fullprisbiljett, eller?
__________________
Senast redigerad av DJ-Emerald 2018-12-11 kl. 00:30.
Citera
2018-12-11, 00:30
  #3
Medlem
Fittfluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Varför reste du med reducerat pris för? Klart som fan att du åker på böter. 45 kr kostar det inte heller. Om du nu skulle låna 20 kr så hade du väl lika gärna kunnat låna 30 kr, eller?
Reducerat pris kostar 33, fullt pris kostar 45, och nej för jag ville inte ringa en gång till och vara jobbig.
Citera
2018-12-11, 00:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Reducerat pris kostar 33, fullt pris kostar 45, och nej för jag ville inte ringa en gång till och vara jobbig.

Så du lånade från början bara till en biljett till reducerat pris? Ja, alltså du får ju skylla dig själv. Gör rätt för dig i stället nästa gång! Hur jäkla tufft du nu än må ha det ekonomiskt så ger det dig inte rätten att bli en parasit.
Citera
2018-12-11, 00:34
  #5
Medlem
Plocka lite burkar så har du snart fått ihop till vad biljetten kostar.

Å Hur fan tänker du folk utanför erat jäkla Sthlm ska ta sig fram? med din logik... stjäla diesel i granngubbens dieseltank vid behov eller? Lika fel som att inte köpa rätt biljett .


Planera planera planera! Sen kan du sluta gnälla!
Citera
2018-12-11, 00:35
  #6
Medlem
gregersnegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Så du lånade från början bara till en biljett till reducerat pris? Ja, alltså du får ju skylla dig själv. Gör rätt för dig i stället nästa gång! Hur jäkla tufft du nu än må ha det ekonomiskt så ger det dig inte rätten att bli en parasit.

Jo det ger honom all rätt att parasitera. Jag brukade planka även när jag hade råd, eftersom den här staten, som stoppar upp pengar i negrers arslen, inte förtjänar mina pengar. Jag åker också alltid reducerat (har för mig det är 21kr??!) om jag mot förmodan skaffar saldo på SL-kortet.

Och ja hur fan ska man ta sig till arbetsintervjuer och dylikt, när man inte ens har råd med reducerat pris? Hororna får ta och tänka en gång till och helt enkelt pröjsa om dom inte vill ha en massa långtidsarbetslösa socialfall.
Citera
2018-12-11, 00:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Hur förväntar sig detta jävla SL att man ska ha råd med 900kr i månaden alternativt 45 kr per åk som arbetslös utan inkomst? Helt jävla stört. Lagom kul att ringa föräldrarna och be om pengar så att man kan komma fram till arbetsintervjun och sen ändå få böter för att jag åkt för nedsatt pris. Jag är inte berättigad till kassa, min inkomst de senaste 3 månaderna har varit under 6000kr.

Ändå har äcklena mage att skriva ut en böter på 1500kr. Slängde den i papperskorgen framför ögonen på äcklena och gick därifrån.

Ett annat sätt att se det är att drygt halva resan subventioneras av skattebetalarna. Ganska bra deal för den som betalar låg eller ingen skatt om du frågar mig.
Citera
2018-12-11, 00:36
  #8
Medlem
Dreamtimes avatar
Har du inte råd med kollektivtrafik så kan du cykla eller gå!

Varför ska vinstdrivande företag ta hänsyn till misslyckade människor som inte kan skaffa ett jobb?
Citera
2018-12-11, 00:51
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Hur förväntar sig detta jävla SL att man ska ha råd med 900kr i månaden alternativt 45 kr per åk som arbetslös utan inkomst? Helt jävla stört. Lagom kul att ringa föräldrarna och be om pengar så att man kan komma fram till arbetsintervjun och sen ändå få böter för att jag åkt för nedsatt pris. Jag är inte berättigad till kassa, min inkomst de senaste 3 månaderna har varit under 6000kr.

Ändå har äcklena mage att skriva ut en böter på 1500kr. Slängde den i papperskorgen framför ögonen på äcklena och gick därifrån.

Slänga boten kommer bara göra livet surare för dig. Betala den, annars kommer du få lida ännu mer.
Citera
2018-12-11, 00:54
  #10
Medlem
Att åka på fel biljett verkar ju bara korkat, då kan du lika bra åka utan. Men jag gissar att det är för att komma förbi spärren ni har.

Men jag tycker det ligger något i det TS framför. Arbetslösa har inte speciellt mycket pengar och förväntas besöka Arbetsförmedlingen, gå på intervju och kanske även delta i dagliga aktiviteter. Så de kan ha minst lika dyra resor som vilken annan som arbetar men endast en bråkdel i ersättning.

Barn, studenter och pensionärer åker billigare och vi ska inte prata om de som inget behöver betala alls. Att arbetslösa, över en viss tid i vart fall, kunde få rabatt tycker jag är okej. Kanske inte helt utan avgift men i varje fall som student.

Studenter och arbetslösa har väl ungefär samma skrala ekonomi och får den ena hjälp kan den andra även få det tycker jag!
Citera
2018-12-11, 01:04
  #11
Medlem
Fittfluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Slänga boten kommer bara göra livet surare för dig. Betala den, annars kommer du få lida ännu mer.
Men jag har ju inte råd. Det finns inte en chans i världen att jag har 1500kr att betala bara sådär inom 2 veckor.
Citera
2018-12-11, 01:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Reducerat pris kostar 33, fullt pris kostar 45, och nej för jag ville inte ringa en gång till och vara jobbig.

De priserna hittar inte jag på sl.se. Priserna jag ser är 21-41 kr för pensionär, student, ungdom, och 31-62 kr för vuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfluff
Vad fan heter då ditt jävla hjon?
Tilläggsavgift heter det. Böter (en bot) är ett straff som väl SL inte kan döma någon till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback