Citat:
Ursprungligen postat av
Slabbadangmannen
Rent teoretiskt kan du ha gått igenom en plastfolie som ligger som fuktspärr. Utan belägg för det kan jag säga dock säga att det inte känns så, men det finns ingen garanti.
Dina observationer stämmer rätt bra med en gipsskiva på 13 mm och en regel bakom på 45 mm. Var det sen hårt att borra i så tror jag på någon form av gammal vägg. Var det däremot bara väldigt lite motstånd så kan det vara en plastfolie som har isolering bakom sig som du tryckte igenom, men då borde du känt ett motstånd som hastigt släppte. Sista varianten är att du träffade en regel som plasten sitter på. Sannolikheten är rätt låg men om det var rent trä eller metallspån du fick ut så kan det varit så. Om det var puts eller tegel så tor jag inte på det.
Oavsett vilket så skulle jag inte oroat mig.
Något i still med det förstnämnda scenariot kanske, kändes definitivt inte som att jag gick igenom något på de där 2 sista cm, utan var jämnt halvtrögt motstånd tills jag slutade (på de tre hålen jag obetänksamt hann göra). Hade jag känt att jag clean:t gått igenom något där inne så hade nog mer direkt stannat upp, ifrågasatt vad jag höll på med & blivit orolig.
Tyvärr ingen egentligen observation tagen tyvärr vad för material som kan varit längst in
Tack för svar! Är väl bara att släppa det, men man kanske har lärt sig något nytt iallafall tills nästa gång borren åker fram