Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-12-09, 23:45
  #1
Medlem
Vubinoms avatar
Den här rapporten skrivs främst med syftet att bespara mina vänner monologen jag annars skulle dragit för dem nästa gång vi sågs. Tråkigt nog är majoriteten av mitt umgänge.. vad skall man kalla det? Knarknegativa? Med andra ord; att berätta om min upplevelse skulle med största sannolikhet göra dem antingen upprörda, eller rentav oroliga för min skull. Tänk er en blandning mellan "det där, det är bara drogromantisk skit" och "man kan faktiskt dö!!!!!"

Men, men - till det roliga!

Bakgrundsinfo:
Substans: MDMA (svagt ljusbruna kristaller)
Tid: 04:00 tills jag somnade någon gång vid 08, när jag somnade. Dock kände jag mig även svagt, svagt påverkad kring 14.
Tidigare erfarenheter: Alkohol, Cannabis, Lustgas, Nikotin

Fredagkväll, 7/12
~22:30
I vanlig ordning flänger jag runt i hallen och samlar ihop allt jag behöver för kvällen. Checkar av den mentala pack-listan. Tändare, lypsyl... cash. Brukar alltid hamna i tidsnöd när jag skall någonstans och idag är inget undantag. Bussen går om 9.
Mamma står i trappan (ja, jag bor hemma) och praktiskt taget överöser mig med förmaningar. Vi snackade om droger senast häromdagen och jag lyckades uppenbarligen så ett frö. Dessutom gillade hon inte att jag skulle sova "hos en kompis" . Fan, tänker jag.
Innan jag springer säger hon något i stil med att hon känner att jag "är för nyfiken". Fan, tänker jag ingen. Hon har ju rätt.

~23
Min polare, vi kan kalla henne "J", och hennes gäng har redan hunnit till baren vi skulle ses på. Tar mig dit, köper en öl och slår mig ner. Märker att de redan druckit en hel del. J sluddrar lite och är extra kärleksfull mot mig.
Vi har bestämt sen några dagar tillbaks att vi skall dra till ett rave utanför stan lite efter midnatt. Intresset för klubbarna i stan har börjat dö ut. Och jag - jag ville knarka.

~01
Omkring 01 har vi anlänt till lokalen för festen. Jag är i princip nykter vid det här laget, vilket var en del av planen. Jag var fast besluten om att "E:a" ikväll och ville inte blanda med alkohol första gången.
De närmsta 2-3h festar vi på som vanligt - dansar, andas lustgas och njuter av musiken.

~03:30
J börjar snacka om att dra, men ber henne stanna tills jag tagit MDMAt jag nyss köpt av en snaggad kille i adidas-hoddie. Jag sväljer en sten, lite mindre än den langaren rekommenderat som en dos. Allt medan morsans förebråelser ekar i huvudet.
J stannar kvar och håller koll på mig i en halvtimma eller så. Kollar mina pupiller och frågar hur jag mår. Jag känner ingenting.
Tillslut kommer J's über. Hon ger mig en lång kram och drar.
- "Hör av dig!"
Vid det här laget börjar jag bli otålig och irriterad. Det har snart gått en timma sedan jag tog. "Den där jävla adidas-fittan."
Jag ställer mig i varje fall i toakön. Tänker att jag skall ta lite till där inne; jag menar, tog ju ändå mindre än vad han rekommenderade. Innan jag går in kollar jag mig i spegeln. Normalstora pupiller.

Så fort jag mig på toan känner jag hur det börjar snurra. Helt plötsligt känns basen från musiken utifrån ända in i bröstkorgen. Jag grips så smått av panik, medan ångesten får det att vända sig i magen. Där och då har jag glömt allt vad "come-up" heter - för ja, jag är säker på att jag skall dö.
Det blir ingen andra dos.
Istället tvättar jag händerna och går ut igen. Försöker dricka ett glas vatten, men det känns alldeles för kallt. Varje klunk blir en kamp.
Av vana kollar jag mobilen, Snapchat. Då slår det mig, mina pupiller är enorma.

RUSET
Jag ger upp min kamp med vattnet och går mot dansgolvet igen. Jag inser hur jag inte kan sluta le. Eller ja, jag kan, men jag vill inte. Jag hittar ingen jag känner, men bryr mig inte. Inte alls. Jag börjar dra fingrarna genom håret. Gång på gång.
Visst fattar jag på något att det måste se rätt sjukt ut, men det känns SÅ bra. På samma sätt som musiken är SÅ bra. Och människorna runtomkring, ja, helt plötsligt känns det som att jag är en del av dem; av "vi:et".

Det dröjer inte särskilt länge förrän jag börjar interagera med andra på dansgolvet. Mycket leenden. Jag minns att en kille lekfullt puttade till mig för att få min uppmärksamhet. Vanligtvis hade han inte varit min typ, men vips har vi tagit tag i varandras händer och dansar med varann. Flera främlingar vill även ta i, och smeka min tröja i velour-tyg.

Senare dyker en bekant upp som jag sagt hej till i början på kvällen. Bekant kanske är att ta i, men vi träffades en utekväll i Juli och efter en efterfest i hans lägenhet fick jag sova där. Hursomhelst - vi kan kalla honom W.
Han ger mig en sugtablett (magnesium) och jag minns att jag nästan börjar gråta av glädje. Jag hade aldrig känt en godare smak och var bestämt tvungen att på sms berätta det här för ett antal kompisar.
Såhär i efterhand tackar jag verkligen högre makter att jag inte smsade min chef.
Dock varande det inte särskilt länge. Ni vet hur sugtabletter blir lite skrovliga efter en stund? Det kändes ungefär som att ha munnen full av sandpapper och jag var tvungen att gå undan för att spotta ut den.

Jag fortsätter umgås med W resten av festen. Han och hans kompis hade tagit något Ecstasy-piller, men till skillnad från W hade polaren sneat rejält. Kommer ihåg att han var helt dyngsur och hans blanka ögon avslöjade att han var illa till mods. Senare fick jag höra att han hade "sett grejer".

~06:30
Festen började lida mot sitt slut och W hade fixat en taxi hem till sig. I och med att jag sovit där förr kändes det safe att hänga på. Väl i baksätet ger han mig en banan. Vanligtvis skulle jag ätit den på någon minut, men likt vattnet var det en kamp att ens få ner halva.

När vi kommit till W's lägenhet däckar polaren på hans soffa inom några minuter. Jag och W stannar uppe. Vi pratar om allt och inget medan vi obrytt klär av oss, dricker vatten och borstar tänderna. Jag minns att jag kände en så oerhört stark connection med honom. Som att vi var från samma flock på något sätt. Efter att jag fastnat en stund vid det varma, löjligt mysiga, elementet i hans badrum börjar W kyssa mig. Det var olikt alla gånger jag hånglat nykter, eller påverkad av alkohol. Det kändes snarare helande, än särskilt sexuellt. Sen går vi och lägger oss, fortsätter kyssas lite grann, men mest smeker vi bara varandra. En än gång var det utan några direkt sexuella motiv eller undertoner. Istället skulle jag beskriva det med ord som personligt och intimt.

Jag vet inte riktigt när vi somnade, men jag kommer ihåg mina första timmar sömn som rätt ytliga. Hade en del muskelryckningar och när jag vaknade vi 11-snåret var jag genomsvett. Jag somnar i varje fall om, rätt hårt och först kring 14 började jag dra mig hemåt. Trött och med en svag känsla av att befinna sig i en annan värld.

Summan av det hela
Jag kan lätt säga att jag hade en mitt livs bästa kvällar. Förutom minutrarna av dödsångest under come upen hade jag en väldigt positivt och "rent rus". Det kändes som att jag var nykär; fast inte i någon specifik person utan hela tillvaron. Jag tyckte verkligen om att man, till skillnad från när man är full, kände sig såpass medveten. Som gemene svensk gillar jag ju effekterna av alkohol, men jag tycker den största nackdelen är just att minnena från en fylla inte är så klara. Att man känner sig aningens klumpig och oftast blir lite seg i huvudet.
Avtändningsmässigt har jag inte känt något speciellt än. Visst var jag trött under lördagen; men det handlade väl mest om att jag dygnat i kombination med den dåliga sömnen. Hade lite käkspänningar och muskelvärk också, men det gick över rätt fort.

Om jag skulle betygsätta MDMA är det en solklar 10/10.
Jag kommer absolut vilja utforska det mer i framtiden, men med försiktighet. Jag har ingen avsikt att börja ta det på allt för regelbunden basis, mest för hjärnans skull, men också för att i viss mån kunna behålla "det fina", rentav euforiska i det.
Nästa gång vill jag gärna ta med en, eller flera nära vänner. Lyssna på mer musik, och aningens tidigare, så man riktigt somnar när det är dags.
I min idealvärld hade jag tagit det med ett ex till mig. Vi hade en riktigt fin relation tillsammans, men fick tråkigt nog skiljas åt pga distans.


Det var nog det hela. Om ni har några härliga tips gällande MDMA är det bara att dela med sig.

Tack och hej!
Citera
2018-12-09, 23:55
  #2
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Det låter skoj!
Jag har aldrig testat, men jag skulle tänka mig att gå runt hemma och microdosera ihop med mitt vanliga röka i mina matorgier.
Citera
2018-12-09, 23:58
  #3
Medlem
Rikspsykoss avatar
Mdma är kul i lagom doser har provat att slå i mig 0,4g det var fruktansvärt trodde jag dog
Citera
2018-12-10, 00:01
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Att ta det när man är ute rekommenderar jag inte. Nåja, vissa gillar det tydligen, men jag tycker att det är tusen gånger bättre att vara på en hemmafest med andra. Att bara prata djupa grejer (positiva som negativa grejer) och ligga och mysa. Är alla på samma nivå så kan det bli helt sanslöst hur nära man kommer varandra.

Det är bra att du har respekt för det, man ska vara varsam med det där. Både sett till frekvens och dosering
Jag vill mig minnas att man inte bör kombinera det med lustgas
Citera
2018-12-10, 00:26
  #5
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Mdma är kul i lagom doser har provat att slå i mig 0,4g det var fruktansvärt trodde jag dog


Det är ju först från 300mg MDMA blir spännande men då väger jag själv 100kg så jag tål mängden.

Däckade du och såg "ljuset" på 400mg?
Citera
2018-12-10, 04:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Att ta det när man är ute rekommenderar jag inte. Nåja, vissa gillar det tydligen, men jag tycker att det är tusen gånger bättre att vara på en hemmafest med andra. Att bara prata djupa grejer (positiva som negativa grejer) och ligga och mysa. Är alla på samma nivå så kan det bli helt sanslöst hur nära man kommer varandra.

Det är bra att du har respekt för det, man ska vara varsam med det där. Både sett till frekvens och dosering
Jag vill mig minnas att man inte bör kombinera det med lustgas

Starkt medhåll men på rena technofester är det ju ok, nästan alla är bänga.

Lustgas har jag inte kombinerat med men en gång tog jag poppers och det var som om benen bara försvann. Föll som ett rangel på golvet, som tur är så är ju ruset väldigt kort.
Citera
2018-12-10, 08:37
  #7
Medlem
har länge varit sugen på att testa MDMA och detta var en riktigt bra förklaring på vad som händer vilket gjorde mig ännu mer sugen på de tack för de!
Citera
2018-12-12, 16:45
  #8
Medlem
Låter som en riktigt go kväll
Kommer ihåg första gången jag tog MDMA, var hemma hos en polare o byggde kuddslott, riktigt fet kväll!
Citera
2018-12-28, 22:57
  #9
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det är ju först från 300mg MDMA blir spännande men då väger jag själv 100kg så jag tål mängden.

Däckade du och såg "ljuset" på 400mg?
Haha, kommer ihåg att jag skrek stopp efter halva pannan men hon som styrde tryckte i hela, allt blev grönt och sen svart och jag trillade ihop på i hög på badrumsgolvet, vaknade 30 min senare på soffan med en kall handduk på ansiktet och trodde påriktigt att jag var död, iaf blind tills jag tog bort handduken och insåg att jag levde och hade synen kvar 😁
Citera
2018-12-28, 23:20
  #10
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Haha, kommer ihåg att jag skrek stopp efter halva pannan men hon som styrde tryckte i hela, allt blev grönt och sen svart och jag trillade ihop på i hög på badrumsgolvet, vaknade 30 min senare på soffan med en kall handduk på ansiktet och trodde påriktigt att jag var död, iaf blind tills jag tog bort handduken och insåg att jag levde och hade synen kvar 😁


Hur ofta rollar du egentligen? Jag rollar precis nu på 150 mg.
Citera
2018-12-28, 23:28
  #11
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Hur ofta rollar du egentligen? Jag rollar precis nu på 150 mg.
Vad menas med rollar ?
Citera
2018-12-29, 01:56
  #12
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Vad menas med rollar ?


De gånger du tar MDMA är rollar


Jag har haft svår artrit i vänster hand under flera veckors tid pga kylan.
Långfingret har helt stelnat till och det blödigt kraftigt till och från.

MDMA som extraheras ur Sassafras-trädets läkande bark är kraftigt immunstärkande.
Just nu känns det perfa då jag kan utan problem skriva på tangentbordet igen.
__________________
Senast redigerad av Nochills 2018-12-29 kl. 02:00.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback