Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 14:45
  #1
Medlem
Hej Flashback,

Snabb fråga som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med. Flickvännen ska börja studera och behöver en enklare bärbar dator på runt 15 tum eller så. Kraven är väldigt låga då allt som behövs är att kunna skriva och ha skypesamtal på den. Operativsystem kan vi eventuellt fixa själva så inget krav på det heller.

Vill inte ha något skit, men vill hålla priset ner så mycket som det går. Har ni några tips?
Citera
2018-12-09, 14:57
  #2
Medlem
Vet inte hur det är i Sverige men jag här kör begagnat, typ Lenovo T410. Jag bygger in flashdrive istället för dvd för att få upp subjektiva hastigheten. Och som OS - Linux. Summa: c:a 2000 kr.
Inte världens snabbaste men robust och funkar bra.
Citera
2018-12-10, 08:45
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Hej Flashback,

Snabb fråga som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med. Flickvännen ska börja studera och behöver en enklare bärbar dator på runt 15 tum eller så. Kraven är väldigt låga då allt som behövs är att kunna skriva och ha skypesamtal på den. Operativsystem kan vi eventuellt fixa själva så inget krav på det heller.

Vill inte ha något skit, men vill hålla priset ner så mycket som det går. Har ni några tips?

Vad sägs om: https://www.elgiganten.se/product/da...-14-laptop-gra
Har allt ni ber om och ser bra ut, hyffsad batteritid (som alltid räknad med 50% ljusstyrka på skärmen)
Som alltid kräver de lite enklare kamerorna (inbyggda i skärmen) mer ljus för att ge bra bild, så antingen har ni en bra belysning eller så köper ni en separat bättre kamera till Skype-mötena..

Och om hon skall fota whiteboards etc. så rekommenderas appen: Office lens
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback