• 1
  • 2
2018-12-09, 06:21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den måste ner, han har helt rätt. Sen om 12 år är rätt... 13 kanske?

Logiskt sett borde straffmyndighetsåldern ner. Bland annat för att "folk mognar snabbare idag".
Det finns en gräns, kanske imaginär, kanske verklig mellan "barn" och "ungdom": Tonåren.
Så "tretTON" skulle väl kunna fungera som straffmyndighetsålder?

(Även om unga givetvis inte blir så hårt straffade som vuxna, men rent "pedagogiskt" vore detta bra. Har hört en hel del "skit" från fjortonåringar ute på "stan" liknande "jag kan göra vad fan jag vill, jag är inte straffmyndig!".. Så straffmyndighet som inträder samtidigt med tonåren (när barn blir ungdom) låter väldigt logiskt.)

Men värsta buset skiter nog i sådana "petitesser".. Tyvärr.
Citera
2018-12-09, 08:35
Medlem
En annan tanke kan ju vara att man skapar mer ordning i migrationssystemet och är restriktiv med att ge uppehållstillstånd till personer som man uppenbarligen inte till fullo kan säkerställa identiteten på. Jag är dock inte emot en översyn av straffmyndighetsåldern bara för den sakens skull men tror man fokuserar allt för mycket på fel ände, om man nu verkligen är intresserad av att få ordning på de övergripande problemen.
Senast redigerad av pf10 2018-12-09 kl. 08:41.
Citera
2023-11-10, 13:32
Medlem
Gamle rasisten Klas Lundgren vill alltså att en tolvåring ska bakom galler? Hur har det gått nu fem år senare? Ingen slump att han valde namnet Eva.

Är hans sönderblonderade kärring en klättermus? Hon är 14 år yngre och har barn med en annan man.

"Mångsidig bakgrund med global och lokal erfarenhet som analytiker inom polis/IT med stora datamängder. Även egenföretagare inom fotografering/design. Nyligen utredare och statsanställd på Arbetsförmedlingen med målgruppen nyanlända och personer med funktionsvariationer. Van att arbeta projektbaserat vilket ställer krav på initiativtagande, att strukturera och samarbeta. Arbetslivserfarenhet inom jobbcoaching, vägledande samtal, myndighetsutövning, samverkan samt utredning. Fortsätter gärna att utvecklas inom utredning och analys."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in