• 1
  • 2
2018-12-02, 18:37
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
En man har skadats i samband med en skjutning i Långbro i södra Stockholm. Skotten avlossades från en förbipasserande bil som sedan avvek från platsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...odra-stockholm

Vad kan det här handla om då?
Citera
2018-12-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...odra-stockholm

Vad kan det här handla om då?

Polisens rapportering

https://polisen.se/aktuellt/handelse...tockholms-lan/

Citat:
02 december 17.35, Mord/dråp, försök, Stockholms län

En man har blivit skjuten av okänd gärningsperson i Långbro.

Mannen blev beskuten av en person i en förbipasserande bil, fordonet avvek från platsen.

Målsägande har förts till sjukhus med ambulans. Skadeläget för den skottskadade är oklart.

Polis är vid brottsplatsen och genomför initiala utredningsåtgärder, såsom ta upp vittnesuppgifter och genomföra dörrknackning. En teknisk undersökning kommer också att påbörjas.
Citera
2018-12-02, 18:45
Medlem
Han ska ha blivit träffad med minst ett skott och låg på en gångväg när ambulansen kom.
Citera
2018-12-02, 18:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Städat villaområde.

Kul för alla som köpt dyra villor.
Citera
2018-12-02, 18:52
Medlem
Gissar på uppgörelse nån affär som gått snett,va förbi där mötte fler akutbilar med blåljus så jag svängde in och det va säkert 5 snutbilar.
Avspärrat runt halva parken,området är inget ghetto direkt en fyra kostar ca 7-8 millar så det måste sets på parkeringen vid skolan där det är mörkt och inte händer så mycket så här års nån motionär el nån med hund
Citera
2018-12-02, 18:59
Medlem
Jägare igen? Finns det jaktmarker där?
Citera
2018-12-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Städat villaområde.

Den här utvecklingen har gått att förutse länge. Det är uppenbart att gängkriminaliteten i längden inte kommer att stanna inom begränsade geografiska områden (dvs. de invandrardominerade problem-förorter som numera undviks av flertalet vanliga svenskar).

Ständigt pågående invandring, fler människor i babbe-områdena, fler gängbrottslingar, ökad konkurrens mellan de kriminella om inkomstkällor/territorier - sammantagna innebär dessa faktorer att gängkriminaliteten sprider sig även till medelklassområdena.

Det blir allt svårare att köpa sig fri från problemen. Numera räcker det inte med villa i hyfsat område. Nu krävs bostad i inhägnat område som patrulleras av vaktbolag, om man vill slippa konfronteras med massinvandringens konsekvenser.
Citera
2018-12-02, 19:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Jägare igen? Finns det jaktmarker där?

Jägaren flydde i en svart bil
Citera
2018-12-02, 19:07
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Städat villaområde.

Och trivsamma lägenheter i själva parken. Det är verkligen lugnt där.

Citat:
Ursprungligen postat av Southsider
Gissar på uppgörelse nån affär som gått snett,va förbi där mötte fler akutbilar med blåljus så jag svängde in och det va säkert 5 snutbilar.
Avspärrat runt halva parken,området är inget ghetto direkt en fyra kostar ca 7-8 millar så det måste sets på parkeringen vid skolan där det är mörkt och inte händer så mycket så här års nån motionär el nån med hund
Var det avspärrat mot Johan Skytteskolan?

Hoppas att de släpper förbi bussar i så fall. Annars blir jag försenad.
Citera
2018-12-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Och trivsamma lägenheter i själva parken. Det är verkligen lugnt där.

Var det avspärrat mot Johan Skytteskolan?

Hoppas att de släpper förbi bussar i så fall. Annars blir jag försenad.
Inte så långt bort mer i själva parken mot ankdammen och stora grässlätten och parkeringen,av mina 30 år i området så är det här det största pådraget jag sett just där och omkring,visst va det stökigt när man va liten i fruängen men långbro är ju städat tycker jag
Citera
2018-12-02, 19:23
Medlem
Witkos avatar
Kanske någon som börjat rensa ut pedofiler? Ja det är ett riktigt långskott men inget är omöjligt i dagens Sverige.
Citera
2018-12-02, 19:37
Medlem
Dom döda som hämnas ,o.f och l.p
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem