2006-04-02, 20:33
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carni
Precis de tre grejer jag tänkt skriva om... Fyller på!

Kalkbrottet: han som säger sig ha gjort det erkände efter att ha blivit frälst: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,476399,00.html

Dubbelmordet: hedersrelaterat dåd och som du säger har det varit uppe igen. Minns att jag såg ngt på Efterlyst för inte alltför längesen. Lite mer info från förra året: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=202370

Sommarjobb: hon gick på min skola så visst har det inträffat. Tidigt 90-tal, hon var ca 15 år. Hon trodde hon svarade på en annons som barnflicka och stämde träff med en man i ett sommarstugeområde (utåt Borsökna?). Hon våldtogs och mördades. Minns inte detaljer men har för mig att ngn greps och dömdes ganska direkt?
Bra tråd.
Kalkbrottsmordet är inte uppklarat. Enligt vad jag förstått så var det en knarkskuld som kvittades på detta sätt.

På Hedlandet hittades det kurdiska paret, dubbelmordet. Tydligen rätt brutalt då mannen hade blivit skållad till döds. Hedersmord. Ingen gripen men utredning pågår.

Sommarjobbsflickan, vars bror jag känner. Cyklade från Skiftinge ut till trakterna av Ekeby och blev mördad och våldtagen. Mördaren dömd.

Men mitt mord som jag vill ta upp hände på 80-talet då bekanta hittade Göran Flink slaktad i sitt badrum. Fullständigt slaktad. Gärningsman okänd. Flink var homosexuell. Vissa källor gör gällande att han oxå hade en fabläss för unga pojkar.
Andra källor gör gällande att polisen vet vem gärningsmannen är, men låter det vara då man anser att Flink fått det han förtjänade.

Nån som sitter på upplysningar i Göran Flink-fallet?
Citera
2006-04-02, 23:25
Medlem
Farbror Buskes avatar
Ett fall i Skellefteå som varit mycket i media och kommer upp då och då är mordet på 19-åriga Jessica Torstensson -92

Se längre ner i följande länk:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,506391,00.html
Citera
2006-04-03, 00:11
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitching Heep
Halmstad

Först var det ju killen som fick huvudet avkapat och resten av kroppen styckades efter att de hade mördat honom. Offret skulle tydligen "köpa hasch", o nåt gick snett. (tydligen) huvudet hittades i Nissan av en amerikansk barnfamilj på semester.

O sen var det ju en invällare som var missnöjd på sin flickvän/blivande fru, och sköt henne i huvudet, och sedan sig själv. han dog men hon överlevde faktiskt.

Jag har läst ganska mycket om detta mord, inte minst faderns bok om livet efter mordet. Att offret, Marcus Norén, skulle "köpa hasch" är knappast utrett och klarlagt. Det är inte rättvisst att en mördad människa får ett orättfärdigt eftermäle, så därför vill jag å det bestämdaste vederlägga detta påstående.

"Fä dör och fränder, men ett dör aldrig, dom över död man". Tänk på det när ni skriver om de mördade.
Citera
2006-04-03, 03:16
Medlem
Trollishs avatar
Här där jag bor har vi en sjö som heter ryssgraven.

Kan ni gissa varför?
På 70-80 talet så hittades 4-5 döda ryssar i sjön så efter det blev det ryssgraven.
Väldigt konstigt faktiskt fast det har hittats över 10 dödar kroppar i den sjön måste vara ett favorit hak för att dumpa kroppar.
Citera
2006-04-03, 03:28
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Ett fall i Skellefteå som varit mycket i media och kommer upp då och då är mordet på 19-åriga Jessica Torstensson -92

Se längre ner i följande länk:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,506391,00.html

Ett riktigt svin som högg ner henne... Helt sjukt hur dom kunde misslyckas att döma den jävla pizzabagaren.
Citera
2006-04-03, 03:34
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Kan ni gissa varför?
På 70-80 talet så hittades 4-5 döda ryssar i sjön så efter det blev det ryssgraven.
Väldigt konstigt faktiskt fast det har hittats över 10 dödar kroppar i den sjön måste vara ett favorit hak för att dumpa kroppar.
Vart ligger den sjön?
Citera
2006-04-03, 19:36
Medlem
AlleyCats avatar
Här är några kända mord jag kommer på, på rak arm från min stadsdel Södermalm i Stockholm:

Fryshusmordet: 16:åriga Anders blir mördade och får högerhanden avhuggen på nyårnatten. Olöst!

Styckmordet på isen: Hemlös man blir styckad och dumpad på isen häromåret. Olöst!

Antikrundan-mordet: TV-profilen Bengt Janson blir knivdödad i sin lägenhet av sin bög-/suparkompis efter ha varit på stamkrogen Peros/Söderhörnan. Löst!

Avrättningen på Brother Tuck: Två män med k-pister röjer loss inne på krogen Broder Tuck. Under "jugge/ciggarettmaffiakriget", en man dog av sina skador. Löst!

"Meninglöst vålds"-mordet: 16:årige Jonnie Gradin får halsen avskuren med en trasig flaska av en man vid skanstull. Tror det var 89-90, första gången man började höra media prata om "meningslöst gatuvåld".

Får återkomma med kända mord i Belfast. Den listan kan bli ganska lååååång...
Citera
2006-04-03, 20:00
Medlem
Citat:
Jag har läst ganska mycket om detta mord, inte minst faderns bok om livet efter mordet. Att offret, Marcus Norén, skulle "köpa hasch" är knappast utrett och klarlagt. Det är inte rättvisst att en mördad människa får ett orättfärdigt eftermäle, så därför vill jag å det bestämdaste vederlägga detta påstående.

"Fä dör och fränder, men ett dör aldrig, dom över död man". Tänk på det när ni skriver om de mördade.
Igår 23:25

Jag håller med, Tidningarna var jävligt snabba med att spekulera, och de gjorde det på ett sånt sätt att det nästan direkt verkade vara Marcus eget fel.

Huruvida han köpte något av mördaren/mördarna vet jag inte, och även om han gjorde det tycker jag själv att det inte spelar nån roll. Steget är långt mellan Brass och styckmord. Mördarna är sedan tidigare kända som två riktiga jävla psykopater, och en av dem går ju redan fri.

OT:Min Mor använde själv Haschaffären som argument mot mig för att om
man röker hasch så kan man dö.

T Heep
Citera
2006-04-03, 20:05
Medlem
SweetJesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Kan ni gissa varför?

Var det inte två stycken som det var svårt att bestämma identiteten på? Det fanns misstankar om att det var far och son.
Citera
2006-04-03, 21:55
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Ett riktigt svin som högg ner henne... Helt sjukt hur dom kunde misslyckas att döma den jävla pizzabagaren.

Det här fallet ligger lite långt inne i mitt minne. Var det verkligen någon som var misstänkt eller gripen, kommer inte ihåg att det var så? Frächa gärna upp mitt minne!
Citera
2006-04-04, 12:09
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Eskilstuna har väl en del,

Sen har jag ett svagt minne av att en tjej blev utlurad ut i ingenstans ang. ett sommarjobb, och mördades.
Det kan vara något som hände någon annanstans, eller en bok som blandat ihop sig med minnen...
Någon som har något minne av det? Om det inträffade så var det någon ggn under 80-talet.

Det stämmer, Anna Jensen mördades av en psykidiot. Jag kom samma dag i hög fart på min trimmade moped och höll på att skita på mig när jag såg så många snutar samlade runt kröken. Lyckligtvis var jag helt ointressant då dom hade viktigare saker för sig. 80 talet var det dock inte, det var 1992.

Bor du nära Macclesfield pocki?
Citera
2006-04-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det stämmer, Anna Jensen mördades av en psykidiot. Jag kom samma dag i hög fart på min trimmade moped och höll på att skita på mig när jag såg så många snutar samlade runt kröken. Lyckligtvis var jag helt ointressant då dom hade viktigare saker för sig. 80 talet var det dock inte, det var 1992.

Bor du nära Macclesfield pocki?

Kort info om mördaren. Sitter tydligen inne fortfarande:

http://www.ekuriren.se/ekuriren/arkiv.php?id=354155&avdelning_1=102&avdelning_2=10 6&arkiv_datum=2005-04-27&go=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in