2007-02-27, 17:36
Medlem
phobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85

Bålsta:
*Psykologen/psykterapeuten(minns ej) Helena/Helene hittas mördad utanför Bålsta vid yttergran av en svampplockare, två baltiska invånare grips, erkänner mordet, det var inte planerat utan hon råkade vara på fel ställe vid fel tidpunkt.
*80-talet, minns ej årtal, skjuts ägaren till leksaksaffären lek och hobby i Bålsta vid busstation, under tunneln/vid tunneln.
Vet ej om det är löst
*70? talet. En person blir mördad på en pub, den stod sen dess öde enda fram till början av 2000 talet då den revs. Den var riktigt spöklik.

Till detta kan du lägga familjetragedin på Toras väg nere i Eneby någon gång under 80-talet (eller om det var i början på 90-talet) då en man sköt ihjäl sin hustru med ett hagelbrak. Minns inte om han tog sitt liv själv efteråt.
Citera
2007-03-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steamboat
Var ju två 16-åringar i Töreboda (inte min hemstad men ändå) som 2001 gick in till en 89-årig man och slog ihjäl honom med en hammare. Sedan högg de flera knivar i hans kropp och lät de sitta kvar. Sedan hällde de mjöl och läsk på mannen och urinerade på honom. De gröpte också ur ögat med en gaffel och gick sedan runt och visade det för massa folk.

De dömdes till sluten ungdomsvård i fyra respektive tre och ett halvt år för mord respektive medhjälp till mord.

Kommer ihåg detta mycket väl pga att jag bor i T-boda och har en äldre bror som umgicks väldigt mycket med en av dom här killarna.
Dom gick i samma klass från årskurs 1-9.
På högstadiet framförallt 9:an så drack dom här killarna väldigt mycket alkohol och var i stort sett alkolister. Kan även ha varit droger vilket jag inte vet, men det skulle inte förvåna mig. Det som jag kommer ihåg av den här killen som min bror umgicks med så var han vädigt snäll men ganska blyg, fast ni vet väl hur alkohol kan förändra en person helt och hållet. När det kom fram att han var inblandad så tror jag inte någon kunde fatta det. Den andra vet jag inte så mycket om, verkade allmänt konstig. Nu är dom alltså fria men bor inte i Töreboda, vilket är förstårligt eftersom alla vet vilka dom är. Mycket tråkig historia som skrämde skiten ur mig när det hade hänt, allt det där med ögat och mjölet det var bara för mycket.. Hade t.o.m mardrömmar ett tag.
Citera
2007-03-09, 03:50
Medlem
navelbråcks avatar
Hudiksvall

Kommer inte ihåg exakt när det var men nångång på 90-talet så var det en man av utländsk härkomst som högg ihjäl sin fru för att hon ville skiljas, en jävla massa hugg fick hon iaf, barnen som var små fick detta inprintat på sina hornhinnor. mkt sjukt!

En annan historia är om en anabolkille som ströp sin tjej. kommer inte ihåg så mkt mer om den storyn.
Citera
2007-04-06, 01:22
Medlem
Naxiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaus
För några år sedan mördades ju en kille med Canada Goose-jacka i Västerhaninge. Blev hoppad på, av några grabbar höga på roppar.

Polarn känner mördarna och tydligen kör de på som vanligt, med rohypnol, misshandlar folk och gör inbrott. Var bara ett par dagar sedan en av dem tryckte in en skruvmejsel i ansiktet på någon annan missbrukare. Ett väldigt bra samhälle vi lever i där psykfall som dessa kan springa runt trots att dem brutalt dödat en annan människa.

Kände snubben som vart mördad( Syrrans Pojkvän), Umgicks även med 1 av mördarna när jag var yngre. Vad jag har hört idag är det minst 2 av mördarna döda.(Dock inte säker)
Citera
2007-04-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Angående mordet i tingsrätten i Eskilstuna så handlade det om en bodelningstvist. Sen var det kvinnans advokat som förlorande underarmen och inte mannens advokat.

Juu, känner en som haft henne som advokat efter det där
Citera
2007-04-06, 22:13
Medlem
Månsans avatar
Mördad och inmurad i väggen

För några år sedan blev en ryss tagen av daga av två andra ryssar (eller vitryssar, kanske möjligen litauer) och inmurad i väggen i den fallfärdiga villa dessa gentlemen hyrde i Lahäll, norr om Stockholm, alldeles bredvid E18. Efter detta avslöjande var det lite trögt att hitta nya hyresgäster till rucklet. Villan är nu riven och ägaren ligger lite lågt tillsvidare med att annonsera ut tomten. Jag lovar att återkomma när den dyker upp på Hemnet.
Citera
2007-04-08, 14:07
Medlem
Rakiis avatar
Bor ändå i Danderyd men grannkommunen har haft ett känt mord då den där ynglingen klädd i militär mundering gick lös i radhusområdet Storstugan intill Täby Centrum förra sommaren. Sköt en person har jag för mig för att sen ta livet av sig i trapphuset. En väns syster hade gått i samma klass som personen i fråga som sades vara väldigt våldsam med nazisitisk filosfi samt väldigt vapenintresserad vilket ledde till att han gick med i hemvärnet och hade mordvapnet hemma. Blev stora rubriker här om det och skrevs flitigt på FB om det också minns jag.

Sen påstår en vän till mig att några ryssar skulle ha mördat någon, styckat och gjutit kroppsdelarna i cement. Huruvida detta stämmer kan diskuteras då jag väljer att själv inte tro honom men någonstans i bakhuvudet klickar det ändå att jag har läst det i media. Har även för mig att han visade var det hände då han påstod att han kände mördarna, men som sagt låter jag det vara osagt som sant.

EDIT: Kan jag och Månsan tänka på samma mord måhända?
Citera
2007-04-09, 01:59
Medlem
charlieparkers avatar
Botkyrka Norsborg/Hallunda.
En man kör ut sin hustru ifrån bostaden, tillsammans med två av hans barn (hans biologiska).
Går sedan in till sina två styvbarn, tolv och tretton år gamla, och skjuter ihjäl bägge, för att sedan ta sitt eget liv...

Kände killen (tretton år... )...

Många av dem som kände familjen skyllde på...henne(!!!)....
Citera
2007-04-09, 09:40
Medlem
Fet-Everts avatar
Nyköping den 29 juli 1966 - Mordet på polismannen Ragnar Sandahl.

Clark Olofsson och hans kumpan begår fredagsmorgonen den 29 juli 1966 inbrott i en cykelaffär på Skjutsaregatan i Nyköping. Clark Olofsson är på flykt undan rättvisan. Två polismän, Ragnar Sandahl och Lennart Mahiasson hör buller från butiken. Plötsligt kommer två ynglingar utrusande på gården. Ragnar Sandahl rusar efter. När Mathiasson står vid radiobilen och ska rapportera hör han en skottsalva och ett skrik. Det var Clark Olofssons kumpan som sköt Sandahl med en k-pist.

De unga brottslingarna flyr och polisjakten på dem blir ett folknöje. Folk åker ut med picknickkorgar för att följa polisens jakt på de misstänkta mördarna. Clark Olofssons kumpan grips först och Clark själv håller sig undan rättvisan under en månad. Clark grips då polisen antog att han inte skulle kunna låta bli att träffa sin flickvän och via telefonavlyssning får de reda på att de ska träffas vid en särskild bergsklack i Grimmaredsskogen. Gripandet blir dramatiskt då två poliser utklädda till orienterare försöker gripa honom, men Clark har en pistol och i tumultet träffas en av poliserna i axeln.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/9905/01/clark2.html
Citera
2007-04-09, 10:56
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Botkyrka Norsborg/Hallunda.
En man kör ut sin hustru ifrån bostaden, tillsammans med två av hans barn (hans biologiska).
Går sedan in till sina två styvbarn, tolv och tretton år gamla, och skjuter ihjäl bägge, för att sedan ta sitt eget liv...

Kände killen (tretton år... )...

Många av dem som kände familjen skyllde på...henne(!!!)....
När hände det här?

xxxxxxxxxxx

Jag har ett svagt minne av att det var ett mord i Mora för ca 10-15 år sedan där en man höll sin ex-fru som gissla i en frisörsalong, och sedan sköt ihjäl henne. Någon som har någon info om den händelsen?
Citera
2007-04-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Men mitt mord som jag vill ta upp hände på 80-talet då bekanta hittade Göran Flink slaktad i sitt badrum. Fullständigt slaktad. Gärningsman okänd. Flink var homosexuell. Vissa källor gör gällande att han oxå hade en fabläss för unga pojkar.
Andra källor gör gällande att polisen vet vem gärningsmannen är, men låter det vara då man anser att Flink fått det han förtjänade.

Nån som sitter på upplysningar i Göran Flink-fallet?

Morsan har berättat nåt om det.. hände på "bellmansplan" om jag inte minns fel.
hon sa även nåt om att mordvapnet var en sabel eller machete tror jag, ska fråga henne om det.

angående tingsrätten-dådet
så har jag egentligen inget konkret att komma med, bara att en bekant till mig var där och renoverade tingsrätten.. han sa att det inte var särskilt mysigt där..
Citera
2007-04-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurelius
Morsan har berättat nåt om det.. hände på "bellmansplan" om jag inte minns fel.
hon sa även nåt om att mordvapnet var en sabel eller machete tror jag, ska fråga henne om det.

angående tingsrätten-dådet
så har jag egentligen inget konkret att komma med, bara att en bekant till mig var där och renoverade tingsrätten.. han sa att det inte var särskilt mysigt där..

Näfasen, Göran Flink mordet utspelades inte på bellmansplan utan mitt inne i centrum.
Närmare bestämmt där CityCykel ligger, ja inte i den lokalen då utan i det kvarteret.
Dom har väl mördarens träsko (eller om det var någon annan sorts sko) i beslag hos Polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in