Citat:
Ursprungligen postat av oggelito
någon som känner till något om mord i GGVV (Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd, Värnamo) trakten? Eller Jönköping?
Jodå, Jönköping, Tobias 8 år mördas brutalt med kniv efter skolan
edit: När du efterlysta detta hade det ju inte hänt
Bålsta:
*Psykologen/psykterapeuten(minns ej) Helena/Helene hittas mördad utanför Bålsta vid yttergran av en svampplockare, två baltiska invånare grips, erkänner mordet, det var inte planerat utan hon råkade vara på fel ställe vid fel tidpunkt.
*80-talet, minns ej årtal, skjuts ägaren till leksaksaffären lek och hobby i Bålsta vid busstation, under tunneln/vid tunneln.
Vet ej om det är löst
*70? talet. En person blir mördad på en pub, den stod sen dess öde enda fram till början av 2000 talet då den revs. Den var riktigt spöklik.
Skokloster:
2004 tror jag det var(jag gick nog i nian eller första ring) en man i 30-40 års åldern knivmördas av två syskon på skoklosterspelen. 16 och 19 år?
Han som var 16 känner jag, eller känner och känner gick i samma skola och jobbat i samma grupparbeten ibland och så. Han gick IV i högstadiet, jävligt bråkig
Upplands Väsby(nyinflyttad):
*1913 skedde ett mycket berömt och uppmärksammat mord i Hammarby apotek. vet inget mer om det, stod i wikipedia, nån som vet mer? ett apotek lixom:/.
*2006 mördas en 30 årig man av 2 st män vid pendeltågsstationen.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,870948,00.html
Nån som minns mordet i Solna, vad som var orsaken och så? jag talar alltså om det klassiska mordet på en 17 åring i ett gymnasium. Han hade sprungit för sitt liv och gömt(?) sig på toan i hopp om att de inte såg honom men de såg det och slog in dörren och skjöt honom? (kan vara fel jag minns bara luddigt var typ över 10 år sen eller något tror jag.