2018-11-30, 09:03
Medlem
Tatueringsstudion Arts Ink skulle öppna och etablera sig i Linköping (finns i Norrköping etc tidigare).
De har skaffat en lokal i centrala Linköping med bra läge.

Natten till den 23/11 krossade någon rutorna och hällde bensin i hela lokalen.
Natten till den 29/11 krossade någon rutorna igen och satte lokalen i lågor.

https://linkopingnews.se/blaljus/bra...-oppnat-i-dag/

4st män ska vara häktade, som polisen grep 45min efter larmet nådde SOS.
Den ena mannen är 32år, samma ålder som ägaren av Studio S, som tidigare haft problem
med andra grupperingar etc. ( https://www.flashback.org/t2658772p6 )

Vad tror ni? Är det Studio S som försöker stoppa konkurensen?
Har sett att studion tappat TVÅ utav sina bästa tatuerare och att det nästan bara är 32åringen som är kvar, han som dömdes för vapensmuggling + deras förra lärlingar.

Vad tror ni?
Citera
2018-11-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocketkung
Tatueringsstudion Arts Ink skulle öppna och etablera sig i Linköping (finns i Norrköping etc tidigare).
De har skaffat en lokal i centrala Linköping med bra läge.

Natten till den 23/11 krossade någon rutorna och hällde bensin i hela lokalen.
Natten till den 29/11 krossade någon rutorna igen och satte lokalen i lågor.

https://linkopingnews.se/blaljus/bra...-oppnat-i-dag/

4st män ska vara häktade, som polisen grep 45min efter larmet nådde SOS.
Den ena mannen är 32år, samma ålder som ägaren av Studio S, som tidigare haft problem
med andra grupperingar etc. ( https://www.flashback.org/t2658772p6 )

Vad tror ni? Är det Studio S som försöker stoppa konkurensen?
Har sett att studion tappat TVÅ utav sina bästa tatuerare och att det nästan bara är 32åringen som är kvar, han som dömdes för vapensmuggling + deras förra lärlingar.

Vad tror ni?

Tatueringskrig? Finns det pengar där eller är det knarkförsäljning?
Citera
2018-11-30, 09:15
Medlem
Tror att Arts Ink är rena, men den andra studion...
Finns en hel del att läsa om dem. Tror inte de fick en handgranat inkastad i studion i onödan.
Och ägaren kom precis ut från fängelset för inblandning av vapensmuggling (ak47a tror ja).
Måste va dem som sabboterar ?

Allt rubriceras som mordbrand då det är lägenheter över tatueringsstudion..
Hur tänker man där?
Citera
2018-11-30, 09:22
Bannlyst
När jag läste rubriken tänkte jag direkt på gangstern som äger Studio S.
Citera
2018-11-30, 10:06
Medlem
Finns det någon mer kriminell studio i Linköping än studio S? Nej va? Hoppas polisen fattar detta med.

Ge någon tusenlapp eller en gratis tatuering till en unge för att stända eld på studion för att inte smutsa ner sina egna fingrar?

Även hört att dem har lejt folk för att sedan sno smycken/klockor från sina bekanta. Men ingen av gångerna har dem lyckats att få med sig något.
Citera
2018-11-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muskeln655
Finns det någon mer kriminell studio i Linköping än studio S? Nej va? Hoppas polisen fattar detta med. .

Bara dem, alla andra är vanliga tatuerare.
Och polisen har nog stenkoll ska du se.
Citera
2018-11-30, 12:02
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tatueringskrig? Finns det pengar där eller är det knarkförsäljning?
Det är inte billigt direkt att tatuera sig, och dessutom en bransch där det är lätt att göra svarta pengar då klientelet ofta är sådant att de sällan bryr sig om att begära kvitton, skulle jag tro i alla fall.
Citera
2018-11-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
När jag läste rubriken tänkte jag direkt på gangstern som äger Studio S.

Varför skulle studio S bekymra sig för att det öppnat en ny tatueringsstudio i stan?

På något sätt får jag för mig att det var länge sedan tatuering var studio S huvudsakliga inkomstkälla. Tittar man på bruschorna som hänger i och utanför lokalen verkar de vara typen vars verktyg gör större hål än tatuerarnålar.

Tatuering måste vara en ypperlig metod för penningtvätt. En fejkad kund innebär inga utgifter men rejäla inkomster som man lagligt kan skatta och pytsa in på sitt bankkonto.
Citera
2018-11-30, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Varför skulle studio S bekymra sig för att det öppnat en ny tatueringsstudio i stan?

På något sätt får jag för mig att det var länge sedan tatuering var studio S huvudsakliga inkomstkälla. Tittar man på bruschorna som hänger i och utanför lokalen verkar de vara typen vars verktyg gör större hål än tatuerarnålar.

Tatuering måste vara en ypperlig metod för penningtvätt. En fejkad kund innebär inga utgifter men rejäla inkomster som man lagligt kan skatta och pytsa in på sitt bankkonto.

Det är en populär studio bland yngre fölk youtubers och annat pack du vet såna som gärna vill vara i rampljuset.

Sen behöver det inte vara konkurrensen just för att hitta folk att gadda på, kan mer vara ett statement om att den här staden är inte stor nog för oss båda på ett helt annat plan.
Citera
2018-11-30, 12:37
Bannlyst
Från Corren, sidan ligger bakom betalvägg.

"Det är klart att jag känner oro", säger ägaren Mohammed Muhsin.

Larmet kom vid tjugotre tiden, kl 00:45 är fyra män gripna, 32, 27, 27 respektive 24 år.
Hon bekräftar också att de fyra männen är kända av rättsväsendet sedan tidigare, men vill inte uttala sig om det rör sig om grova brott.
Redan i förra veckan krossades ett fönster i studion.

https://corren.se/nyheter/linkoping/...om5584268.aspx
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-11-30 kl. 12:40.
Citera
2019-02-05, 06:07
Medlem
R33GTRs avatar
Bommade studion igen för gott? Både FB sidan och Insta är helt borta... Hmm märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in