• 5
  • 6
2017-02-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
2017-01-30
Jag såg med Påväg hem att det var en hel del poliser och folk där. Någon som har lite info?
Citera
2017-02-01, 23:25
Medlem
Jag har inte hört någonting ang poliser på studio S.
Har hört mig för, ingen vet någonting.
Citera
2018-07-14, 17:12
Medlem
Är det lugnt numera kring Studio S? De har ju en bra grej där, så hoppas de håller sig på den smala vägen.
Citera
2019-01-17, 00:28
Medlem
Stingerays avatar
Var minst 2 civilbilar utanför senast idag..
Citera
2019-02-07, 10:50
Medlem
Dunder90s avatar
Linköping eller Sthlm? Studion finns väl i båda städerna som jag förstått det?
Citera
2021-07-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Det var en gång en historia om en ex-brottsling som drivit strippklubbar i linköping,plundrat bolag på tillgångar, och sålt kola på fritiden. Vi kan kalla honom för Mo*fid men jag föredrar Sto-Pid .

När han efter en volta bestämde sig för att starta en tatueringsstudio så figurerade han där som sysselsatt i arbetsmarknadsåtgärd för att kunna få etableringsstöd av staten. Alltså subventionerade vi skattebetalare hans tatueringssalong.

Korkad som han är köper han dyra klockor och en begagnad porsche vilket gör att polisen får upp ögonen för honom. Arbetslös ex-kåkfarare utan synbar vit inkomst glider runt i stan ? Ska inte han återbetala en massa pengar efter en bolagskonkurs han legat bakom, tänker polisen?

En husis kommer som brev på posten och polisen får ett leende på läpparna. Över en miljon i kontanter, samt listor på utgående swish till närstående som inte har någon aning om att de tvättar svarta pengar vita. Kvitton på sedelinsättningar vid SEB i stora torget med direktinsättning till flera olika konton. Utländsk valuta i små plastpåsar ifrån ett välkänt växlingsföretag med säte runt sankt larsgatan. Hur har denne arbetslöse kåkfarare fått tag i så mycket pengar?

Efter att släkten och bröderna pratat ihop sig försöker man nu lämna skriftliga redogörelser i efterhand. Bla har man sålt en fastighet i utlandet, lånat ut pengarna till honom,och så vidare.

Polisen kliar sig om hakan och beslagtar bilarna, smyckena,samt kontanterna men hittar inga droger eller anabola i lägenheten eftersom Sto-Pid lagt av med det för länge sedan.

Hur ska härvan sluta?

Som skattebetalare och lönetagare är det här en win-win för samhället.

Vem är då jag?
En jävligt nöjd kille som bara önskar honom allt illa. Jag förlorade ett jobb och mina besparingar i xlnt-marketing pga honom. Killen är ett svin och förtjänar ett långt straff . vh

Porsen va helt ny och köpt på kredit. Den fick dom tillbaka.
Xlnt härvan va ju inte M utan ägaren själv plus nya ägaren Michel. Låter som du bara försöker skylla på någon istället för att ta fram sanningen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in