2012-01-11, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
FEL! Efter 23 ska det vara enligt lagen höjdes med en timme för något år sedan

Ja jag ska varra en besserwisser och säga det, eller skriver det på en lapp!!
Citera
2012-01-11, 12:41
Medlem
Kom Ner I Trapphuset Så Ska Jag Ta Ett Snack Med Dig!
Citera
2012-01-11, 12:42
Medlem
Tegelpannans avatar
Flytta om du inte kan respektera andras sömn/kvällar.
Skulle det nu vara en pensionär så betyder det inte att du kan skita i han eller henne för det. Tvärtom tycker jag.
Senast redigerad av Tegelpannan 2012-01-11 kl. 12:45.
Citera
2012-01-11, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bout
Kom Ner I Trapphuset Så Ska Jag Ta Ett Snack Med Dig!
Försöker du vara rolig??
Bor bara en alkis nere och inte ens under mig. Och under mitt sovrum finns ingen!!
Citera
2012-01-11, 12:48
Medlem
IDrinkToThats avatar
Var tystare i fortsättningen.

Dock anser jag att bor man i lägenhet får man fanimig leva med att det bor andra människor i huset också. Som också lever, skiter och knullar. Klarar man inte av det, DÅ kan man bosätta sig i en stuga i skogen.
Citera
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
FEL! Efter 23 ska det vara enligt lagen höjdes med en timme för något år sedan
Det stämmer inte alls. Finns ingen lag om detta med tidsangivelser. Däremot står i hyreslagen och bostadsrättslagen att man inte får störa sina grannar i princip alls. Den tid som gäller bestäms i princip av det lokala områdets regler men i praktiken oftast av hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.

OnT: Du får sluta störa helt enkelt! Mindre störningar och några få stön vid enstaka tillfällen kan grannar gott tåla, men det låter som om ni var helt vilda hela natten.
Citera
Medlem
Clayton80s avatar
Du har några alternativ:

1) Fortsätta som om inget har hänt (du har inte sett lappen och är inte medveten om att ni stört någon).
2) Ha inte högljud sex i din/er bostad efter 22.
3) Använd ljuddämpare.
4) Flytta.
5) Ha högljud sex på annan plats efter 22 (flickvännen kanske har egen bostad?).
6) Byt flickvän till en mer tystgående modell.
Citera
2012-01-11, 12:49
Medlem
Illusioners avatar
Ta till dig lappen. Du bor i hyreshus du får helt enkelt acceptera det!
Citera
2012-01-11, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IDrinkToThat
Var tystare i fortsättningen.

Dock anser jag att bor man i lägenhet får man fanimig leva med att det bor andra människor i huset också. Som också lever, skiter och knullar. Klarar man inte av det, DÅ kan man bosätta sig i en stuga i skogen.

Huvudet på spiken där..
Ska nog dock skriva en lapp trotts allt!

Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Du har några alternativ:

1) Fortsätta som om inget har hänt (du har inte sett lappen och är inte medveten om att ni stört någon).
2) Ha inte högljud sex i din/er bostad efter 22.
3) Använd ljuddämpare.
4) Flytta.
5) Ha högljud sex på annan plats efter 22 (flickvännen kanske har egen bostad?).
6) Byt flickvän till en mer tystgående modell.

Vi bor tillsammans! Och att byta flickvän till en mer tystlåten är uteslutet (Gillar när tjejen stönar)
Och vad menar du med ljuddämpare??
Senast redigerad av starcraftbroodwar 2012-01-11 kl. 12:52.
Citera
2012-01-11, 12:53
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Det stämmer inte alls. Finns ingen lag om detta med tidsangivelser. Däremot står i hyreslagen och bostadsrättslagen att man inte får störa sina grannar i princip alls. Den tid som gäller bestäms i princip av det lokala områdets regler men i praktiken oftast av hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.

OnT: Du får sluta störa helt enkelt! Mindre störningar och några få stön vid enstaka tillfällen kan grannar gott tåla, men det låter som om ni var helt vilda hela natten.
Korrekt. Väljer man att bo i ett flerfamiljshus så får man helt enkelt visa hänsyn.
Citera
2012-01-11, 12:53
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starcraftbroodwar
Finns inga barn i hela huset och vi har en gavellägenhet, ingen bor under oss. Så de ända personerna som kan ha klagat är ett pansionerat par uppe. Eller en ungdom i våran ålder vid sidan av våran dörr(Inte speciellt troligt då hans sovrum ligger väldigt långt från vårat enligt ritningen).

Pansionärerna kanske ite är riktigt pansionärer än... men de är alltid hemma och de verkar inte ha jobb.

Bra ide med.

Tänk på att han skrev att hela byggnaden hörde er. Spelar ingen roll om tonåringens rum är långt ifrån eller om det bor pensionärer däruppe (hur gammal är du btw? du stavar jävligt dåligt). Det spelar ingen roll om hela huset så var fyllt av små bebisar. Ni väsnades för mycket och de har rätt att klaga på det då. Tror inte du hade trivts att höra en skrikande tjej när du själv ska försöka sova för du måste upp tidigt. Visa lite respekt och acceptera att du gjorde ett misstag. Be om ursäkt och be flickan att vara tystare för fan om ni ska knulla "hela natten".

Vet att du tycker man har rätt att knulla, självklart har man det. Men inte behöver hela byggnaden höra er för det.
Citera
2012-01-11, 12:55
Medlem
roachesandratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupane
Kopiera lappen och sätt upp den i trapphuset med tillägget VEM I HELVETET HAR LAGT DET HÄR SKITEN I MIN BREVLÅDA, JAG KNULLAR HUR FAN MYCKET JAG VILL I MIN LÄGENHET! KÖP ÖRONPROPPAR DIN JÄVLA TÖNT

HAHAH! Helt rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in