Hej!
Jag vill bara kolla ifall det är många som har grannar som stör sig väldigt mycket på småsaker under lång lång tid, och ifall det faktiskt kanske är oss det är fel på trots allt?
Här får man ju ofta ärliga svar och det är precis vad jag är ute efter
Jag har då flyttat hem till morsa med hennes nya gubbe, där även min halvbror bor och en lotsas bror.
De hade bott här i ungefär ett år när jag kom.
Jag har bott här i två år.
Och min morfar flyttade hit för ett år sedan.
Allt startade enligt vår närmsta granne redan den andra dagen som mor + gubbe m.f flyttade in, då hade min lotsas bror genat över deras tomt, vilket tydligen var mycket upprörande för denna man och hans fru samt syster.
Sedan var det en sommar för ca två år sedan som en fotboll hade råkat komma in på deras tomt, och inte nog med det så klippte vi inte gräset tillräckligt ofta. Mycket störande för dem... Tyckte han (eller hans fru, jag tror egentligen att gubben inte bryr sig ett piss, men ettriga damer är inte alltid lätt att handskas med?)
Dessutom behövde min morfar åka in med ambulans i somras, då kommer grannfrun ut och undrar hur länge ambulansen ska stå där, den är ju faktiskt i vägen så om hon skulle behöva köra iväg på ett ärende så kommer hon inte ut

(och hon skulle inte ens på ett ärende som det verkade, men OM hon behövt hade det ju blivit jobbigt?)
Grannarna bor längst upp i backen, det är en cykelväg, men som vi som bor här kör bilarna på och tex posten och sopgubbar kör på, alla väder på deras garage uppfart, för det är det ända stället som man kan göra det på.
Nu idag så vänder jag bilen på deras väguppfart eller vad man ska kalla det, de ha två stycken, gubben kommer utrusande och jag öppnar bildörren för jag ser att han vill prata med mig.
Han är mycket arg och undrar om jag tror att deras tomt är någon form av vändzon.
Jag svarar att jag ser det som det, vart annars ska man vända (vår parkering var full så jag behövde vända så jag kunde köra ner i gräset hos oss, trottoar kanten är mer en en decimeter så det är helt enkelt smidigare att vända)
Hursomhelst tycker gubben att det inte känns okej att vi vänder där och jag frågar varför, han svara att det är störande, jag frågar återigen varför och han blir tyst en stund och stirrig, sedan får han fram att det är enerverande och så rusar han iväg in i sitt hus igen.
Ja detta var väl allt, dom kommer ibland och stör sig på småsaker och skäller på oss, blir tjuriga om vi spelar kubb eller fotboll eller så på vår tomt för det gör dem oroliga att vi ska ha sönder deras fönster som ligger en bra bit bort och även deras rabatter (som de inte ens har!)
Min morsa med sin gubbe gick över direkt när jag kommit in och berättat, bara för att fråga varför de skulle vara såhär och att vi vill inte vara osams med dom, det känns bara fjantigt, till svar är just det att andra dagen vi flyttade in hade en pojke en gång genat över trädgården och att en gång för två år sedan kom en fotboll in på deras sida av tomten... Dem vill inte bli sams.
Min fråga nu är hur vanligt är detta, dem får ju inte ens något gensvar
Och så har jag kollat lite och förstått att man inte har rätt att vända på andras uppfarter, och att det kan anmälas om det nu skulle bli så illa?
Ursäkta stavfel och sånt skit, om det finns några...