2012-05-08, 01:13
Medlem
Om du någon gång hört in i din lägenhet att din granne duschar så vet du ju att det garanterat hörs tydligt på kvällen/natten när det i övrigt är tyst. Jag duschar ibland jättesent men står väl inte i 40 min och balsamerar kukfrillan och rakar röven i detalj liksom.
Citera
2012-05-08, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analhuvud
Jag duschar när fan jag vill då jag har varierande arbetstider och ingen granne har klagat. Jag borde däremot klaga då grannens jävla katt skriker dygnet runt.

Hahaha! Är sjukt trött, men det här var skoj. "Skriker".
Citera
2012-05-08, 02:00
Medlem
TomRiddlles avatar
I min gamla lägenhet gällde 22.00-regeln. Den följde dock aldrig jag..det gjorde det inte bättre att det bara bodde tjuriga människor i hela trappen..men inte ens dem sa något om mitt duschande, så tror faktiskt inte att det hörs så mycket, tror det är värre om du skulle stå och spola i toaletten konstant.
Citera
2012-05-08, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf86
Aldrig hört mina grannar duscha, däremot när nån går på toa och pissar rakt ner i vattnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Muffinator
Varje fucking morgon hör jag detta irriterande ljud.
Du ska väl ändå till jobbet, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Ja, detta känner man igen. Duschen brukar sälla vara något problem, men när någon tvunget ska pissa i vattnet och sedan trycka så hårt de kan på spolknappen hörs alltför väl.

Säg nåt så kanske de tänker på att vinkla kuken 5grader?

OnT: I min lägenhet hörs både dusch och toa ordentligt genom väggarna då grannens och mitt badrum ligger precis mitt emot varandra, enda regeln är att det inte ska vara onödigt vattenspolning efter kl 20:00 (jävligt tidigt) och hur ska man ens definiera "onödigt". Hur som helst så är man pissnödig så är man, stinker man så stinker man och då gör man något åt det.
Citera
2012-05-08, 02:01
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modre
Om du någon gång hört in i din lägenhet att din granne duschar så vet du ju att det garanterat hörs tydligt på kvällen/natten när det i övrigt är tyst. Jag duschar ibland jättesent men står väl inte i 40 min och balsamerar kukfrillan och rakar röven i detalj liksom.

Klart onödigt att stå länge i duschen, men får jag för mig att duscha klockan 1 på natten så gör jag det. Hade en kompis som fick tillsägelser för att hon spolade på toaletten mitt i natten, det var då hon kom hem från jobbet. Hon blev skitskraj för kärringarna i huset efter det. Stackars tjej, ibland tänkte jag att om det varit mig dom snäst så åt så hade dom fått veta att dom levde (och JA jag är alltid charmerande vänlig men höjer rösten när det behövs. Skulle någon klaga nu på mina dusch eller toavanor skulle jag skratta och fråga om dom menar allvar. Tänker mest om jag hör grannarna att kan ni så kan jag. Det gäller även när fjortisen på andra sidan vardagsrumsväggen har fest när föräldrarna är på landet. Annars är det förbaskat tyst och lugnt här, har inget att klaga på.
Citera
2012-05-08, 02:10
Medlem
j1nxs avatar
Finns säkert någon skriven regel men vafan man måste ju få duscha om man måste! sen som folk säger man kan ju snabba på sig lite om det är vid en usel tidpunkt på dygnet. Och inte spola mitt i natten? vad fan är det för trams! Måste man på muggen mitt i natten så måste man. Folk får ju fan ta och ge sig.. om någon är på väg hem efter jobbet och går förbi fönstret gnäller dem på de också?
Citera
2012-05-08, 02:34
Medlem
Tjafsarns avatar
Om ingen nämnt något så får du såklart duscha när fan du vill. Jag har bott i lägenhet i 7 år, aldrig ens tänkt en tanke på att låta bli att duscha mitt i natten ifall jag känt för det. Av den enkla anledningen att jag omöjligt ens skulle kunna gissa mig till när mina grannar eventuellt skulle duscha, det är inte sådant jag kan höra i de lägenheter jag bott i. Förstår inte vad för sorts lägenheter ni bor i där man kan höra sånt.
Citera
2012-05-08, 02:48
Medlem
Jag har aldrig förstått detta. Jag har aldrig någonsin hört någon granne duscha och jag har bott i flera olika lägenheter :S. Vad är det folk hör? Jag kanske bara är van vid det och inte tänker på det? Jag kan i alla fall inte ens tänka mig hur det skulle låta om jag hörde.

Förstår inte i vilka slags papperslägenheter folk bor i :S.
Citera
2012-05-08, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf86
Aldrig hört mina grannar duscha, däremot när nån går på toa och pissar rakt ner i vattnet...

Hur fan hör du det?! Enda gången jag hör något från mina grannar är om det är helg och de över mig har en riktigt fet fest vilket de brukar höra. Då kan ja höra/känna lite bas om jag öppnar fönstret, men inte ens då. Att nån pissar?! Hur fan hör ni det? Bor ni i kartonger?
Citera
2012-05-08, 03:04
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polka.John
Jag har aldrig förstått detta. Jag har aldrig någonsin hört någon granne duscha och jag har bott i flera olika lägenheter :S. Vad är det folk hör? Jag kanske bara är van vid det och inte tänker på det? Jag kan i alla fall inte ens tänka mig hur det skulle låta om jag hörde.

Förstår inte i vilka slags papperslägenheter folk bor i :S.

Inte jag heller, sen är det knappast helt enkelt att lokalisera exakt vilken lägenhet det kommer ifrån om någon nu skulle råka höra något. Jag har bott i trähus där jag hört steg från de som bodde ovanför oss men jag har aldrig blivit störd av varken damsugning eller att någon duschar.

Har någon här någonstans hört när en granne damsugit eller duschat?
Citera
2012-05-08, 03:12
Medlem
I min lägenhet är det klockan tio men händer att jag duschar när klockan är är över tio Inte fått några klagomål än och de kommer troligen förbli så
Citera
2012-05-08, 03:24
Medlem
lowlifegypsies avatar
Man duschar när fan man vill

Känner en kompis som fick brev med följande klagomål:

"Den 28e april kl 23:14-23-18 så spolade du i handfatet samt spolade toaletten".

I samma brev stod det något om att på helgen hade det "vistats 4 okända i lägenheten som har konverserat i en kvart innan dom lämnade lägenheten."
Ska typ skett vid midnatt.

Va fan är det för missfoster till granne?
Och hur vet han/hon att det varit 4 olika "okända" kompisar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in