2020-07-01, 20:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutDenStore
Inte tänk på att flytta ut i obygden själv? Med tanke på ditt sätt och tänka borde du jämföras med en apa eller dygligt
Idén är bra man kan väsnas utan att behöva respektera andra det är spela musik och skrika bäst man kan
Citera
2020-07-01, 21:05
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Idén är bra man kan väsnas utan att behöva respektera andra det är spela musik och skrika bäst man kan
Det är lungt han har högtalarna på 20% vettu.
Citera
2020-07-01, 21:08
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Jahahaha just det. Puss på foten som tack det glömde jag ju
Citera
2020-07-01, 21:26
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Hoppas du inte refererar till mitt exempel
Citera
2020-07-01, 21:36
Medlem
mr-mystics avatar
I o med att dom har fört i hop trådar osv vet jag inte riktigt vad ni syftar till nö men om ni försöker göra er lustiga över att jag nämde 20 % verkar ni ju vara ganska korkade. Vad är det som är så svårt att begripa? Hur specifik måste man isf vara? Ta en standard stereo med typ externa högtalare o sätt den på 20 % av dess max kapacitet, det är en ganska modest volym för spel 1 a 2 timmar dagtid nån gång i veckan. Fan ni lär ju inte palla att gå i butiker heller isf då det där förekommer lite bakgrundsmusik (om man lyssnar efter det) & således inte är 100 % tyst. Ni lär ju fan ha nån sorts diagnos . Ni har inget stöd rent juridiskt heller för sådana volymer & tidsintervall men det spelar väl ingen roll ”för jag har faktiskt rätt till mina känslor ”.
Citera
2020-07-01, 21:47
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Kommenterar inte raggartjosan nu men att respektera andra handlar faktiskt om att inte begära att det alltid ska vara knäpptyst såvida du icke äger egendomen där nån skapar ljudet osv (men då ska du ha en rätt stor egendom tillskilnad från där du nu bor antar jag ). Du borde kolla mina länkar så kanske det kan bli dagens lärdom
Citera
2020-07-05, 11:58
Medlem
En granne sa förut att han gillar port och brukar titta på barnporr ibland. Tycker detta är konstigt och inte så bra.
Han är utvecklingsstörd dessutom. Hur hade ni agerat?
Citera
2020-07-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
En granne sa förut att han gillar port och brukar titta på barnporr ibland. Tycker detta är konstigt och inte så bra.
Han är utvecklingsstörd dessutom. Hur hade ni agerat?

Tipsat polisen. Inte ok.
Citera
2020-07-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
I o med att dom har fört i hop trådar osv vet jag inte riktigt vad ni syftar till nö men om ni försöker göra er lustiga över att jag nämde 20 % verkar ni ju vara ganska korkade. Vad är det som är så svårt att begripa? Hur specifik måste man isf vara? Ta en standard stereo med typ externa högtalare o sätt den på 20 % av dess max kapacitet, det är en ganska modest volym för spel 1 a 2 timmar dagtid nån gång i veckan. Fan ni lär ju inte palla att gå i butiker heller isf då det där förekommer lite bakgrundsmusik (om man lyssnar efter det) & således inte är 100 % tyst. Ni lär ju fan ha nån sorts diagnos . Ni har inget stöd rent juridiskt heller för sådana volymer & tidsintervall men det spelar väl ingen roll ”för jag har faktiskt rätt till mina känslor ”.

Det är ett jävla helvete för grannarna att behöva lyssna på dunka dunka ens 5 min. Det är sjukt jävla störande att få sin lägenhet ljudkontaminerad av andra. Det är ens fredade zon, så det kan lätt bli väldigt påträngande och stressigt, särskilt om man bara vill ha en lugn stund. Ett tips är att dra ner på basen rejält och ställa upp ev baslåda så den inte står direkt på golvet.
Citera
2020-07-08, 01:33
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det är ett jävla helvete för grannarna att behöva lyssna på dunka dunka ens 5 min. Det är sjukt jävla störande att få sin lägenhet ljudkontaminerad av andra. Det är ens fredade zon, så det kan lätt bli väldigt påträngande och stressigt, särskilt om man bara vill ha en lugn stund. Ett tips är att dra ner på basen rejält och ställa upp ev baslåda så den inte står direkt på golvet.

Jag har faktiskt icke fått klagomål på just detta momentet men om nån granne klagade på att jag lyssnade på musik när jag städar mitt på dan (några få gånger i månaden) så skulle jag bli sur. Fixar man inte att höra musik från grannar öht ens 5 min innan kl 22 så ska man nog inte bo i lägenhet. Det skulle man liksom ha tänkt på innan man struntade i att ge sig fan på att tjäna så bra stålar att man kunde välja o vraka om man ville bo här el där sas (då kan man ju hävda att det fan är ens "fredade zon" att inte behöva leva under principen att man måste vara konstant knäpptyst isf). För mig räcker det med om jag kan höra musiken i alla rum (jag bor inte större än att jag kan uppfylla den önskan om jag har på typ ”11.47” om du tänker dig en klocka/stora visaren som volymratt).
Senast redigerad av mr-mystic 2020-07-08 kl. 01:36.
Citera
2020-07-08, 02:15
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt icke fått klagomål på just detta momentet men om nån granne klagade på att jag lyssnade på musik när jag städar mitt på dan (några få gånger i månaden) så skulle jag bli sur. Fixar man inte att höra musik från grannar öht ens 5 min innan kl 22 så ska man nog inte bo i lägenhet. Det skulle man liksom ha tänkt på innan man struntade i att ge sig fan på att tjäna så bra stålar att man kunde välja o vraka om man ville bo här el där sas (då kan man ju hävda att det fan är ens "fredade zon" att inte behöva leva under principen att man måste vara konstant knäpptyst isf). För mig räcker det med om jag kan höra musiken i alla rum (jag bor inte större än att jag kan uppfylla den önskan om jag har på typ ”11.47” om du tänker dig en klocka/stora visaren som volymratt).

Vänd på det då. Om man saknar social kompetens och förmåga att visa hänsyn kanske man inte ska bo i flerfamiljehus. Tänk om alla ville dra på sin musik hela tiden så det läcker in till andra. Nej, vi andra vill inte höra din musik. Du kan skaffa dig hörlurar så det finns inga ursäkter.
Citera
2020-07-08, 02:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
. Fixar man inte att höra musik från grannar öht ens 5 min innan kl 22 så ska man nog inte bo i lägenhet.
Ja så brukar idioter resonera utan hänsyn till att många inte har något annat att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in