2022-10-30, 11:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autsource
...jag har kontakt med hyresvärden och har i övrigt gjort allt jag kunnat för att de ska sluta - ännu utan framgång.
Lite kul när hyresvärden frågar dig hur högt det hörs, och du svarar, med mitt stetoskop hörs det väldigt högt.

Varför köper du inte en väggmikrofon och spelar in, då kan du (med hörselproppar) både sova och sedan lyssna på vad de säger när du är vaken.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-10-30 kl. 11:26.
Citera
2022-10-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Men, då sover du ju ännu sämre. Skaffa öronproppar i stället och sov

Åsikter om det undanbedes, som sagt. Jag får dessutom öroninflammation av öronproppar och har barn som kan behöva mig mitt i natten - jag behöver kunna höra.
Citera
2022-10-30, 11:40
Medlem
Citat:
Åsikter om det undanbedes, som sagt. Jag får dessutom öroninflammation av öronproppar och har barn som kan behöva mig mitt i natten - jag behöver kunna höra.
Men stetoskop täpper också igen öronen och gör att du inte hör annat.
Citera
2022-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Lite kul när hyresvärden frågar dig hur högt det hörs, och du svarar, med mitt stetoskop hörs det väldigt högt.

Varför köper du inte en väggmikrofon och spelar in, då kan du (med hörselproppar) både sova och sedan lyssna på vad de säger när du är vaken.

Har redigerat mitt inlägg nu för att slippa förslag om öronproppar o. dyl.
Stetoskopet kostade en hundring ungefär, jag tänker inte ruinera mig för den här sakens skull. :/
Citera
2022-10-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Men stetoskop täpper också igen öronen och gör att du inte hör annat.

Jag ska inte sova med stetoskop.
Citera
2022-10-30, 11:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Har redigerat mitt inlägg nu för att slippa förslag om öronproppar o. dyl.
Stetoskopet kostade en hundring ungefär, jag tänker inte ruinera mig för den här sakens skull. :/
Om du blir ruinerad av att köpa en mikrofon för trehundra så har du antagligen större problem än att du inte kan höra vad grannarna pratar om.

Håller med om att det kan vara irriterande att höra när någon pratar, men inte höra vad de säger.
Citera
2022-10-30, 11:48
Medlem
Citat:
Grannarna som har sitt vardagsrum på andra sidan väggen där jag sover för ett jävla liv vissa kvällar, med högljudda diskussioner. Jag har provat att lyssna med ett glas men det är obekvämt och blir ganska dåligt ljud, så nu har jag istället beställt ett stetoskop så jag kan ligga bekvämt i sängen samtidigt som jag förhoppningsvis kan höra tydligt vad de tjafsar om när de håller mig vaken till 2 om nätterna.
Åsikter och tips om vad jag ska göra för att få tyst på dem och få sova undanbedes, jag har kontakt med hyresvärden och har i övrigt gjort allt jag kunnat för att de ska sluta - ännu utan framgång.
Så nu tänker jag som så att de nog VILL att jag hör vad de pratar om eftersom de inte dämpar rösten trots att de vet att jag hör - så då kan jag lika gärna höra ordentligt.

Är det olagligt att lyssna på grannarna med stetoskop? Är det olagligt att föra journal över deras samtal? Är det olagligt att dela med mig av deras samtal på Flashback?

EDIT: Jag kan inte ha öronproppar på grund av öroninflammationer och att jag har barn som jag måste kunna höra om de behöver mig. Jag undanbeder mig, återigen, förslag och åsikter om hur jag ska få sova utan vill att vi håller oss till ämnet.
Möblera om och ställ sängen mot en annan vägg!
Citera
2022-10-30, 11:50
Medlem
Trakessons avatar
Jag tror inte du tänker lyssna på vad de säger. Jag tror det är deras sovrum som ligger på andra sidan väggen från ditt och inte deras vardagsrum. De flesta moderna hyreshus brukar ha spegelvända lägenheter vägg i vägg. Du tänker garanterat lyssna på när de har sex. Tråden borde ligga under Parafilier istället för här.
Citera
2022-10-30, 11:52
Medlem
vasaduellers avatar
Flytta till hus?
Citera
2022-10-30, 11:52
Medlem
Emellies avatar
Kanske kan vara spännande en eller två gånger, men att lyssna på grannar som tjafsar är varken givande eller engagerande i längden.
Citera
2022-10-30, 11:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Flytta till hus?
Det gör det ännu svårare att bugga sina grannar.
Citera
2022-10-30, 11:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Vad spelar det för roll vad de gastar om? Du blir väl störd oavsett vilka ord som tränger igenom väggen.

När de tjafsar på natten får du väl knacka på och be dem hålla käften!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in