2011-09-23, 17:04
Medlem
Ozelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Ja en chockladkaka genom brevinkastet funkar bra då är man inte elak men ring på dörren och gå därifrån.
Så, ringde på dörren nu och sprang, chokladkakan la jag på deras handtag med en lapp - snälla dämpa volymen. Men självklart öppnade de inte dörren, heh blir väl en överraskning nästa gång de lämnar huset
Citera
2011-09-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ozelot
Så, ringde på dörren nu och sprang, chokladkakan la jag på deras handtag med en lapp - snälla dämpa volymen. Men självklart öppnade de inte dörren, heh blir väl en överraskning nästa gång de lämnar huset

Haha, bra gay! De lär ju aldrig förstå vem som la böglappen på chokladkakan.... FyFAN vad bögit gjort. Var en man och knäcka på tills de öppnar. Sen säg sanningen. Du e tjej?
Citera
2011-09-23, 17:19
Medlem
Ozelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Haha, bra gay! De lär ju aldrig förstå vem som la böglappen på chokladkakan.... FyFAN vad bögit gjort. Var en man och knäcka på tills de öppnar. Sen säg sanningen. Du e tjej?
Jag älskar dig också
Senast redigerad av Ozelot 2011-09-23 kl. 17:48.
Citera
2011-09-23, 17:53
Medlem
Ozelots avatar
Tack ni som har svarat på denna tråd, skall nog ta tipset att ringa polisen eller störningsjouren och tala om vad som försiggår där nere, Tack!
Senast redigerad av Ozelot 2011-09-23 kl. 18:04.
Citera
2011-09-23, 17:54
Medlem
sjpatriks avatar
Du kunde annars ha ringt störningsjour? Kolla annars denna tråd för fler tips: https://www.flashback.org/t1094671
Citera
2011-09-23, 18:03
Medlem
Ozelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Du kunde annars ha ringt störningsjour? Kolla annars denna tråd för fler tips: https://www.flashback.org/t1094671
Oj det var dem jag menade, inte kommunen, tack!
Citera
2011-09-23, 18:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Min syrra som har rummet ovan det rummet bebisen har hörde i förrgår mamman slå in dörren till rummet där under och vråla på ungen när den hade börjat grina ...
Ring socialen
Citera
2011-09-23, 18:19
Medlem
h0lles avatar
Jag är vansinnig på mina grannar, fast tvärtom.

Jag bor i bostadsrätt, vägg i vägg med ett par på runt 30 som har en bebis. Är det så att man sitter och pratar i vardagsrummet en lördagkväll klockan 22.01 börjar det dunkas i väggen. Är det så att man för ovanlighetens skull får för sig att ha förfest 4-5 grabbar och spelar musik klockan 21 så börjar det dunkas i väggen. Fattar dem inte att det är ge och ta när man bor i lägenhet? Det är inte ens särskilt lyhört. Känns som att dem sitter med örat mot väggen och bara väntar på att få knacka.

Jag vill givetvis inte störa mina grannar men det blir bara löjligt när det dunkas i väggen en helgdag klockan 8 när man tjoar och tjimmar lite i väntan på att melodifestivalen ska börja. Att dem inte vågar komma och ta diskussionen stör mig också, utan skickar brf på mig. Har blivit en skämtgrej i umgänget typ, ska vi ta en bira hos h0lle innan vi går ut?-Nä just det bebisen till granne ska sova vid 8...
Citera
2011-09-23, 18:39
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Citat:
Bra där om det ringer på dörren och ingen där då får man aningar att någon granne har klagat gör så varje gång du vill ha lugn och ro när grannarna stör,så nästa gång de spelar högt så tänker de att snart ringer väl dörrklockan.
Citera
2011-09-23, 19:30
Medlem
svinelinas avatar
Anfall är bästa försvar,överrösta dom med din egen musik/film,mm.
Mina Luxor orchestra med dubbla 10 tummare har hållit tillbaka alla uppkomlingar i många år.
Skåål
Citera
2011-09-23, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 60cmSlak
Vad fan är det med folk som dygnet runt släpar möbler runt sin lägenhet och dunkar i golvet?
Har just en sådan ovanför mig, från morgon till kväll låter det som att någon möblerar om på ett våldsamt sätt däruppe, dunkar i golvet blandat med möbler som släpas fram och tillbaka över golvet.
Det håller faktiskt på just nu. Det hörs dock ingen musik eller något liknande, så det kan ju knappast vara fest eller något sådant.
Någon som haft en liknande granne? Vad fan är det som försiggår egentligen?

Det är vidriga lågt stående imbeciller som låter grannar få ta del av deras stressiga meningslösa liv. Gäller att sätta hårt mot hårt och få kräket att fatta att det är slut väsnat.
Hjälper inte störningsjouren så får du helt enkelt ta lagen i egna händer och förpesta avskumets vardag
Citera
2011-09-24, 03:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OBSklass
Få känslan att problemet är du.
Kan du vara snäll o ta bort mitt foto som avatar!

Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Hur bra kontakt har du med grannarna runt omkring dig?

Tänkte som ovan här, prata runt lite med grannarna tills du hittar den skyldige, hota honom sedan med en "smutsig" bombattrapp :P (Det sista vara inte seriöst menat om någon nu fick för sig det).

Hur bra/dåliga ytterdörrar har ni?

Kl 04:28 sover dom flesta, kan du höra vardagsliv genom ytterdörren hans tror du?

Isf smyg runt i trapphuset i strumplästen (gärna med stetoskop om du har) och försök hitta fanskapet.

Väktaruniformsgrejen lät ju iofs kul men dels är det väl föregivande av allmän ställning eller något sånt skit, och sen borde väl dina grannar känna igen dig vid det här laget, du har väl inte flyttat senaste månaden?

Anyways, hoppas du får nattro snart.
Jovisst, föregivande av allmän ställning känner jag till. Hade några polisuniformer som blev beslagtagna vid en husrannsakan sist... Men jag har ju jobbat som väktare, men fick bara ett tillfälligt väktar-leg.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Hade faktiskt liknande vid samma tid inatt.
Några idioter stod och bankade i väggarna eller något ... Måste vara något stort dom gjorde då hela jävla huset skakade i dom bakningarna ....
Ja, bara ge dem vad tål...

Jag gick ut innan med en pistol i trappen, jag hade bara kalsonger på mig. Men jag möttes av ett helt gäng! Sa; -Sorry! Bara ni håller er lugna i natt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in