2011-09-18, 02:05
Medlem
Vad fan är det med folk som dygnet runt släpar möbler runt sin lägenhet och dunkar i golvet?
Har just en sådan ovanför mig, från morgon till kväll låter det som att någon möblerar om på ett våldsamt sätt däruppe, dunkar i golvet blandat med möbler som släpas fram och tillbaka över golvet.
Det håller faktiskt på just nu. Det hörs dock ingen musik eller något liknande, så det kan ju knappast vara fest eller något sådant.
Någon som haft en liknande granne? Vad fan är det som försiggår egentligen?
Citera
2011-09-18, 02:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60cmSlak
Vad fan är det med folk som dygnet runt släpar möbler runt sin lägenhet och dunkar i golvet?
Har just en sådan ovanför mig, från morgon till kväll låter det som att någon möblerar om på ett våldsamt sätt däruppe, dunkar i golvet blandat med möbler som släpas fram och tillbaka över golvet.
Det håller faktiskt på just nu. Det hörs dock ingen musik eller något liknande, så det kan ju knappast vara fest eller något sådant.
Någon som haft en liknande granne? Vad fan är det som försiggår egentligen?

Ja min granne ovanför har en dotter i 20 års åldern som i ett par års tid har gjort samma sak, låter som man flyttar möbler tvärs över golvet i ett jäkla ryck, sen tyst 5min och sen igen igen samma visa man undrar nästan hur golvet ser ut då det är parkettgolv måste vara bra repat efter ett par års möbel brottande ... sen går subban med högklackade skor morgon som kväll man fick många nätter sabbade men fittstyrelsen gjorde inte mycket då hon sa att hon aldrig är hemma fittjävel - nu fick jag reda på att hon ska sticka utomlands, FUCK YEAH!
Citera
2011-09-21, 09:28
Medlem
det går åt en massa energi till att gissa vad allt ljud kommer ifrån,
Citera
2011-09-23, 16:40
Medlem
Ozelots avatar
Håller på att bli sinnes på grannarna under

Sitter just nu och håller på bli sinnes på grannarna under mig (bor i lägenhet) som spelar orimligt högt dunka- dunka- balla- bas musik i konstig hiphop ala grekiskt stil, OCH vad värre är så har de också en två månaders gammal bebis, borde de då inte tänka på bebisen? eller sätter de på hög fönster-vibrerande musik för att få slippa skriket av ungen?! Min syrra som har rummet ovan det rummet bebisen har hörde i förrgår mamman slå in dörren till rummet där under och vråla på ungen när den hade börjat grina ...
Hoppas de har en vettig anledning till försvar varför de spelar så hög musik att det ekar ut till gården, men jag tycker personligen att det är hänsynslöst både till grannarna som till bebisen. Har man inte räknat med vad som hakar på ett valt tillskott i familjen skall man väl inte skaffa sig en tillökning
Någon annan som håller på att bli tokig på sina grannar? berätta gärna varför så kan vi diskutera
Citera
2011-09-23, 16:43
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Ring på dörrklockan och spring därifrån och släng in en napp genom brevinkastet.
Citera
2011-09-23, 16:46
Medlem
stenenberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozelot
Sitter just nu och håller på bli sinnes på grannarna under mig (bor i lägenhet) som spelar orimligt högt dunka- dunka- balla- bas musik i konstig hiphop ala grekiskt stil, OCH vad värre är så har de också en två månaders gammal bebis, borde de då inte tänka på bebisen? eller sätter de på hög fönster-vibrerande musik för att få slippa skriket av ungen?! Min syrra som har rummet ovan det rummet bebisen har hörde i förrgår mamman slå in dörren till rummet där under och vråla på ungen när den hade börjat grina ...
Hoppas de har en vettig anledning till försvar varför de spelar så hög musik att det ekar ut till gården, men jag tycker personligen att det är hänsynslöst både till grannarna som till bebisen. Har man inte räknat med vad som hakar på ett valt tillskott i familjen skall man väl inte skaffa sig en tillökning
Någon annan som håller på att bli tokig på sina grannar? berätta gärna varför så kan vi diskutera
Du skulle ju kunna knacka på och be de sänka volymen. Vill du vara elak så kan du ringa polisen.
Citera
2011-09-23, 16:49
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Jag har en granne som e som Fridolf, han e sjuuukt hunsad av sin kärring, båda är i 40 årsåldern, fula som fan, när han pratar med henne förvandlas hans röst till en 7 årig pojkes och tonläget är extremt undergivet. VAD hon än säger så håller han med, brukar ha balkongdörren öppen så hör det mesta

Han e trevlig o så men ibland har jag lust att gå fram till honom och dunka in lite stake i honom (bokstavligt talat)
Citera
2011-09-23, 16:49
Medlem
Ozelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Ring på dörrklockan och spring därifrån och släng in en napp genom brevinkastet.

XD varför inte, men jag har inte någon napp men tror du det går bra med en chokladkaka?
Citera
2011-09-23, 16:54
Bannlyst
Ring polisen direkt ifall du tänker göra det, gå absolut inte ner och säg till först.. Då vet de ju vem som ringer såklart när de inte sänker
Citera
2011-09-23, 16:55
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozelot
XD varför inte, men jag har inte någon napp men tror du det går bra med en chokladkaka?
Ja en chockladkaka genom brevinkastet funkar bra då är man inte elak men ring på dörren och gå därifrån.
Citera
2011-09-23, 16:56
Medlem
Ozelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenenbert
Du skulle ju kunna knacka på och be de sänka volymen. Vill du vara elak så kan du ringa polisen.
De brukar inte öppna, fast man vet att dom är hemma = en annan granne har försökt, och själv så vill jag helst inte behöva göra det, mamman är ju så aggressiv skulle säkert slå mig med en stekpanna och kalla mig rasist... men att ringa polisen hmmheheh.
Citera
2011-09-23, 17:01
Bannlyst
Ja, ring polisen. Går bra med 112, de kopplar vidare dig... överdriv gärna lite... "jag tror att barnet kan vara utsatt för pågående misshandel, jag är rädd"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in