2011-08-23, 14:03
Medlem
BBooBBs avatar
Radhus har väl inte riktigt lägenhetsregler så jag tror inte de finns så mycke att göra. För i hus får du ju spela musik hur mycke du vill och hur länge du vill efter som att du äger de Tyvärr är det väl så i radhus också.
Citera
2011-08-23, 14:06
Medlem
schackballes avatar
Jävlas tillbaka med honom förfan
Citera
2011-08-23, 14:08
Medlem
Rumpestumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBooBB
Radhus har väl inte riktigt lägenhetsregler så jag tror inte de finns så mycke att göra. För i hus får du ju spela musik hur mycke du vill och hur länge du vill efter som att du äger de Tyvärr är det väl så i radhus också.

Citat:
Ursprungligen postat av schackballe
Jävlas tillbaka med honom förfan

Då jävlar... Förslag?
Citera
2011-08-23, 14:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBooBB
Det är nästan samma regler i radhus som i lägenheter då de oftast också är bostadsrätter och inte är fristående.
Tvärt emot vad många tycks tro så får man inte spela hur hög musik som helst ens fram till 22 eller 23 (olika beroende på vad som står i stadgarna i föreningen), man ska visa hänsyn alla tider på dygnet men nattetid ska alla kunna sova, kort sagt.

Vore jag du så skulle jag gå över och prata med killen, inte pappan, och förklara läget. Han är förmodligen inte medveten själv om hur mycket basen slår igenom.

Dock är 8 på morgonen inte särskilt tidigt så man får föra "normalt" liv då.
Citera
2011-08-23, 14:12
Medlem
Facades avatar
Ta reda på vart deras yngsta sover, låna/köp högtalar system (riktiga jävlar) rikta dom bra på väggen, slå igång med MYCKET bas, på med öronproppar och gå och lägg dig.
Då jävlar kommer det ta liv
Citera
2011-08-23, 14:15
Medlem
Rumpestumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Ta reda på vart deras yngsta sover, låna/köp högtalar system (riktiga jävlar) rikta dom bra på väggen, slå igång med MYCKET bas, på med öronproppar och gå och lägg dig.
Då jävlar kommer det ta liv

Jo nåt sånt drog jag imorse när jävlen satte på musiken..
Citera
Medlem
Tyl3rDurd3ns avatar
Tänd eld på ett bildäck utanför ungjävelns fönster när han blir för jobbig!
Citera
Medlem
Rumpestumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det är nästan samma regler i radhus som i lägenheter då de oftast också är bostadsrätter och inte är fristående.
Tvärt emot vad många tycks tro så får man inte spela hur hög musik som helst ens fram till 22 eller 23 (olika beroende på vad som står i stadgarna i föreningen), man ska visa hänsyn alla tider på dygnet men nattetid ska alla kunna sova, kort sagt.

Vore jag du så skulle jag gå över och prata med killen, inte pappan, och förklara läget. Han är förmodligen inte medveten själv om hur mycket basen slår igenom.

Dock är 8 på morgonen inte särskilt tidigt så man får föra "normalt" liv då.

Men klockan 8 på en helg? aja för helt enkelt ge han vad han tål.
Citera
2011-08-23, 14:19
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpestumpen
Jo nåt sånt drog jag imorse när jävlen satte på musiken..

Du ska inte göra det när han spelar för det hör han inte. Utan på kvällen när deras lilla ska sova
Citera
2011-08-23, 14:20
Medlem
Rumpestumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Du ska inte göra det när han spelar för det hör han inte. Utan på kvällen när deras lilla ska sova

Jo det har du ju rätt i, men då väcker jag ju mitt folk så det är inte så jäkla bra..
Citera
2011-08-23, 14:27
Medlem
Intelligenss avatar
Om de vägrar lyssna så ta det med hyresvärden eller ring securitas till deras lya.
Citera
2011-08-23, 14:30
Bannlyst
kasta in en stinkbomb

http://www.prylstaden.se/roliga-presenter/stinkbomb-fisbomb-luktar-hemskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in