Citat:
Ursprungligen postat av Fotsula
Ni är fan mitt enda hopp nu tror jag. Har två somalier ovanför mig som går upp varje jävla morgon mellan 05.00-05.30 för att be. Dom duschar alltid innan och i dessa hyreskomplex är det badkar m. dusch. Så det låter ju utav helvete när dom duschar.
Så dom duschar vid 5-tiden på morgonen? Det är en helt normal tid att duscha på, det är väl inte deras fel att det är så extremt lyhört att ljudet stör dig.
Citat:
Sen tappar dom saker hela tiden i golvet (förlamade?) och går skithögt i det. Som om dom hoppar säck hela dagarna. Sist men inte minst. Dom skriker. SKRIKER när dom pratar med varandra.
Dom pratar alltså i sin lägenhet. Vad hemskt.
Citat:
Jag kan fan inte sova för jag vaknar varje jävla morgon. Har t om fått ut sömntabletter mot skiten. När jag kommer hem efter jobbet kan jag fan inte koncentrera mig på TVn för dom för sånt jävla liv.
"kan inte koncentrera mig på tvn"
Citat:
Jag har tagit upp det flera gånger med hyresvärden osv. Dom ska starta en utredning kallar dom det. Men jag måste ha bevis för att dom stör mig. Så jag vetifan vad jag skulle ta mig till. Så börja spela in med mobilen (iPhone) men det hörs inte så tydligt. I alla fall inte i närheten av hur det faktiskt är när man är här.
Så det låter extremt högt när de duschar och pratar men när du spelar in det eller när någon annan kommer till din lägenhet så slutar det genast låta högt?
Citat:
Dom har erbjudit sig att komma hit vid "en tidpunkt". Men när dom kommer kl. 15 så kanske dom ovanför inte är hemma eller skit. Vem fan hittar på att grannarna stör? Säger jag att dom stör mig som satan så gör dom det.
Du verkar hitta på det...
Citat:
Vad kan jag göra? Förutom att flytta. Bespara mig massa rasistiska kommentarer med.
Det är svårt att undvika när du själv tar upp det och dessutom gör det faktum att de är somalier till huvudpunkten i dina rätt så...udda klagomål. Vad spelar det för att de är somalier? Hade det stört dig mindre om det var greker som betedde sig exakt likadant? Märklig sak att ta upp öht. Det låter mer som om det är ovanligt lyhört i ert hus och att du är extremt ljudkänslig, lite som en gammal gnällig pensionär.