Citat:
Ursprungligen postat av
555ooo
Tusen tack! Hur gjorde du exakt när du spelade in? Alltså strategi.
Jag drog igång den digitala bandspelaren, ställde bredvid min säng och lät den spela in en hel natt.
Det är alltså bara att slå på den, och trycka på rec, den har inbyggda mikrofoner. As simple as that.
Sedan klippte jag ihop de tio minuter där det lät som värst (hela filen finns ju tillgänglig....antagligen med mina snarkningar också) och gjorde en mp3:a och mailade till hyresvärlden.
Ingen människa orkar lyssna på en fil med 7 timmar av ljud...
Han blev vräkt 2 veckor efter att de hört hur det lät (och symptomatiskt så kunde snubben vara tyst i typ 15-20 minuter, för att därefter flytta möbler eller välta saker med smällar). Svårt att gissa vad han gjorde men lät ungefär som om man har en gardinstång ställd på högkant eller lång kvast som välter och smäller i golvet plötsligt.
Eller. EN natt vet jag exakt vad han gjorde. Han hade då flyttat två garderober och ställt för sitt fönster, det syntes utanför på gatan när jag drog ett kik uppåt mot hans fönster, så jepp, han möblerade om i stort sett varje natt. Av 7 dagar i veckan var det kanske 3 han inte möblerade om på natten.
Har bott på samma ställe länge och han är nog fan den första och enda _någonsin_ som stört av de fem pers som bott ovanpå sedan jag flyttade in.
Men som sagt. Prata med din hyresvärld. Var trevlig. Beskriv situationen och problemet.
Det är bättre att DU är aktiv och pratar med hyresvärden än att hon ringer och skriker på dom.
Antagligen känner de till att hon har varit problematisk tidigare...
Om du har ett helt legalt korttidskontrakt så är det självklart att du i lugn och saklig ton ska kunna prata med din hyresvärd. Klurigare om du bor svart eller illegalt i andra hand. En annan granne hade nån tok som var hotfull och konstig, han fick en annan större lägenhet när han hörde av sig till hyresvärden. :-o