2020-05-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Det låter som de som bodde vägg i vägg med mig en gång. De hade nog fått anmälningar på sig för en dag står saneringsfirma med bil framför porten och de kommer klädda i skyddskläder och handskar. Ut kommer de med en naken kvinna och en påklädd alkis. De hade levt rövare både natt och dag och lägenheten fick totalsaneras innan försäljning.

Berätta mer
Citera
2020-05-26, 17:28
Medlem
Bjuda in henne på fika som sagt enda du kan göra
Citera
2020-05-26, 17:42
Medlem
Har du pratat med henne? Känns ju som nr 1. Fortsätter hon efter det finns ju massa roligt att göra, bara fantasin sätter stopp.
Citera
2020-05-26, 17:55
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Ja! Jag är INTE någon pundare så antyd inte det!

Och du sitter inte och härjar 3 på natten som mina grannar gjorde? Spelar musik? Om inte, ok, gå upp och prata med henne då eller prata med hyresvärden.
Citera
2020-05-26, 18:06
Medlem
Citat:
Berätta mer
De hade aldrig tvättat kläder så de låg i en hög bakom soffan. Bara gubben som handlade så hon låg väl hemma och söp. På nätterna hörde man dunsar då nån tappade flaskan i golvet, jag var yngre då och inte så ljudkänslig men man blev ju förbannad kl 03.00 på natten då man skulle somna om. Tyvärr jobbade jag när de hämtades men jag har hört från säker källa hur det gick till. Vi hade då också en bra ordförande som inte tolererade vad skit som helst, skönt med såna i styrelsen.
Citera
2020-05-26, 19:15
Medlem
crxcharless avatar
Om du inte vill knacka på henne eller gå till hyresvärden etc så kör med arga lappen.

Skriv en anonym lapp och sätt i upp i porten Där du undrar vem f*n det är som knackar i väggar/golv/tak eller något alla möjliga tider, om att den personen ska sluta med det annars ringer du störningsjouren. Om du som knackar störs av någon så prata med denna annars ring detta nummer så skriver du in numret till psykakuten.
Citera
2020-05-26, 19:27
Medlem
Jag har en tant ovanpå mig som är exakt likadan. Vettefan vad det är hon bankar med i golvet heller men det låter som en jävla kettlebell. Klockan 18 en lördagkväll kan hon sätta igång om man pratar i normal samtalston med en gäst eller liknande. Har jag ingen över är jag tyst som en mus bortsett från att jag spelar musik på låg nivå när jag städar, vilket är typ två gånger om året.

Jag ignorerar henne bara.
Senast redigerad av RuneStaxx 2020-05-26 kl. 19:30.
Citera
2020-05-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Jag har en tant ovanpå mig som är exakt likadan. Vettefan vad det är hon bankar med i golvet heller men det låter som en jävla kettlebell. Klockan 18 en lördagkväll kan hon sätta igång om man pratar i normal samtalston med en gäst eller liknande. Har jag ingen över är jag tyst som en mus bortsett från att jag spelar musik på låg nivå när jag städar, vilket är typ två gånger om året.

Jag ignorerar henne bara.

Mycket intressant att höra dina erfarenheter - tack! Hur länge har helvetet pågått för dig? Har hon någon gång klagat på dig hos hyresvärden?

Beklagar att du också har oturen att ha en sådan här person till granne. Det är ren terror att få genomlida sådant här, jag blir starkt påverkad av hennes beteende. Det är jättejobbigt. Starkt av dig att du klarar av att ignorera henne.

Jag vågar inte ens dammsuga pga grannen och när jag väl gör det så använder jag lägsta sug på dammsugaren för att ha lägsta möjliga ljud. Det är absurt att jag ska behöva ha det så här.

Har också funderat på vad hon bankar med.
Citera
2020-05-26, 19:57
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Hur skulle ni ha gjort i denna jobbiga situation?
Jag skulle koppla in en av trummaskinerna, rikta högtalaren uppåt och dra på extra mycket bas och gå ut och gå en promenad i en halvtimma.

Men kan du inte göra nått annat roligt hyss mot kärringen? Typ tömma en tub superlim i hennes lås när hon inte är hemma? Eller tömma ur luften ur ett däck på hennes bil? Eller anmäla henne till hyresvärlden som störande?
Citera
2020-05-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Gå upp och be henne hålla käften

Jag har stor lust att be kärringen hålla käften, men jag gör nog bäst i att inte göra det.
Citera
2020-05-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kall-tingsryd
Jag hade gjort upp en plan i flera steg för att försöka göra hennes liv så jävligt som möjligt.

Börja lätt med att till exempel smeta något halväckligt på hennes dörrhandtag medans hon är ute. T.ex hundbajs. Sen kan du fortsätta med att låta dammsugaren bara gå också, sätt på dig hörlurar med bra ljudisolering i så att du inte störs själv. Kanske tillomed kan du bygga nån form utav ställning så att dammsugaren dammsuger i ditt tak för maximalt DJÄVULSKAP

Avge SKRIK i ren skräck på olika tidpunkter så hon undrar VAD TUSAN SOM HÄNDER...

Avsluta med att frysa in en cocktail utav hundbajs, avslagen öl och kanske surströmming i en plastpåse, så att cocktailen blir platt. Sen släpper du ner den i KÄRRINGENS brevinkast. Sen tinar de upp på hennes hallgolv o förhoppningsvis så dör hon av ren chock ilska o rädsla

Skrattar
Citera
2020-05-26, 20:02
Medlem
Doktordonkas avatar
Jag fick för övrigt grannen ovanpå vräkt för lite mer än ett år sedan.
Han var ett psyksjukt arsel som möblerade om mellan 01 och 05 på natten.
Hade störningsjouren på plats typ fem gånger, men då det är lyhört så hörde han naturligtvis att det var nån i trappen och var då tyst i de tio minuter de är på plats och lyssnar.

Löste det hela genom att spela in ljuden med digital bandspelare (Zoom H4) och skicka in till hyresvärden och då gick det snabbt. Du kanske kan spela in när du och en kompis pratar och så hur hon låter eller reagerar helt plötsligt? Extra viktigt om det är på "normala" tider typ 09 på morgonen och fram till 21 på kvällen.
Betydligt klurigare med musik. Vissa basgångar eller dova ljud kan sprida sig på de mest märkliga sätt och låta mer hos en granne än vad man kan tro, typ resonanser i rum som sticker iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in