2006-02-20, 15:00
Medlem
ischs avatar
Det hela är ju lite givande och tagande och beror lite på var man bor. När jag bode i ett studentområde så var det mer eller mindre ok att köra för fullt när som. Ingen klagade för att man visste att man själv kunde göra samma sak. Nu har jag flyttat och tycker att det är ok att lira högt fram till kl 23. Men jag gillar mina grannar så skulle aldrig bussa ströningsjouren på dom.
Citera
2006-02-20, 15:35
Medlem
Washuwants avatar
till kl 22:00 på vardagar har jag för mig att man kan ha högmusik o 23:00 på helger...annars säger man till o vägrar idioten så ringer man bara störningsjouren lr tar saken i egna händer men aja upp till var o en
Citera
2006-02-20, 15:37
Medlem
Washuwants avatar
shit dubbelpost...sorry!!
Citera
2006-02-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
till kl 22:00 på vardagar har jag för mig att man kan ha högmusik o 23:00 på helger

Inte om du bor granne med mig i alla fall... Varför skulle någon acceptera att bli störd en måndag klockan 14 men inte en onsdag klockan 23? Det spelar väl ingen roll vad klockan är? Grannar som stör behöver man inte acceptera.
Citera
2006-02-20, 15:52
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Inte om du bor granne med mig i alla fall... Varför skulle någon acceptera att bli störd en måndag klockan 14 men inte en onsdag klockan 23? Det spelar väl ingen roll vad klockan är? Grannar som stör behöver man inte acceptera.

Begriper du inte det själv? Givetvis får man ju stå ut med mer liv på dagen än på natten. Skulle du själv tycka att det var precis lika OK att borra i väggen eller hamra klockan två en vardagsnatt som mitt på dagen?

Det handlar ju inte om att man "har rätt att störa", att störa med flit gör väl ingen. Det handlar om vilken ljudnivå som är acceptabel och då är självklart vissa tider känsligare än andra.
Citera
2006-02-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Begriper du inte det själv? Givetvis får man ju stå ut med mer liv på dagen än på natten. Skulle du själv tycka att det var precis lika OK att borra i väggen eller hamra klockan två en vardagsnatt som mitt på dagen?

Till skillnad från du så begriper jag vad tråden handlar om, d.v.s. när det är OK att störa grannen genom att spela hög musik. Du kanske skulle prova att läsa igenom trådarna som du blandar dig i.
Citera
2006-02-20, 22:56
Medlem
Madchilds avatar
Självklart ska man inte stå ut med vad som helst, men det kan vara bra att bita ihop lite. Då kan man spela högt med gott samvete själv när man känner för det. Funkar bra så hos mig.
Citera
2006-02-22, 00:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Är det rabatterat pris då eller? Jag fick betala 1600 spänn för några år sedan när nån gubbe ringde dem istället för att knacka på dörren och säga till.

Nä nog är 800 kr ordinarie här, verkar som att det är lite olika beroende på vart man bor
Citera
2006-02-24, 00:24
Bannlyst
Jag är en sånndär som dunkar på för kung och fosterland när ja känner för det, har ressulterat i en smäll av en arab och kanske 100 tillsägelser från grannar de senaste åren. Fattar faktiskt inte hur dom står ut, för ibland har jag fest till kl 11-12 dagen efter. Eftersom jag själv brukar ha hög volym har jag allrig klagat på nån av mina grannar, även fast jag velat en del gånger.
Citera
2006-02-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nä nog är 800 kr ordinarie här, verkar som att det är lite olika beroende på vart man bor

Det beror väl snarare på vem det är som kommer. Vanligtvis så anlitar fastighetsägaren något vaktbolag, och olika vaktbolag har olika priser.
Citera
2006-02-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenneolle
Jag är en sånndär som dunkar på för kung och fosterland när ja känner för det, har ressulterat i en smäll av en arab och kanske 100 tillsägelser från grannar de senaste åren. Fattar faktiskt inte hur dom står ut, för ibland har jag fest till kl 11-12 dagen efter. Eftersom jag själv brukar ha hög volym har jag allrig klagat på nån av mina grannar, även fast jag velat en del gånger.

Vissa fastighetsägare har hittat en nisch i att erbjuda lägenheter till missbrukare med betalningsanmärkningar, och andra personer som socialtjänsten förtvivlat försöker hjälpa med en bostad. Är det ett sådant hus du bor i? Då förstår jag varför de inte flyttar, för de har väl inte så mycket att välja på. Annars är det väl så att ytterst få grannar skulle klaga 100 gånger, då det är väldigt enkelt att få en störande granne vräkt om man bor i ett någorlunda attraktivt hyreshus.
Citera
2006-02-24, 14:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Om någon stör så är det bara att ringa störningsjouren och det kommer en vakt och säger till den som stör. Är klagomålet befogat får han/hon dssutom 800 kr att betala extra på nästa hyra om han/hon får några sådana på en månad så känns det och det brukar hjälpa

I en lägenhet bor man vill man festa så finns det lokaler för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in