2019-07-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolcjek
Springer man runt barfota utomhus kan man sticka sig. Gäller såväl barn som vuxna. Inget nytt under solen. Meanwhile in Sweden som sagt... Kamma dig!

Eller så har man en grön fin gräsmatta där barnen kan springa barfota.

Sluta bagetalisera andra människors vardagsbekymmer.

Är det bara tillåtet att oroa sig för smältande isar på Antarktis och att Donald Trump är president i USA i dagens Sverige?
Citera
2019-07-01, 19:12
Medlem
hannybannys avatar
Bygg ett plank så högt att kottar och barr stannar på hans sida.
Citera
2019-07-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Bygg ett plank så högt att kottar och barr stannar på hans sida.

Sådana plank kräver särskilda tillstånd hos kommunen och måste godkännas av grannen om jag inte missförstått.
Citera
2019-07-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Eller så har man en grön fin gräsmatta där barnen kan springa barfota.

Vad är det för jävla snöflingefötter som inte pallar lite barr?
Citera
2019-07-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Vad är det för jävla snöflingefötter som inte pallar lite barr?

Testa spring några vändor barfota över ett lager med tallkottar och återkom sedan så har jag fler uppgifter åt dig.
Citera
2019-07-01, 19:25
Medlem
Hade jag varit du hade jag lärt mig leva med det och inte haft något agg mot honom för detta.
Mest för min egen skull, livet är fyllt av problem ändå.

Klämkäckt men ändå: "Tänk positivt - för din egen skull"
Citera
2019-07-01, 19:29
Medlem
Citat:
Testa spring några vändor barfota över ett lager med tallkottar och återkom sedan så har jag fler uppgifter åt dig.

Gör vi hela familjen varje år på sommarstället. Tallkottar, rötter, stenar och barr. Vad är problemet?
Citera
2019-07-01, 19:53
Medlem
Citat:
Flera av er påstår att jag är nyinflyttad. Stämmer inte överhuvudtaget. Köpte huset för över 10 år sedan. Borde inte betraktas som nyinflyttad. Tallarna var stora redan då.

Men det är med åren som jag kommit att störa mig när jag sett skadeverkningarna som orsakas.

Vad är det som gör att du har börjat störa dig på detta under senare tid då? Speciellt på tallarna. Jag menar, de borde ju ha lämnat barr och kottar på din gräsmatta redan under första året? Samma sak med den skugga som tallarna ger, och som du också klagar på.

Om du absolut vill gå barfota i hela trädgården, är det så jobbigt att städa undan kottar och barr?
Citera
2019-07-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vad är det som gör att du har börjat störa dig på detta under senare tid då? Speciellt på tallarna. Jag menar, de borde ju ha lämnat barr och kottar på din gräsmatta redan under första året? Samma sak med den skugga som tallarna ger, och som du också klagar på.

Om du absolut vill gå barfota i hela trädgården, är det så jobbigt att städa undan kottar och barr?

Haha... städa undan kottar och barr efter 9 stora tallar. Det är ett evighetsgöra. Tror inte du vet vad du pratar om.

Det går att hålla relativt rent med en del jobb. Men någon snygg grön gräsmatta blir det aldrig.

På frågan varför jag börjat störa mig på senare år ska jag ge dig svar. Flyttade in i huset för över 10 år sedan. Var något naiv och insåg inte att tallarna kunde utgöra några besvär till en början. När jag sedan märkte skadeverkningarna som blev i min trädgård ville jag inte ”vara en klagande granne”. Så jag höll käft.

Efter några år frågade jag försynt grannen om man skulle kunna gallra bort några av tallarna eller åtminstone såga bort några av grenarna som hänger över tomtgränsen och skapar mest besvär. Fick ett nekande svar.

Därefter har störelsemomentet blivit större och större varje vår och sommar.
Citera
2019-07-01, 20:11
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Efter några år frågade jag försynt grannen om man skulle kunna gallra bort några av tallarna eller åtminstone såga bort några av grenarna som hänger över tomtgränsen och skapar mest besvär. Fick ett nekande svar.
De grenar och rötter som tränger in på din tomt har du rätt att ta bort. Dock ska grannen först beredas tillfälle att ta bort dem.

Jordabalken 3 kap §2
Citera
2019-07-01, 20:13
Medlem
bolcjeks avatar
Citat:
Haha... städa undan kottar och barr efter 9 stora tallar. Det är ett evighetsgöra. Tror inte du vet vad du pratar om.

Det går att hålla relativt rent med en del jobb. Men någon snygg grön gräsmatta blir det aldrig.

På frågan varför jag börjat störa mig på senare år ska jag ge dig svar. Flyttade in i huset för över 10 år sedan. Var något naiv och insåg inte att tallarna kunde utgöra några besvär till en början. När jag sedan märkte skadeverkningarna som blev i min trädgård ville jag inte ”vara en klagande granne”. Så jag höll käft.

Därefter har störelsemomentet blivit större och större varje vår och sommar.
Den hjälp du behöver finns inte att finna på Flashback. Du behöver professionell hjälp. Någon form av beteende-terapi. Kognitiv sådan. SÖÖÖK!
Senast redigerad av bolcjek 2019-07-01 kl. 20:16.
Citera
2019-07-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolcjek
Den hjälp du behöver finns inte att finna på Flashback. Du behöver profesionell hjälp. Någon form av beteende-terapi. Kognitiv sådan. SÖÖÖK!

Problemet löst. Ringde upp grannen för att höra efter igen. Fick ungefär detta svar:

”Har sett att du skriver på internet. Såga ner skiten. Kapa till ved och lämna veden till mig. Sen är det färdigbråkat”.

Se vad en tråd på Flashback kan åstadkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in