Citat:
Ursprungligen postat av
Koiho
Vad är det som gör att du har börjat störa dig på detta under senare tid då? Speciellt på tallarna. Jag menar, de borde ju ha lämnat barr och kottar på din gräsmatta redan under första året? Samma sak med den skugga som tallarna ger, och som du också klagar på.
Om du absolut vill gå barfota i hela trädgården, är det så jobbigt att städa undan kottar och barr?
Haha... städa undan kottar och barr efter 9 stora tallar. Det är ett evighetsgöra. Tror inte du vet vad du pratar om.
Det går att hålla relativt rent med en del jobb. Men någon snygg grön gräsmatta blir det aldrig.
På frågan varför jag börjat störa mig på senare år ska jag ge dig svar. Flyttade in i huset för över 10 år sedan. Var något naiv och insåg inte att tallarna kunde utgöra några besvär till en början. När jag sedan märkte skadeverkningarna som blev i min trädgård ville jag inte ”vara en klagande granne”. Så jag höll käft.
Efter några år frågade jag försynt grannen om man skulle kunna gallra bort några av tallarna eller åtminstone såga bort några av grenarna som hänger över tomtgränsen och skapar mest besvär. Fick ett nekande svar.
Därefter har störelsemomentet blivit större och större varje vår och sommar.