2012-08-14, 23:06
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Typisk jävla fittor som dig som förstör sommaren, alla har rätt o grilla.

Min fitt granne . en hora till sjuksköterska klagade o nästan grät i vårt radhusområde

Fuck alla er som inte kan ta lite grill o ciggrök, gå ut i skogen era jävla moraltanter
Radhus är väll en sak och höghus är väll en annan? Radhus kan iallafall jag förstå men en liten balkong i höghus är ju bara idioti även om jag själv föreslagit det till vänner (ironiskt )

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Far-jag-grilla-pa-balkongen.aspx
Citera
2012-08-14, 23:08
Bannlyst
Är det inte rasism om hyresvärden tillrättavisar nysvenskar? Att brandrisken är groteskt hög när man grillar på balkongen får man strunta i.
Nysvenskar har egna ideer tex så brukar en del somalier sätta på ugnen och låta den stå på för att få värme i lägenheten. Betalar man inte elen själv så är det ju skitsamma .
Varför inte upplysa dessa nysvenskar om hur man beter sig i en lägenhet men det kanske också är rasism.
Citera
2012-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Fel, jag fick grilla på min balkong i min förra lägenhet. Det var en bostadsrätt. Det finns ingen lag utan det är regler man själv bestämmer.

Möjligt, men att grilla på balkong brukar anses som en fara, med tanke på brandrisk.....
Beror så klart på hur man bor, men i "vanliga" hyreshus är det i regel förbjudet, just pga brandrisken.
Citera
2012-08-14, 23:20
Medlem
Fan här var de inte många med ett par bollar i byxorna.

Ta dig i kragen gå ner och knacka förklara för dem att hela din lägenhet luktar rök. Förhoppningsvis ber de om ursäkt och gör inte om det. Om inte, då går man till hyresvärden.
Citera
2012-08-14, 23:25
Medlem
Thermosss avatar
Många som bor i hyresrätt avsäger sig rätten från att grilla, många hyresvärdar som skriver in den regeln i hyreskontraktet och det är det bara att gilla läget. Så är det för mig, så jag går över till grannen på andra sidan gatan som bor i radhus istället och grillar Är ju så p.g.a brandrisken, och det fattar man ju. Tråkigt att inte kunna grilla dock! Vad man kan göra mot det kan sammanfattas i fyra punkter, som här kommer i prioritetsordning:

1. Knacka på och upplys om att man inte får grilla på balkongen (om det nu står i hyreskontraktet/reglerna).
2. Ring Störningsjouren.
3. Ring hyresvärden.
4. Yxa i dörren och ett trevligt brev som påtalar att de ska se sig för hädanefter.

Till er som säger att TS är rasist/idiot: Ja men vad bra då! Jag är finne, då kommer jag hem till er då, tänkte röka ett par paket cigg inomhus och bränna av en grill i ett par timmar. Och det är ju tydligen inga problem hos er? Säg inte emot mig, då är ni rasister, era rasister!
Citera
2012-08-14, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88

Ta dig i kragen gå ner och knacka förklara för dem att hela din lägenhet luktar rök. Förhoppningsvis ber de om ursäkt och gör inte om det. Om inte, då går man till hyresvärden.

Förstår TS om han inte riktigt vill för berikarna är säkert 20 st där inne nu och fläskar ramadan. TS kommer uppfattas som att han kränker deras heder. De kan inte bli tillrättavisade av en svenne-banan. Skicka hellre dit några pk-brudar som kan snacka dem tillrätta. Naiv islam-vurmande pk-brud skulle behövas.
Citera
2012-08-14, 23:49
Medlem
Kasta bacon på balkongen!
Citera
2012-08-15, 00:02
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88

Håller med dig, bäst själv snacka med grannen berätta om situationen.

Fan jag haft idiotgrannar i vart jag än bodde, värst av allt var en kärring som ringde till hyresvärden för massa saker istället för att konfrontera mot mig.

.Hon klagade jag gick på toaletten efter kl 21-22.00 och spolade toaletten
.Jag duschade för tidigt innan kl 06.00 (jag körde löprunda innan jobbet)
.Mina besökare fick inte röka på balkongen för det luktade rök och jag vill inte det skulle lukta rök hos mig
.Klagade jag hade för högt ljud på tvn mitt på dan (jag äger ingen tv)
.Klagade att jag hade gäster hos mig på kvällstiden under helgen.
.Fan hon försökte förbjuda duschtider efter 20.00

Fan klagade konstant, så jag konfronterade henne med sina patetiska krav så kan hon lika bra flytta ut till skogen där ingen kan störa henne.

Jag har inga problem när min ena granne spelade piano så jävla krasslig att chimpans på LSD hade varit rena Mozart, har ingen problem när folk har hemmafester...anyway...så länge ingen klagar på mig för löjliga saker så har jag ingen problem med det heller men att ringa hyresvärden hit o ditt är så jävla irriterande.

Till TS.

Ta i kragen och knacka på din granne och be dem var vänlig sluta grilla på balkongen om det stör dig så, om de skiter i dig får du kontakta hyresvärden, vet ej hur era balkongregler men vissa har förbud andra inte.
Senast redigerad av Mystiqe 2012-08-15 kl. 00:04.
Citera
2012-08-15, 00:06
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Smeta senap på deras matta, men akta dig så du inte blir pistolhotad
Citera
2012-08-15, 00:10
Medlem
Highway101s avatar
Spruta ketchup på deras dammiga mattor.
Citera
2012-08-15, 00:13
Bannlyst
Har samma problem med ena grannfamiljen, dom grillar hela tiden på sommaren så man kan inte ha balkongen öppen.
Ett tag var det varje dag hela dagarna så höll på att få flipp, var nära att gå dit på natten och slå sönder deras egenbyggda sten grill med en slägga..

Dock har dom varvat ner med grillandet nu..
Citera
2012-08-15, 00:16
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Har du grejer hemma så du kan laga en god efterrätt? I så fall gör det knacka på hos grannen och bjud in dig själv. Då kommer du säkert bli bjuden på god grillmat och grannarna får smaka på din mat. Då har du möjlighet att lära känna nya människor skratta lära dig saker dela med er av varandras erfarenheter. Du kommer bli mer tolerant och vidsynt och du kommer slippa dras med det personlighetsdrag du besitter nu. En kall efterbliven WT-rasist.

Jag har ett och annat du kan få smaka på här hemma Knotnet. Kan nog inte lova god grillmat eller skratt, men nog fan kan kan jag lova att du kommer bli upplyst. Och om du vill knacka på dörrar föreslår jag att du flyttar någon annanstans, för så gör man inte i mitt land.

OnT; TS snacka först med grannar, sedan med hyresvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in