2011-05-04, 02:15
Medlem
gizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika
Ni måste hjälpa mig! läs mina 2 inlägg. Grannarna skickade polisen på mig när de läst det. DE SKICKADE POLISEN. De hade utskrifter där det stod att jag skrivit att jag ska våldta, döda, och en massa annat hemskt. Polisen skulle gripa mig för olaga hot. Om grannarna sagt något innan att polisen skulle komma, kunde de ha vetat att jag då sedan länge satt i bilen och storgråtande åkte 20 mil till mina föräldrar. Jag förstår ingenting.. Polisen skulle de omdirigera för att förhöra/gripa mig.

De hade utskrifter där det står att jag skickat mail om att våldta, döda deras barn. Detta är komplett lögn eller så tolkar de mina förtvivlade inlägg som primärt ett sätt att sätta dit mig för att jag sa att det är jobbigt när de skriker.

Detta låter ju helt absurt, menar du att grannarna har fabricerat mail som de skickat till polisen ?

Hur som helst en hemsk situstion du befinner dig i, du har mitt fulla medlidande. Jag vet själv vilket helvete det är med grannar som väsnas, i mitt fall grannar som håller på med renovering sedan september som aldrig tar slut. .

Tortyr är vad det är när man är en psykiskt skör person som har grannar som väsnas.
Citera
2011-05-04, 22:09
Medlem
Ellikas avatar
Jag vet inte hur jag ska göra, ville ha stöd av er flashbackare eftersom hela det underlag som lett till polisanmälan finns här, 2 första inläggen av mig i denna tråd. Att jag tydligen påstått att jag ska bland annat våldta och mörda barn, men blev tillsagd att flytta från denna tråd till juridik. Jag har aldrig skrivit något sådant, har aldrig insinuerat något sådant!!!!! i juridikforum frågade jag om vad som händer när polisen söker mig och jag inte finns hemma eftersom jag är 20 mil bort och så rädd för grannarna att jag aldrig aldrig vågar hem igen någonsin.

Den tråden slängdes i papperskorgen. Jag blev hänvisad till psykologiforum och jag beskrev hur dåligt jag mår, att jag helst av allt vill dö, att jag bara gråter och har bara det jag går och står i eftersom jag flydde från mitt hem och jag saknar vissa mediciner. Den tråden är också stängd och helt bortslängd så man inte kan läsa den. Idag var jag så stark att jag skulle läsa om någon stöttat mig och kommit med råd, men istället fick jag se att det var fel på tråden på nåt sätt o den var borta.

Jag måste få råd, grannarna skulle skicka polisen på mig här hos mina föräldrar för att jag flydde till dem innan ens polisanmälan gjorts. mår skitdåligt! jag har förstört min killes liv och själv vill jag bara dö. Finns det någon som kan visa var man får skapa en tråd där vi kan diskutera om detta och vad andra gjort i min situation, om poliser, hamna i polisregister, bli stämplad som potentiell barnvåldtäktskvinna och barnamördare när jag INTE ens kunde drömma om att de kunde tolka mina två inlägg härovan till det!

Snälla, kan någon som förstår alla regler visa hur man gör en tråd som inbegriper att jag visade två flashbackinlägg från denna tråd för grannarna för att de skulle se hur jobbigt det är att bo bredvid dem. Detta gjorde att de omgående skickade polisen på mig med anmälan om olaga hot att jag tydligen "hotat att våldta och mörda deras barn" vilket känns helt absurt och jag absolut inte menat!!! Jag har flytt till mina föräldrar o bara gråter. Jag vill ha hjälp med det juridiska, polisen svarar inte om det, vill ha utdrag på anmälan men får inte det, jag mår jävligt dåligt och krisar med min sambo vars liv jag förstört.

Väldigt många inlägg i olika trådar har redigerats bort och det var många saker jag velat vela visa i dem, men det går ju inte. Jag är väldigt ledsen över det o det känns ett slag i ansiktet när post efter post tas bort! Jag förstår inte vad jag gör för fel.
Senast redigerad av Ellika 2011-05-04 kl. 22:19.
Citera
2011-05-04, 22:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...visade två flashbackinlägg från denna tråd för grannarna för att de skulle se hur jobbigt det är att bo bredvid dem. Detta gjorde att de omgående skickade polisen på mig med anmälan om olaga hot att jag tydligen "hotat att våldta och mörda deras barn" vilket känns helt absurt och jag absolut inte menat!!!
Av det jag läst så kommer en anmälan hamna i det runda arkivet(soptunnan) men polisen har vissa skyldigheter när det görs en polisanmälan, i mina öron låter det mer som att grannarna söker hämnd.
Citera
2011-05-04, 23:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur jag ska göra, ville ha stöd av er flashbackare eftersom hela det underlag som lett till polisanmälan finns här, 2 första inläggen av mig i denna tråd. Att jag tydligen påstått att jag ska bland annat våldta och mörda barn, men blev tillsagd att flytta från denna tråd till juridik. Jag har aldrig skrivit något sådant, har aldrig insinuerat något sådant!!!!! i juridikforum frågade jag om vad som händer när polisen söker mig och jag inte finns hemma eftersom jag är 20 mil bort och så rädd för grannarna att jag aldrig aldrig vågar hem igen någonsin.

Den tråden slängdes i papperskorgen. Jag blev hänvisad till psykologiforum och jag beskrev hur dåligt jag mår, att jag helst av allt vill dö, att jag bara gråter och har bara det jag går och står i eftersom jag flydde från mitt hem och jag saknar vissa mediciner. Den tråden är också stängd och helt bortslängd så man inte kan läsa den. Idag var jag så stark att jag skulle läsa om någon stöttat mig och kommit med råd, men istället fick jag se att det var fel på tråden på nåt sätt o den var borta.

Jag måste få råd, grannarna skulle skicka polisen på mig här hos mina föräldrar för att jag flydde till dem innan ens polisanmälan gjorts. mår skitdåligt! jag har förstört min killes liv och själv vill jag bara dö. Finns det någon som kan visa var man får skapa en tråd där vi kan diskutera om detta och vad andra gjort i min situation, om poliser, hamna i polisregister, bli stämplad som potentiell barnvåldtäktskvinna och barnamördare när jag INTE ens kunde drömma om att de kunde tolka mina två inlägg härovan till det!

Jag tror att du får lov att skärpa till dig lite, förövrigt undrar jag vad det är för jävla mes till pojkvän du har ?
Dina inlägg som jag läst verkar smått hysteriska och ganska förvirrade, vilket inte hjälper dig alls.

Om någon polisanmäler dig för något du inte har gjort, skall du göra en motanmälan som är ännu värre.
men du låter som ett riktigt våp så jag antar att det aldrig kommer hända.

lycka till
Citera
2011-05-05, 10:45
Medlem
Citat:

Snälla, kan någon som förstår alla regler visa hur man gör en tråd som inbegriper att jag visade två flashbackinlägg från denna tråd för grannarna för att de skulle se hur jobbigt det är att bo bredvid dem. Detta gjorde att de omgående skickade polisen på mig med anmälan om olaga hot att jag tydligen "hotat att våldta och mörda deras barn" vilket känns helt absurt och jag absolut inte menat!!! Jag har flytt till mina föräldrar o bara gråter. Jag vill ha hjälp med det juridiska, polisen svarar inte om det, vill ha utdrag på anmälan men får inte det, jag mår jävligt dåligt och krisar med min sambo vars liv jag förstört.

Väldigt många inlägg i olika trådar har redigerats bort och det var många saker jag velat vela visa i dem, men det går ju inte. Jag är väldigt ledsen över det o det känns ett slag i ansiktet när post efter post tas bort! Jag förstår inte vad jag gör för fel.
Oroa dig inte. Du har ju inte gjort något. Alltså kan du knappast bli åtalad. Och skulle det gå till domstol så tror jag inte att utskrifter från ett webbforum direkt kan räknas som konkreta bevis. Heller inte av mejlkonversationer. Det är väldigt svårt att ens bevisa att det verkligen är du som skrivit inläggen här, i alla fall. Det kan lika gärna vara en annan granne (ni måste väl ha fler som tycker illa om skriket?) eller din sambo. Att bevisa att kontot tillhör dig tror jag inte går alls, med tanke på att rent historiskt lämnas aldrig användaruppgifter ut härifrån.

Din sambo borde stötta dig istället för att göra vad han nu gör. Jag skulle själv aldrig orka med den störningen du utsatts för. Jag vill ha lugn och ro när jag sitter på min terass också. Så jag förstår dig.

Ett tips är att tala med fler grannar. Alla måste ju tycka ungarna är jobbiga. Det kan inte bara vara ni. Få alla andra grannar att stödja dig så har polisen ingenting att hämta.

Frågan är om ni bor i Hyres, bostadsrätt eller egen fastighet? Det är lättast att bli av med fanskapen om man hyr, då blir det vräkning. Bostadsrätt är svårare, men det går. Att däremot tvinga någon att sälja sin villa, det är väldigt svårt.

Förövrigt verkar det som att ungarna i den familjen inte mår så bra, vad sägs om att ringa Soc och tipsa? Du behöver ju inte säga vem du är... Hämnden är ljuv, sålänge man hämnas med sofistikerade och lagliga metoder.
Citera
2011-05-05, 12:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Och skulle det gå till domstol så tror jag inte att utskrifter från ett webbforum direkt kan räknas som konkreta bevis.
Gör om gör rätt, utskrifter från flashback har använts flera gånger i domstol, bl.a i fallet "salamander"
Citat:
Att däremot tvinga någon att sälja sin villa, det är väldigt svårt.
Det är då man ställer sig och kapar sten några timmar varje dag, brukar få de flesta att fatta hur det är att leva med oväsen hela tiden.
Citera
2011-05-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gör om gör rätt, utskrifter från flashback har använts flera gånger i domstol, bl.a i fallet "salamander"
Å andra sidan lär väl det knappast varit det enda beviset i rättegången? Jag tror det krävs fler bevis och/eller vittnen för att fälla någon. I USA hade man i varje fall inte godkänt något sådant som bevis. Om man kan bli fälld på bara utskrifter från ett webbforum i Svensk domstol kan vi lika gärna lägga ned skiten och låta den där bläckfisken som tippar VM-resultat avgöra brott och tvister också.
Citera
2011-05-05, 15:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Å andra sidan lär väl det knappast varit det enda beviset i rättegången?
Utskrifter från FB bedöms på samma sätt om andra bevis.

Citat:
I USA hade man i varje fall inte godkänt något sådant som bevis.
Det är då ett djävla tjafsande hela tiden om hur det funkar i usa allvarligt talat vad har usa's rättsystem med sveriges att göra?
Citera
2011-05-05, 21:36
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
.
Dom kanske såg någon annans inlägg som ditt? du bör inte oroa dig sålänge du intet gjort.
sen så innebär inte en polisanmälan att du automatiskt hamnar i fängelse, gör en motanmälan
Citera
2011-05-14, 05:46
Medlem
Ellikas avatar
Tack för era svar. Följande är vad som hände mig efter jag skickade ett mail till grannen om deras eviga skrik och vrål. Min sambo och jag krisade inför den oväntade attacken och när jag hörde att pappan i familjen skulle "tala" (uppfattat som hotfullt) med mig fick jag panik. Pappan hade inte ens kollat upp att jag, en påstådd barnamördare och barnvåldtäktskvinna, gråtande var på väg till mina föräldrar och polisen som skulle delge mitt olaga hot enbart mötte min chockade sambo.

Mina föräldrar hämtade mig nånstans halvvägs i ett halvt hysteriskt tillstånd och körde mig hem till sig. Jag svor att jag aldrig skulle åka tillbaka till mitt hem. Det allra hemskaste hände - min älskade katt försvann spårlöst. Jag åt ingenting på sex dagar och var rädd att polisen skulle knacka på dörren. Efter en vecka kom min sambo. Just nu är pappa i vårt hem och plockar ur möblerna, för det är helt omöjligt att bo bredvid grannar som påstår mig vara så labil att jag är i stånd att mörda. Om någon skulle behöva polisbesök är det grannarna, för deras dagliga ljudtortyr som gjorde hemmet till ett fängelse. Det finns fler grannar som inte är ett dugg glada över att ha dem i området.

Nu bor jag i mina föräldrars klädgarderob med mina tre återstående katter. Vet inte hur det går med polisanmälan, men den förbleknar inför sorgen efter min unge solige katt som haft det svårt nog som utmärglad hemlös innan han flyttade till oss.

När jag kommit ur mitt chocktillstånd ska vi försöka sälja huset. Stackars de som flyttar dit. Alltså, var beredd på att du aldrig kan föreställa dig vad en granne kan ta sig till och att det kan vara du som lämnar hemmet vind för våg, enbart på grund av ett mail om oljud. Har ännu ej lyckats få fatt i vari anmälan består, men poliserna tyckte att grannar borde kunna lösa en konflikt utan att blanda in dem. Eventuellt har jag blivit anmäld för hela denna tråd, som jag inte ens läst.

Summa summarum... ytterligare ett försök att dämpa en alltmer outhärdlig situation exploderade rakt i ansiktet på mig. En god sak kom ur allt elände - här på vischan där släkten levt i hundratals år är det en helt annan stämning. Man behöver inte vara orolig för en snorkig blick istället för ett leende.

Är det outhärdligt - flytta! Min depression är på bättringsvägen trots allt elände och jag verkar sakta bryta mig loss från min sociala fobi. Att vid 35 års ålder bo i en klädkammare är inget vidare liv, men hellre det än att bo bredvid de där grannarna.
Citera
2011-05-14, 09:18
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag vet inte om det här inlägget riktigt passar i den här tråden, men jag försöker så här istället för att starta en ny:

Det handlar om ljud. Jag bor i bostadsrätt och är ganska tyst av mig. Igår kom min syster med familj på besök och de stannar i ett par dagar. Tidigare i morse (runt halv nio eller så) kom en tjej från våningen under och ringde på dörren. Hon var upprörd och sade att vi störde. Hon påstod även att det varit så varje lördagsmorgon sedan hon flyttade in för något år sedan - även om jag bott här mindre än ett år. Jag och svågern försökte förklara oss för henne, men hon ville inte lyssna och sade istället att hon skulle kontakta föreningen. Hur kan hon anklaga mig för något sådant, vad är acceptabelt och kan jag råka illa ut för det här? Jag mår verkligen dåligt över det här just nu, vad ska jag göra? Om jag kallas till föreningen och ord står mot ord? Skulle de kunna ha rätt att avhysa mig? Jag kan ju inte bevisa att jag inte fört oväsen.
Hon var även uppe i går kväll och ringde, runt kvart över nio, men då vågade jag inte öppna. Även detta var hon sur för när jag faktiskt öppnade.
Citera
2011-05-14, 10:05
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Jag vet inte om det här inlägget riktigt passar i den här tråden, men jag försöker så här istället för att starta en ny:

Det handlar om ljud. Jag bor i bostadsrätt och är ganska tyst av mig. Igår kom min syster med familj på besök och de stannar i ett par dagar. Tidigare i morse (runt halv nio eller så) kom en tjej från våningen under och ringde på dörren. Hon var upprörd och sade att vi störde. Hon påstod även att det varit så varje lördagsmorgon sedan hon flyttade in för något år sedan - även om jag bott här mindre än ett år. Jag och svågern försökte förklara oss för henne, men hon ville inte lyssna och sade istället att hon skulle kontakta föreningen. Hur kan hon anklaga mig för något sådant, vad är acceptabelt och kan jag råka illa ut för det här? Jag mår verkligen dåligt över det här just nu, vad ska jag göra? Om jag kallas till föreningen och ord står mot ord? Skulle de kunna ha rätt att avhysa mig? Jag kan ju inte bevisa att jag inte fört oväsen.
Hon var även uppe i går kväll och ringde, runt kvart över nio, men då vågade jag inte öppna. Även detta var hon sur för när jag faktiskt öppnade.

Jag tror inte det händer så mycket, ta och prata med övriga grannar och fråga dem om de störs av dig vilket det förmodligen ej gör förutsatt att du inte lever om. För att bli vräkt eller avhyst krävs det att du skall få ett antal varningar från föreningen typ 3-5 st och att störningen skall vara dokumenterad av en oberoende person från tex störningsjouren som ni förhoppningsvis har.

Det kan vara svårt att lokalisera var ljud kommer ifrån i ett flerfamiljshus så antagligen är tjejen överkänslig eller så störs hon från ljud från en annan lägenhet, vidare får man acceptera att folk lever och således hörs när man bor i en lägenhet, tex att folk går på golvet och talar i normal samtalston samt använder toaletten och spolar i kranar osv. Kolla i ordningsstadgarna vad som står där, förmodligen står det något i stil med att man ej får leva om mellan 22-07.00, det betyder alltså inte att du ej får gå eller använda toaletten utan att man inte ska borra, spela hög musik eller ha högljudda fester mm.

Jag tycker att du ska prata med föreningen själv och förklara läget så de får höra din syn på saken också och inte bara tjejens, det är viktigt så de inte bara har tjejens syn på saken att utgå från. Det kan vara ide att försöka tala med tjejen i lugn och ro och fråga mer ingående vad hon störs av osv, om det ej är möjligt så kanske det är läge att ni träffas med någon/några representanter från föreningen närvarande och diskuterar saken närmare.

Tyvärr finns det folk som är överdrivet känsliga av sig och som tenderar att reta sig på ljud som är fullt normala i ett flerbostadshus då är det viktigt att de får klart för sig att det är sådant man får acceptera.

Sa tjejen exakt vad det var som hon störde sig på, var det att ni talade högt, spelade hög musik, slog i dörrar eller gick som en bunt elefanter så det ekade i hela huset? Vissa personer tenderar att stampa i golvet (medvetet eller omedvetet) vilket kan vara oerhört irriterande och det låter verkligen högt så har du en tendens till att gå på det viset kan det vara värt att tänka på och att inte gå med hälarna före / stampa ner dem i golvet när du går.

Edit

Såg att du skrev att tjejen har blivit störd varje lördag i flera års tid men att du endast bott där i ca ett år, det tyder på att det är någon annan som hon blir störd av och inte av dig, ta upp det på mötet eller när du talar med föreningen alternativt direkt med tjejen och påtala att det förmodligen är från en annan lägenhet oljudet kommer ifrån.
Senast redigerad av v50 2011-05-14 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in