2017-09-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har du prövat ringa väktare? Eller hyresvärd?

Stackars dig ! Det är min mardröm att få en sådan granne och oddsen sjunker ju för varje dag att risken finns så småningom!
Citera
2017-09-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av housarN
Nu cirka ett halvår senare verkar det som han har köpt ny stereo, med mycket djupare bas. Man hör tex basen från när manliga karaktärer pratar på hans tv på nätterna.

Vad blir nästa steg?
Vänta tills han börjar spela Battlefield 1942 eller vad det heter och kopplar datorn till stereon på högsta volym så att huset ekar av bombkrevader både dagtid och kvällstid. Det gjorde mina grannar. De var i och för sig svenska.
Citera
2017-09-12, 16:55
Medlem
Har en alkoholist granne som spelar musik på ganska hög volym och även fast det är på dagtid så kan jag gå upp i atomer av ilska och trötthet av att varje dag alltid mötas av en vrålande stereo, även om de inte är superhögt så blir det jävligt jobbigt i längden! Allt man hör är basdunket och inget annat! Dunkdunkdunk hela jävla tiden! Har även vaknat mitt i natten av att idioten skruvat upp volymen på max, den gången slog jag näven i taket tills han slöt, men eftersom han är full nästan varje dag märker han inte att det stör. Att vila middag på helgen är nåt jag kan tycka är skönt men det är totalt omöjligt och jag har inte kunnat göra det sen jag blev tvungen att flytta hit, förra grannen flyttade pga att han inte stod ut längre... Nån som har ett tips på hur man gör för att få slut på idioten? Jag har sagt till honom men när han är full märker han som sagt inte hur högt han spelar och fattar inte att det är störande.... Snälla hjälp mig, jag går snart upp och slår sönder hans jävla stereo!
Citera
2017-09-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Har en alkoholist granne som spelar musik på ganska hög volym och även fast det är på dagtid så kan jag gå upp i atomer av ilska och trötthet av att varje dag alltid mötas av en vrålande stereo, även om de inte är superhögt så blir det jävligt jobbigt i längden! Allt man hör är basdunket och inget annat! Dunkdunkdunk hela jävla tiden! Har även vaknat mitt i natten av att idioten skruvat upp volymen på max, den gången slog jag näven i taket tills han slöt, men eftersom han är full nästan varje dag märker han inte att det stör. Att vila middag på helgen är nåt jag kan tycka är skönt men det är totalt omöjligt och jag har inte kunnat göra det sen jag blev tvungen att flytta hit, förra grannen flyttade pga att han inte stod ut längre... Nån som har ett tips på hur man gör för att få slut på idioten? Jag har sagt till honom men när han är full märker han som sagt inte hur högt han spelar och fattar inte att det är störande.... Snälla hjälp mig, jag går snart upp och slår sönder hans jävla stereo!
Ge honom en present! Köp de billigaste trådlösa hörlurarna och ge honom. Den tusenlappen kanske är värt om han börjar använda lurarna.
Prata annars med värden. Skriv upp och dokumentera klockslag varje gång han stör och presentera för värden ett noga upplägg med tidsangivelser hur länge det pågår och hur ofta under minst en vecka eller längre.
Citera
2017-09-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ge honom en present! Köp de billigaste trådlösa hörlurarna och ge honom. Den tusenlappen kanske är värt om han börjar använda lurarna.
Prata annars med värden. Skriv upp och dokumentera klockslag varje gång han stör och presentera för värden ett noga upplägg med tidsangivelser hur länge det pågår och hur ofta under minst en vecka eller längre.
Tror inte han är intresserad av att gå runt i hörlurar utan han skulle säkert ta det som en förelämpning och bli förbannad och sen står jag där med ett par lurar... Jag gör dessutom precis allt jag kan för att komma härifrån så vill absolut inte ge honom något om jag nu skulle flytta snart... Men jag ska börja skriva upp hur många timmar om dagen han spelar och sen berätta för värden om jag inte hittar något annat snart... Idag har han spelat sen kl 13.30 och de pågår ännu, lär göra det tills sent ikväll... Skulle betala för att få någon som kunde strypa fanskapet snart!! Men tack för tipset 🙂
Citera
2017-09-12, 18:08
Medlem
[quote=Kimson941|61762801]Tror inte han är intresserad av att gå runt i hörlurar utan han skulle säkert ta det som en förelämpning och bli förbannad och sen står jag där med ett par lurar...Han hotade även med stryk när jag sa till honom en gång... Jag gör dessutom precis allt jag kan för att komma härifrån så vill absolut inte ge honom något om jag nu skulle flytta snart... Men jag ska börja skriva upp hur många timmar om dagen han spelar och sen berätta för värden om jag inte hittar något annat snart... Idag har han spelat sen kl 13.30 och de pågår ännu, lär göra det tills sent ikväll... Skulle betala för att få någon som kunde strypa fanskapet snart!! Men tack för tipset 🙂
Citera
2017-09-12, 21:15
Medlem
I den gemensamma duschen idag, en prydlig hög mörkbrunt hår ovanpå avloppet. Som om någon rakat benen eller annan kroppsdel. Hur tänker folk när de lämnar sånt efter sig? "Det får städarna ta hand om, de har betalt."?? Precis som om det var ett hotell eller nåt.
Citera
2017-09-12, 22:57
Medlem
Kan tillägga att klo nu är 22:52 och grannfan spelar ännu musik, och har gjort nonstop sen ca 14:00 idag! Jag bankade i taket 2ggr efter kl 22 och för 5 min sen och då sänkte han superlite om 1 min tillbaka till samma volym igen! Inte jättehögt men man hör ändå basljudet! Visst ska det vara nolltolerans på musik efter 22? Har jag iaf för mig, själv har man tvn så lågt som möjligt och text på för att inte störa.... Hatar min jävla granne!!!
Citera
2017-09-13, 01:11
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
I den gemensamma duschen idag, en prydlig hög mörkbrunt hår ovanpå avloppet. Som om någon rakat benen eller annan kroppsdel. Hur tänker folk när de lämnar sånt efter sig? "Det får städarna ta hand om, de har betalt."?? Precis som om det var ett hotell eller nåt.

"Gemensam dusch"...trodde det enbart fanns på vandrarhem?
Citera
2017-09-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941

Har du pratat med honom då?
Citera
2017-09-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
"Gemensam dusch"...trodde det enbart fanns på vandrarhem?

Nej. Det finns även lägenheter som saknar dusch i badrummet. Det vanligaste verkar vara äldre lägenheter, och små ettor med kokvrå och endast WC. Då brukar det finnas gemensam dusch i källaren. Finns även en del studentboenden som har gemensam dusch osv.
Citera
2017-09-13, 02:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Nej. Det finns även lägenheter som saknar dusch i badrummet. Det vanligaste verkar vara äldre lägenheter, och små ettor med kokvrå och endast WC. Då brukar det finnas gemensam dusch i källaren. Finns även en del studentboenden som har gemensam dusch osv.

Farsan bode i en sån förut, nere i källaren fanns en enkel dush och ett antikt sittbadkar i koppar.
Dock så var rummet "dushen" fanns i riktigt jäkla unket och slitet.
Golvet var trasight och prucket och mössen sprang omkring som om dom ägde stället.
Skulle man bada så fick man typ börja med att jaga mössen ur badkaret och skrubba rent det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in