Jag har ett förjävligt problem. Vi har nyinflyttade grannar som bor längst bort på bottenvåningen. Vi kan kalla dem för....Herr och Fru Smällfet. Herr och Fru Smällfet är, som ni nog förstår, smällfeta. Visst, jag har inte mycket emot folk som är lite runda, men den här familjen går mig på nerverna.
Herr Smällfet brukade förut parkera sin Jeep precis bredvid huset, och blockera gångvägen på ena sidan huset, vilket gjorde att man antingen fick gå i lera eller runt hela huset, vilket är en aning jobbigt med 2 överfulla matkassar. Det kom in klagomål och han har nu slutat parkera bilen där (tack och lov!). Men det är inte det enda!
Herr och Fru Smällfet röker även. Väldigt mycket. Och de använder ingen fimpburk. Nejdå, "snön tar upp ciggen" ekar i deras tankar. Nu när våren slagit till ligger det ett hundratal cigaretter ute på gångvägen framför deras dörr. Och de får ingen skit, utan rökarna som bor på våningarna över får ta emot klagomålen, när det är tydligt att det är H. & F. Smällfet som kastar iväg ciggen.
Och sist men verkligen inte minst...De har hund. H. & F. Smällfet utnyttjar inte motionstekniken "Promenera med hunden", utan släpper ut hunden, som jag tror är någon Amstaff-blandras, på gården där barn leker. Hunden skiter på gräsmattan och springer in. H. & F. Smällfet plockar inte upp skiten, utan röker klart sina cigg och går in.
Det finns utekatter i området, ett flertal sådana, och hundrädda barn och vuxna.
Hur ska man bäst få H. & F. Smällfet att koppla hunden, plocka upp skiten och skaffa en fimpburk? Ska man gå dit och snacka med dem öga mot öga? Ska man klaga till hyresvärden? Ska man lägga ett litet anonymt brev i brevlådan? Eller ska man skyffla ihop en sopsäck full med deras fimpar och hundskit och lägga utanför dörren?
Kände för att skriva av mig lite också. Blir så irriterad på dessa idioter.
PS. Tror de har barn också, dock har jag ej sett några kids, utan bara ett barnrum igenom fönstret. DS.