2011-04-06, 21:45
Medlem
Hämnas med samma behandling givetvis. Spela nån obskyr black metal på högsta volym, gå till plugget.
Citera
2011-04-06, 21:49
Medlem
Vidavelors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Hämnas med samma behandling givetvis. Spela nån obskyr black metal på högsta volym, gå till plugget.

Jag skulle vilja göra det men har en granne under mig som jag inte vill ska behöva lida för min andre grannes egoistiska beteende!
Citera
2011-04-06, 22:09
Medlem
Magnet83s avatar
Klaga för hyresvärden eller spela musik själv för att störa henne (jag rekommenderar det förstnämnda dock). Om du ska spela musik så kan du nog hitta en del tips i den här tråden. Några bra låtval kan nog vara:
The Dillinger Escape Plan - Panasonic Youth
Philemon Arthur and the Dung - In Kommer Gösta
Torsofuck - Raped by Elephants
Anaal Nathrakh - Pandemonic Hyperblast
Meshuggah - obZen
Angerfist - Yes
Ion Dissonance - The Bud Dwyer Effect
Raised Fist - Go Away
Senast redigerad av Magnet83 2011-04-06 kl. 22:15.
Citera
2011-04-06, 22:38
Moderator
v50s avatar
Funkar det inte att snacka med tjejen angående hennes bas som stör dig så är rätt väg att gå att kontakta dem som hyr ut bostäderna, de får då ta kontakt med tjejen och förhoppningsvis så skärper hon sig då. Kolla med dina korridorgrannar om de också störs av henne, är det flera som klagar så är chansen större att hyresvärden tar det på allvar.
Citera
2011-04-07, 14:13
Medlem
XeonpZychos avatar
Jag har ett förjävligt problem. Vi har nyinflyttade grannar som bor längst bort på bottenvåningen. Vi kan kalla dem för....Herr och Fru Smällfet. Herr och Fru Smällfet är, som ni nog förstår, smällfeta. Visst, jag har inte mycket emot folk som är lite runda, men den här familjen går mig på nerverna.

Herr Smällfet brukade förut parkera sin Jeep precis bredvid huset, och blockera gångvägen på ena sidan huset, vilket gjorde att man antingen fick gå i lera eller runt hela huset, vilket är en aning jobbigt med 2 överfulla matkassar. Det kom in klagomål och han har nu slutat parkera bilen där (tack och lov!). Men det är inte det enda!

Herr och Fru Smällfet röker även. Väldigt mycket. Och de använder ingen fimpburk. Nejdå, "snön tar upp ciggen" ekar i deras tankar. Nu när våren slagit till ligger det ett hundratal cigaretter ute på gångvägen framför deras dörr. Och de får ingen skit, utan rökarna som bor på våningarna över får ta emot klagomålen, när det är tydligt att det är H. & F. Smällfet som kastar iväg ciggen.

Och sist men verkligen inte minst...De har hund. H. & F. Smällfet utnyttjar inte motionstekniken "Promenera med hunden", utan släpper ut hunden, som jag tror är någon Amstaff-blandras, på gården där barn leker. Hunden skiter på gräsmattan och springer in. H. & F. Smällfet plockar inte upp skiten, utan röker klart sina cigg och går in.

Det finns utekatter i området, ett flertal sådana, och hundrädda barn och vuxna.
Hur ska man bäst få H. & F. Smällfet att koppla hunden, plocka upp skiten och skaffa en fimpburk? Ska man gå dit och snacka med dem öga mot öga? Ska man klaga till hyresvärden? Ska man lägga ett litet anonymt brev i brevlådan? Eller ska man skyffla ihop en sopsäck full med deras fimpar och hundskit och lägga utanför dörren?

Kände för att skriva av mig lite också. Blir så irriterad på dessa idioter.
PS. Tror de har barn också, dock har jag ej sett några kids, utan bara ett barnrum igenom fönstret. DS.
Citera
2011-04-07, 16:18
Moderator
v50s avatar
Bäst är att prata direkt med dem om dessa saker, alltså att de röker och slänger fimparna samt om hunden och att det finns hundrädda personer inom området samt att det är deras ansvar att plocka upp skiten från hunden/-arna.

Alternativt kan du prata med hyresbolaget alternativt bostadsrättsföreningens styrelse och be dem sätta upp skyltar på området där det tydligt framgår att rastning av hundar är förbjudet samt att de skickar ut informationsbrev alternativt talar direkt till dessa personer om att det ej är tillåtet att slänga fimpar (eller röka nära huset om det är förbjudet enligt de stadgar som finns).

Se till att det är flera grannar som påtalar detta samtidigt till de som röker och har hundar alternativt till hyresbolaget/bostadsrättsföreningens styrelse, då tar de det på större allvar än om en enskild person tar upp dessa problem.

Vill du köra svenssonstilen så häng upp lite ilskna lappar alternativt posta ett utdrag från stadgarna där det framgår att rastning av hund samt rökning och nedskräpning på området är förbjudet.
Citera
2011-04-11, 04:11
Medlem
endaghenderdets avatar
Stora problem i tvättstugan!!

http://data.fuskbugg.se/skalman02/DSCN1605.JPG

Flyttade in på oslos finaste gata för ett bra pris men liten jaa extremt liten lägenhet med hems.

Trodde de va rikemansfolk i detta hus men nej nej antingen bara tjuvar eller så är de bara lata och inte orkar gå 20 meter till butiken.

Lämnade mitt sköljmedel i tvättstugan endag och då var den borta när jag gick dit. Lämnade mitt tvättmedel på ett extremt bra gömsälle där men de jävlarna hittade det.

Efter det var det ju självklart att jag inte lämna nått av det där. Men när man tvättar så går någon idiot och snor min ikea påse med kläder i. De tog inga kläder men en jävla ikea påse!!!!!

Har skrivit ett antal arga brev som hänger där.
Men nu kommer det dumma jag kan inte skriva nått hemskt, hotfullt eftersom min hyresvärd bor mittemot mig och tvättar där också.

Och jag är antagligen den enda svenska i denna byggnaden.

Nån som har ett tips på hur jag ska ta hand om detta här. Blir så jävla irriterad. Har funderat länge på att sitta och vänta i tvättstugan och skälla ut varenda jävel.

Jag vet att några av er kommer att svara dumt men jaja jag vill bara att den/de idioterna går och köper nytt tvättmedel till mig. Nu skyddar jag det hemma.

Norge är dyrt då måste man förså.
Vill inte använda svordomar fast att man verkligen vill det.
Citera
2011-04-11, 04:15
Bannlyst
Så dom tog ditt tvättmedel? Gråt vidare och ryck upp dig sen. Du har väl varit med om värre saker hoppas jag?
Citera
2011-04-11, 04:16
Medlem
Bockstensmannens avatar
Göm dig själv i tvättstugan och vänta på att någon misstänkt jävel kommer och börjar snoka. Eller så lämnar du inte grejer i tvättstugan helt enkelt
Citera
2011-04-11, 04:25
Medlem
tzjs avatar
Sådan här vardagsterrorism kan få mig att gå i taket. Helst av allt skall man lägga en claymore i sin tvättpåse och bara vänta i sin lägenhet på smällen.
Citera
2011-04-11, 04:43
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontCry
Så dom tog ditt tvättmedel? Gråt vidare och ryck upp dig sen. Du har väl varit med om värre saker hoppas jag?
ja faktiskt ... men d e ju rätt så irriterande iaf
Citera
2011-04-11, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
ja faktiskt ... men d e ju rätt så irriterande iaf

haha javisst är det irriterande men att skriva en rätt så lång text om händelsen på flashback kl 04 på morgonen verkar lite skumt....för att någon snodde ditt tvättmedel. Komiskt är det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in