Citat:
Ursprungligen postat av
Krankenschwester
I mitt trappshus finns det en lägenhet där hyresgästen tycks lämna soppåsar med hushållsavfall utanför sin dörr. Ligger ibland 2-3 ihopknytna ica påsar där, med mölkpaket osv osv. Det luktar även lite äckligt. Dom ligger där i ett par dagar innan dom försvinner.
Undrar om det här är normalt? Det rör sig givetvis om någon form av student eftersom det är ett studentboende. Borde jag knacka på och konfrontera den här personen? Eller är det här ett ok beteende.
Har dock aldrig varit med om detta tidigare.
Det är tyvärr ganska vanligt att "folk" inte kan betee sig som folk utan ställer soppåsen utanför dörren "för att ta med sig nästa gång dom går ut" sen så nästa gång dom går ut så "har dom brottom" "ska åt andra hållet än soptunnorna" osv.
Tog ett tag innan jag fick boendestödet att sluta ställa soppåsarna utanför dörren när dom är här för att hjälpa till (dom tog med sig dom varje gång, men jag tyckte det var sjukt skämmigt om nån granne skulle kommit förbi under tiden och fått för sig att jag är en sån typ som ställer påsarna i trappen...)
Själv ställer jag dom innanför dörren i ett plasttråg (för att skydda golvet om nån påse ev skulle vara blöt/läcka) och tar med mig nästa vända ut (har hund så det blir ganska många vändor).