2015-01-20, 17:36
Medlem
Scraps avatar
Ni verkar ha hamnat i en kass situation rent allmänt. Det du borde ha gjort är att snällt be dem respektera tiderna man får "väsnas". Antingen är det dåliga väggar och golv eller så verkligen stampar de i golvet när de går.

Ciggröken tror jag (tyvärr) du får stå ut med. Det är inte olagligt att röka på sin balkong vad jag vet.

Nu när ni redan är ovänner får du la flytta.
Citera
2015-01-20, 17:53
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Ni verkar ha hamnat i en kass situation rent allmänt. Det du borde ha gjort är att snällt be dem respektera tiderna man får "väsnas". Antingen är det dåliga väggar och golv eller så verkligen stampar de i golvet när de går.

Ciggröken tror jag (tyvärr) du får stå ut med. Det är inte olagligt att röka på sin balkong vad jag vet.

Nu när ni redan är ovänner får du la flytta.

Det är grymt bra väggar och fönster, hör ingenting nästan utifrån eller grannarna i sidled förutom om dom skriker ibland. men verkar va sämre bjälklag dvs golv och tak.
Citera
2015-01-20, 17:57
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Vilken feg jävel,ringer eniro och tar reda på deras telnr. Istället för att konfrontera dom så sitter TS och messar och frågar vad dom gör. Finns gott om ryggradslösa människor i landet tydligen.
Citera
2015-01-20, 18:18
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Vilken feg jävel,ringer eniro och tar reda på deras telnr. Istället för att konfrontera dom så sitter TS och messar och frågar vad dom gör. Finns gott om ryggradslösa människor i landet tydligen.

Hörru fuckface, du har uppenbarligen problem med läsförmågan, men vad kan man förvänta sig av en bonnläpp nazze med flyende haka, öppen mun och truckerkeps.
Citera
2015-01-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division

Vilken tråd har du läst? Han gick ringde ju upp direkt efter. Telefoner uppfanns för att man inte ska behöva gå överallt hela tiden. Sedan har han ju även varit uppe ett flertal gånger.

Är det bara riktiga män som vägrar använda telefon? Jag antar att han skulle kontakta Hells Angels och krossat skallen på grannen direkt.
Citera
2015-01-20, 18:32
Avslutad
Enkel fråga om rökande granne.

Så här ligger det till. Där mitt sovrum är placerat, är någon annans balkong precis utanför till höger. När jag har mitt fönster stängt så kommer lik förbannat cancer-oser in till mig när jag ska försöka sova. Har jag som ickerökare rätt här att få bättre tätade fönsterlister eller har cancer-spridaren rätten på sin cancer-sida?

Med vänlig hälsning, Ö.

Tar en till snabbisfråga här. Grannen vägg-i-vägg har lustiga ljud hos sig. När jag ibland ser på tv, så låter det som att någon rullar med tjocka rör på golvet fram och tillbaka. Jävligt skumt ljud hur som helst. Skulle gärna vilja ringa på och höra men jag kan ha hört fel, att ljudet är från någon annan granne. :/
Senast redigerad av Gosif 2015-01-20 kl. 18:37.
Citera
2015-01-20, 18:35
Medlem
finns på clas olsson och köpa tätningslister, tar dig ca 20 min att sätta upp.
hjälper inte detta, prata med grannen....
kan bli problem i sommar med värmeböljor och vädringar...
Citera
2015-01-20, 18:40
Medlem
OldFashioneds avatar
Grannen har rätt att röka på balkongen, så om du bestämmer dig för att framföra synpunkter gör det med utgångspunkten att du vet att du inte har något att säga till om egentligen, men att du verkligen skulle uppskatta det.
Citera
2015-01-20, 18:45
Medlem
MetalTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Grannen har rätt att röka på balkongen, så om du bestämmer dig för att framföra synpunkter gör det med utgångspunkten att du vet att du inte har något att säga till om egentligen, men att du verkligen skulle uppskatta det.

Tror hyresvärden bestämmer om man får röka på balkongen. Men har TS problem kan han ju kontakta hyresgästföreningen
Citera
2015-01-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Hörru fuckface, du har uppenbarligen problem med läsförmågan, men vad kan man förvänta sig av en bonnläpp nazze med flyende haka, öppen mun och truckerkeps.
Wow, backa undan, vi har att göra med en internet tough guy!

Det låter som att du är problemet. Att gå runt i sin lägenhet, att föra väsen efter kl. 08.00 och att röka på sin balkong är fan nått du får tåla.
Citera
2015-01-20, 19:31
Medlem
hydrols avatar
Det är bara att gratulera. Varför var denna spännande lägenhet ledig tror du?

TS, det blir du som får flytta eftersom det är omöjligt att få någon vräkt i Sverige. Under den tiden du har på dig nu innan du hittat nytt boende så rekommenderar jag att du lär dig handskas med saker som är utanför din kontroll.

Du har endast en person här under dina hundra år på jorden som du behöver göra lycklig och det är du själv det. Att gå omkring och störa sig på andra människor är ovärdigt.
Citera
2015-01-20, 19:35
Medlem
Tjoflos avatar
Spela in och skaffa bevis, om inte din mobil kan fånga upp deras elefantsteg så kan du låna någon mic för att få bättre mottagning. Spelar de as hög musik så ska du filma hur du går ut ur din lägenhet och upp till deras dörr så hyresvärden fattar hur de beter sig.

Jag gjorde såhär och min pinsamma hyresvärd skickade videon till de störande grannarna och undra vad de tyckte om sitt beteende. Men nu e det tyst iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in