2013-05-09, 15:43
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
I NY är det ju redan det, iaf i de "parker"(läs: ansamlingar med mer än 4 träd) som finns.
Böter på $400 har jag för mig.

Avgaser är dock inga problem i miljonstaden.

För 10-15 år sedan kan jag hålla med om att avgaser var ett problem. Nuförtiden känner jag inte av dem längre, bilarna har blivit mer moderna och bättre på att rensa avgaserna.

Cigaretter luktar fortfarande apa och inget har gjorts för att filtrera bort gifterna förutom för den som röker.
Citera
2013-05-09, 15:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
I NY är det ju redan det, iaf i de "parker"(läs: ansamlingar med mer än 4 träd) som finns.
Böter på $400 har jag för mig.

Avgaser är dock inga problem i miljonstaden.

Riktigt så illa är det inte: 50 dollars handlar det om.
Citera
2013-05-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larimar
Motion 2011/12:So240
Förbud mot rökning på balkong
Förslag till riksdagsbeslut
Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad som anförs i motionen om förbud mot rökning på balkonger i flerfamiljshus.

Motivering
Enligt WHO:s tobakskonvention är det en mänsklig rättighet att slippa tobaksrök. Sverige har skrivit under tobakskonventionen. Riksdagen har beslutat om ett mål att ingen år 2014 ofrivilligt ska behöva utsättas för rök.

Många som bor i flerfamiljshus kan inte använda sin balkong eller ha fönster öppna på grund av grannar som använder balkongen för rökning.

En människas frihet får bara inskränkas av en annan människas frihet. Min rökande grannes frihet att röka på sin balkong ska därför inskränkas eftersom den inkräktar på min rättighet att sitta på min balkong och slippa rök.

Stockholm den 28 september 2011

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Fragor-och-anmalningar/Fragor-for-skriftliga-svar/Forbud-mot-rokning-pa-balkong_GZ02So240/?text=true

Inte lätt att vara 12 år och lukta kiss som ni gör Så här kommer det bli i framtiden IDIOTER
Och så sätter man sig inomhus på soffan med balkongdörren eller fönstret öppet och tänder en cigg så blir den lagen ganska uddlös.
Citera
2013-05-09, 23:33
Medlem
larimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Och så sätter man sig inomhus på soffan med balkongdörren eller fönstret öppet och tänder en cigg så blir den lagen ganska uddlös.

Det spelar ingen roll var du kommer sitta och röka..oavsett om du sitter på soffan, sitter på toa och bajsar eller hukar inne i en garderob naken med en hockeymask på medan du röker: Det spelar ingen roll VAR du är, utan det enda som kommer gälla är att du INTE får trakassera någon med din äckliga cigarettrök..om cigarettröken väller ut ur din sunkiga lägenhet och når dina grannar, så inkräktar det på deras rättighet att kunna sitta på balkongen utan att behöva bli äcklade av din cigarettrök..så det kommer gälla oavsett var du befinner dig i hemmet..så passa på och rök nu medan du får, för snart är det slut med det motbjudande white trashbeteendet!

"Enligt WHO:s tobakskonvention är det en mänsklig rättighet att slippa tobaksrök. Sverige har skrivit under tobakskonventionen. Riksdagen har beslutat om ett mål att ingen år 2014 ofrivilligt ska behöva utsättas för rök."
Citera
2013-05-09, 23:52
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll var du kommer sitta och röka..oavsett om du sitter på soffan, sitter på toa och bajsar eller hukar inne i en garderob naken med en hockeymask på medan du röker: Det spelar ingen roll VAR du är, utan det enda som kommer gälla är att du INTE får trakassera någon med din äckliga cigarettrök..om cigarettröken väller ut ur din sunkiga lägenhet och når dina grannar, så inkräktar det på deras rättighet att kunna sitta på balkongen utan att behöva bli äcklade av din cigarettrök..så det kommer gälla oavsett var du befinner dig i hemmet..så passa på och rök nu medan du får, för snart är det slut med det motbjudande white trashbeteendet!

"Enligt WHO:s tobakskonvention är det en mänsklig rättighet att slippa tobaksrök. Sverige har skrivit under tobakskonventionen. Riksdagen har beslutat om ett mål att ingen år 2014 ofrivilligt ska behöva utsättas för rök."
Så i praktiken ska röktobak totalförbjudas inom tätbebyggt område om 7 månader. Tror du det kommer hända?. Om jag får gissa vilt, NOP!!
Citera
2013-05-10, 00:17
Medlem
larimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Så i praktiken ska röktobak totalförbjudas inom tätbebyggt område om 7 månader. Tror du det kommer hända?. Om jag får gissa vilt, NOP!!

Att gissa vilt kan vilken idiot som helst men eftersom du uppenbarligen har mycket svårt för läsförståelse, så ska jag vara snäll och förklara texten för dig: Ickerökande hyresgäster kommer få mycket mer att säga till om. Vänta och se bara. Redan nu finns det flera bostadsbolag som har infört förbud mot rökning i lägenheterna, och alla andra bolag kommer göra detsamma tack och lov
Citera
2013-05-10, 01:13
Medlem
Citat:
Att gissa vilt kan vilken idiot som helst men eftersom du uppenbarligen har mycket svårt för läsförståelse, så ska jag vara snäll och förklara texten för dig: Ickerökande hyresgäster kommer få mycket mer att säga till om. Vänta och se bara. Redan nu finns det flera bostadsbolag som har infört förbud mot rökning i lägenheterna, och alla andra bolag kommer göra detsamma tack och lov
Regeringens har som mål står det. Det är en jävla skillnad. Regeringen har satt en jävla massa miljömål som det inte hänt ett skit med fast "måldatum passerat" för länge sen. Det tjatar miljöpartiet om på varenda partiledardebatt.

Det skulle byggas en jävla massa bostäder också och arbetslösheten skulle halveras och fan vet allt. Men skit samma, jag kan snusa men frågan är vad du skall hitta på att gnälla om ifall det skulle inträffa. Husdjur kanske? det vore väl något. En blöt hund luktar inte hallontårta. Förbjud för satan!
Citera
2013-05-10, 10:32
Avslutad
Citat:

Om detta händer vet jag en som lämnar förbudslandet Sverige iaf. Antingen förbjuder man tobak helt och hållet eller så låter man folk fortsätta syssla med lagliga laster i sitt hem. Ett mellanting är helt oacceptabelt. Det är illa nog att näringsidkare (läs krögare i detta fall) inte får bestämma själva vad de tillåter i sina lokaler.
Citera
2013-05-10, 10:41
Medlem
Den som blir drabbad av cigg-rök blir negativt påverkad av detta, en som röker blir inte negativt påverkad av andra icke-rökande grannar, vad är så svårt att förstå med det.
Citera
2013-05-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Den som blir drabbad av cigg-rök blir negativt påverkad av detta, en som röker blir inte negativt påverkad av andra icke-rökande grannar, vad är så svårt att förstå med det.
Allvarligt talat. Igår kväll/natt var det skottlossning på öppen gata ibland bostäder på två ställen i Sthlm och säkert på andra ställen i landet. Förra veckan var det två bomber som exploderade i lägenheter i på andra ställen i Sthlm. City eller förort spelar ingen roll, det smäller överallt. Det ger knappt tidningsnotiser numera.

Vår Statsminister kallar till presskonferens när päron kastas på en fotbollsplan och jagar balkongrökare. Att det skjuts och bombas mitt i bland oss verkar passera våra politiker helt utan notis.
Jagar vi inte mygg medan Elefanterna fan ta mig står på våra fötter i detta härliga land.
Citera
2013-05-10, 13:27
Medlem
larimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Om detta händer vet jag en som lämnar förbudslandet Sverige iaf. Antingen förbjuder man tobak helt och hållet eller så låter man folk fortsätta syssla med lagliga laster i sitt hem. Ett mellanting är helt oacceptabelt. Det är illa nog att näringsidkare (läs krögare i detta fall) inte får bestämma själva vad de tillåter i sina lokaler.

Ha en trevlig resa då! Men glöm inte att ta med dig somalierna och araberna!
Citera
2013-05-11, 13:11
Medlem
Citat:
Finns det inte hyresvärdar som försökt att förbjuda sina hyresgäster att röka inomhus, men förlorat i domstol?

http://www.sydsvenskan.se/lund/besvaras-av-rokande-granne/
Senast redigerad av patwotrik 2013-05-11 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in