2013-10-31, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zapko
Det bor väldigt många unga människor här. Några av mina närmaste grannar är tex 19-20 år. De bjuder ofta in varandra till festerna. Nu blir inte alla grannar inbjudna. Det är jag och några andra som inte tillhör det gänget. De grannar som inte blir bjudna, de visar hänsyn eftersom festprissarna är såpass unga och det är troligen deras första egna bostad och så, så grannarna tycker att de ska få ha kul blah blah blah. De grannar som festar, de störs naturligtvis inte.

Så jag är den enda som egentligen störs, då några andra har större tolerans än vad jag har.

Tycker att om de ska ha en lätt fest kanske under en natt kan du ta det vara, men pågår det i flera dagar tycker jag att du har rätt att tycka till..
Citera
2013-10-31, 22:40
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Jag anser att det inte spelar någon roll om det är före 22.00.. Om han har musik varje dag så kanske su ska ta ett snack med han.. Skulle inte acceptera om en person spelade musik varje dag ...

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det ska man absolut inte. Finns inget värre än idiotiska grannar som kör med sitt förbannade basdunk hela dagarna.

Upp och säg till idioten först, att han får fan dra ner basen.
Funkar det inte längre än två dagar ringer du hyresvärden

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Absolut ska du inte behöva lyssna på din grannes baslåda hela dagarna, det hör inte till det normala som man ska acceptera.. Gå och prata med personen och om det fortsätter kontakta din hyresvärd.

Ja nu har man varit ner och sagt åt han.

Jävla 18-åriga finniga yngling var väl intrycket jag fick.

Då får man väl se hur länge det håller, men han var då inte stor eller stark så i värsta fall får man väl säga att jag kommer och hälsar på med brännbollsträ och ger baslådan lite massage.
Citera
2013-11-01, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja nu har man varit ner och sagt åt han.

Jävla 18-åriga finniga yngling var väl intrycket jag fick.

Då får man väl se hur länge det håller, men han var då inte stor eller stark så i värsta fall får man väl säga att jag kommer och hälsar på med brännbollsträ och ger baslådan lite massage.

Kommer ihåg en gång när jag var så jävla förbannad att jag ringde securitas. Efter 5 minuter dök de upp och stannade utanför lägenheten. Plopp så stängde de av ljudet direkt.. Efter typ 5 minuter hade vakten varit uppe och pratat med mannen.. Gissa jo böter på 800 kronor.. Jätte kul, hände samma sak för mig när jag tittade på film med högtalare..
Citera
2013-11-01, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Jag gissar att han inte kommer bry sig nämnvärt om denna taktik. Du kommer nog bara skapa osämja med din granne och det kommer knappast hjälpa situationen.

Kontakta polisen är ditt bästa kort. Är han högljud på kvällen/natten ring polisen, ser du något konstigt så ring polisen, alltså försök få polisen att komma förbi så ofta som möjligt för att störa honom. Det är det enda som kommer fungera.

Sen är det synd att hyresvärden inte verkar bry sig. Men försök ändå påtala för hyresvärden så ofta som möjligt att denna granne skapar problem. Att belysa problemet för hyresvärden gör nog mer nytta i det långa loppet än du tror. Du kanske inte märker av det direkt men det brukar ändå ha ganska bra effekt och hyresvärden vet nog mer än du tror.

Tror att polisen skulle bara skita i saken.. De har ju viktigare saker att göra.. Att prata med personen är ju det första man gör och annra är det ju bara att prata med hyresvärden.. Fixar inte skiten gör man som man brukar i mitt område.. Ring securitas.. Efter 5 minuter är de där och kollar till problemet.. Om allt verkar stämma tar de ett litet snack.. Får förmodligen böter nästa dag.. Har hänt mig och tack vare securitas funkar reglerna hos mig i allafall. Ring polisen om du tycker det är en lösning men tror inte de skulle lägga sig i, i såfall så måste du hitta på grovt för att få de dit. Sen har de väl viktigare saker att göra än att åka till lägenheter/hus som inte kan sköta sig..
Citera
2013-11-01, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Själv börjar jag tröttna på all form av borrning i mitt hus. Det står i vårt hyreskontrakt att oväsen (som att spela musik, spola vatten o sånt) är förbjudet mellan 23 till 07. Men tro fan att de börjar idag, typ 07:05 med en jävla slagborr! De håller på i flera timmar. O detta är inte första gången!

Nån mupp till granne måste ha borrning som hobby! Jag menar, det är väl inte så vanligt att man borrar i betong-väggar? Men ändå så händer det typ en vecka per månad, att en massa borr-freaks startar sin perversa hobby klockan 07:05!

Lider med dig!

Whuut? 23 - 07 är ju fan världens sämsta regler, hur fan kan man komma med sådanna regler? Och håller med dig, någon borrar hos oss också och vi har även betong väggar.. Fattar mig fan inte på folk som håller på så. Man måste väl fan kunna sköta sig..
Senast redigerad av Henrik.N 2013-11-01 kl. 23:18. Anledning: Stav fel
Citera
2013-11-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
Någon som vet hur man i hyresrätter brukar bedöma springande/hyperaktiva barn som stör så in i helvete ovanför?
Denna familj stör på mycket värre sätt också, men just i dagsläget är denna stampande, slängande av saker/möbler största problemet.
Pratat med fadern 2 gånger och det ger inte annat än bråk.. (JA det är araber)

Gjort en anmälan till hyresvärden förut där dom tog ett snack med honom, och sa till mig att nästa steg skulle va att jag tar in så kallade sittare hem till mig som ska sitta och lyssna i nån timme och därefter bedöma om störningen överskrider den tillåtna gränsen eller inte.

Onödigt att ta in dessa sittare om dem anser att barn får störa hur mycket som helst eftersom dom måste få "leka".

Vi har folk som kommer från somalia ovanför oss.. De borrar har lekande ungar de skräpar ner de stampar klockan sju på morgonen håller fan med. För ca 1 år sen så var det studenter som spelade as hög musik istället. Ringde direkt securitas och så var det över men så började allt igen nästa dag. Till slut flyttade de ut och vi fick nya grannar. Men nu är det ju fan värre. De kliver fan även i våra rabbstter. De kan fan inte ens hålla koll på sina as såa barn. Man blir fan tokig. Tvättstugan fattar de sig inte på heller och påstår att vi inte respekterar de asså whuut. Att folk inte kan sköta dig nuförtiden..
Citera
2013-11-03, 10:33
Medlem
Högljudda grannar

Tjenare Flashback!

Flyttade in i annan lägenhet i slutet av feb 2013. Sedan dess har det pågått fester varje fredag och lördag fram till midsommar. Har även vart fester mitt i veckan. Jag som jobbar oregelbundna tider samt mycket helg tröttnade på detta ganska fort och har blivit åtskilliga samtal till securitas (ca 15 ggr ) samt haft bra kontakt med bostadsbolaget. Dessa "fester" som min granne har är inga fester mellan 21-02.00 utan snarare 19.00-06.00 så ni bör förstå mitt dilemma när jag jobbar 07.00-21.00.

Bostadsbolaget har för närvarande skickat ut 2 eller 3 "varningsbrev" men utöver detta händer inget.
Mötte mina grannar i trappen igår efter att ha jobbat 3 dagar och jao, det är ju halloween så alla vart utklädda till billiga "luder". Pratade lugnt och sansat och sa att dom kan gärna få spela musik till 22.00 men får gärna dämpa sig efter det pga av att jag ska upp och jobba 07.00. Klockan blev 22.15 och fortfarande ett jävla liv, ringer då securitas. Klockan blir 23.30 och fortfarande inga väktare på plats dock hade det börjat lugna sig.

Antar att jag inte har några juridiska rättigheter alls när det gäller detta men det är väl endå bostadsbolagets skyldighet att göra något åt detta helvete jag och min sambo haft nu i över ett 9 mån?
Kan jag kräva något av bostadsbolaget?
Vad har bostadsbolaget för några skyldigheter? Eller har dom några alls?
Har en hyra på över 6000 och lagom kul att betala den när en oftast skall bli störd av gap / skrik och hög musik.

Mvh!
Citera
2013-11-03, 10:42
Medlem
Jag har för mig att man kan få 3 varningar sedan blir det hårdare åtgärder. Förstår att det är jobbigt för dig och självklart måste man visa respekt mot grannar osv om man ska ha fest..
Citera
2013-11-03, 10:48
Avslutad
kolla proppskåpet i källaren om det är möjligt till ett litet sabotage. Varje lägenhet har ju en säkring.. Har själv aldrig gjort det men varit nära.. De satarna till grannar flyttade efter ett tag.. Gå ihop med de andra i trappen och snacka om de som stör. Anmäl varje gång. man kanske kan polisanmäla dem för ofredande.
Citera
2013-11-03, 11:04
Medlem
Är det en hyresrätt eller bostadsrätt? Tre riktiga skriftliga varningar sen ska personen kunna vräkas i en hyresrätt iaf!!
Citera
2013-11-03, 11:14
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Bostadsbolaget har skyldighet att utreda de konstaterade störningarna ja. Men processer i den här typen av fall är långa och komplicerade. Det är väldigt svårt att bli av med en störande hyresgäst. Tycker det verkar konstigt att de skulle ha 15 konstaterade störningar och att värden inte reagerar.

Det kan vara så att det pågår en juridisk process mot din granne...

Mitt råd är att ringa jouren när störningarna är (inte i onödan). En jourutryckning är dyr för bolaget så det kanske får dem att reagera. Ju fler konstaterade störningar ju starkare är bevisen. Var själv noga med att notera datum och tid för störningarna samt vilken typ av störning det är (bankande, musik, höga röster) är så att du vet vad du pratar om när du pratar med värden. Att "grannarna alltid stör" håller inte. Prata sen med din värd och fråga vad som händer i ärendet, om de får rapporterna, vad deras nästa steg är och vad för råd de har till dig och hur du ska agera. Bästa är att få igång en dialog. Förhoppningsvis så gör din värd redan vad den kan och arbetar med ärendet.
Citera
2013-11-03, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvazen
Tjenare Flashback!

Flyttade in i annan lägenhet i slutet av feb 2013. Sedan dess har det pågått fester varje fredag och lördag fram till midsommar. Har även vart fester mitt i veckan. Jag som jobbar oregelbundna tider samt mycket helg tröttnade på detta ganska fort och har blivit åtskilliga samtal till securitas (ca 15 ggr ) samt haft bra kontakt med bostadsbolaget. Dessa "fester" som min granne har är inga fester mellan 21-02.00 utan snarare 19.00-06.00 så ni bör förstå mitt dilemma när jag jobbar 07.00-21.00.

Bostadsbolaget har för närvarande skickat ut 2 eller 3 "varningsbrev" men utöver detta händer inget.
Mötte mina grannar i trappen igår efter att ha jobbat 3 dagar och jao, det är ju halloween så alla vart utklädda till billiga "luder". Pratade lugnt och sansat och sa att dom kan gärna få spela musik till 22.00 men får gärna dämpa sig efter det pga av att jag ska upp och jobba 07.00. Klockan blev 22.15 och fortfarande ett jävla liv, ringer då securitas. Klockan blir 23.30 och fortfarande inga väktare på plats dock hade det börjat lugna sig.

Antar att jag inte har några juridiska rättigheter alls när det gäller detta men det är väl endå bostadsbolagets skyldighet att göra något åt detta helvete jag och min sambo haft nu i över ett 9 mån?
Kan jag kräva något av bostadsbolaget?
Vad har bostadsbolaget för några skyldigheter? Eller har dom några alls?
Har en hyra på över 6000 och lagom kul att betala den när en oftast skall bli störd av gap / skrik och hög musik.

Mvh!

Eftersom securitas inte dyker upp på plats ska du genast prata med hyresvärden så de får veta hur jävla lata securitas är.. Nästa gång detta oväsen bryter ut ska du helt enkelt ringa securitas igen, du får helt enkelt hoppas att de kommer. Pm de kommer och kan bekräfta klagomålet tar de ett snack och sedan får de förmodligen en liten böter. Kommer de inte ringer du antagligen polisen och berätta situvationen på telefon numret: 114114 (Vet dock inte om man kan ringa gällande detta ämne)

Securitas blir ju betald av hyresvärden och är till för sådanna situvationen krig detta ämne. Kommer de inte ska du genast berätta till hyresvärden så fort som möjligt. Jag tror väl att de hade något viktigare att göra. Nästa gång så tror jag att de kommer och hanskas med ditt problem.

Nästa gång det blir oväsen hos dig ring securitas och hoppas helt enkelt att de kommer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in