Citat:
Ursprungligen postat av
Kvazen
Tjenare Flashback!
Flyttade in i annan lägenhet i slutet av feb 2013. Sedan dess har det pågått fester varje fredag och lördag fram till midsommar. Har även vart fester mitt i veckan. Jag som jobbar oregelbundna tider samt mycket helg tröttnade på detta ganska fort och har blivit åtskilliga samtal till securitas (ca 15 ggr ) samt haft bra kontakt med bostadsbolaget. Dessa "fester" som min granne har är inga fester mellan 21-02.00 utan snarare 19.00-06.00 så ni bör förstå mitt dilemma när jag jobbar 07.00-21.00.
Bostadsbolaget har för närvarande skickat ut 2 eller 3 "varningsbrev" men utöver detta händer inget.
Mötte mina grannar i trappen igår efter att ha jobbat 3 dagar och jao, det är ju halloween så alla vart utklädda till billiga "luder". Pratade lugnt och sansat och sa att dom kan gärna få spela musik till 22.00 men får gärna dämpa sig efter det pga av att jag ska upp och jobba 07.00. Klockan blev 22.15 och fortfarande ett jävla liv, ringer då securitas. Klockan blir 23.30 och fortfarande inga väktare på plats dock hade det börjat lugna sig.
Antar att jag inte har några juridiska rättigheter alls när det gäller detta men det är väl endå bostadsbolagets skyldighet att göra något åt detta helvete jag och min sambo haft nu i över ett 9 mån?
Kan jag kräva något av bostadsbolaget?
Vad har bostadsbolaget för några skyldigheter? Eller har dom några alls?
Har en hyra på över 6000 och lagom kul att betala den när en oftast skall bli störd av gap / skrik och hög musik.
Mvh!
Eftersom securitas inte dyker upp på plats ska du genast prata med hyresvärden så de får veta hur jävla lata securitas är.. Nästa gång detta oväsen bryter ut ska du helt enkelt ringa securitas igen, du får helt enkelt hoppas att de kommer. Pm de kommer och kan bekräfta klagomålet tar de ett snack och sedan får de förmodligen en liten böter. Kommer de inte ringer du antagligen polisen och berätta situvationen på telefon numret: 114114 (
Vet dock inte om man kan ringa gällande detta ämne)
Securitas blir ju betald av hyresvärden och är till för sådanna situvationen krig detta ämne. Kommer de inte ska du genast berätta till hyresvärden så fort som möjligt. Jag tror väl att de hade något viktigare att göra. Nästa gång så tror jag att de kommer och hanskas med ditt problem.
Nästa gång det blir oväsen hos dig ring securitas och hoppas helt enkelt att de kommer..