2013-05-12, 00:15
Medlem
Albozs avatar
Utbytesstudenterna kastar stolar & skriker, orkar fan inte mer!!

Vad fan ska jag göra med dessa jävla franska fittungdomarna till grannar? I hur länge som helst har de hållt på att skrika som galningar mitt på natten och hoppar på varandra i trappuppgången. De skriker högt som in i helvete. De bor på högsta våningen fjärde, och jag på andra.

Idag, nyss, skriker dom som fan och kastar ner massa stolar från högsta våningen. Jag fick nog och går upp dit och bankar med hela knytnäven så jävla hårt att marken vibrerade. Ingen av fittorna vågade
öppna och tur är de. De var 5 där inne och jag endast i tofflor fantiserade redan hur jag ska knocka de jävlarna en och en. Att man fan inte ska kunna komma hem från jobbet & sova utan att de ska börja göra sina jävla ociviliserade beteenden är fan sjukt!!

VAD HAR JAG FÖR RÄTTIGHETER? Måste jag lyssna på deras jävla oljud hela tiden? De har gått så långt att en gång var bara morsan och jag här, klockan var 23:00 och de hoppar och springer i trappen så nån av de tillslut flög in i vår dörr så den öppnades jävligt hastigt. De sprang därifrån jävla pajaser. Oh om jag hade fått tag i de så hade jag dratt ut deras jävla ögon och kört upp den enes huvud i den andres rövhål så långt upp att en operation hade kostat så mycket att deras kusiner hade gått i konkurs jävla pajaser.

Ringde Securitas och fick hit dem efter att de tjafsade o sa att de inte kan göra något åt dem. Jag bad dem skicka hit ngn så får de i allafall höra med egna öron vilka jävla ocivilserade fransmän till grannar jag har. De tog ett snack med dom, men hade DU slagit skiten ur dem eller fortsattit att envisas med att ringa Securitas/polisen om de fortsätter med deras ADHD ryck?

Jag är alban och de förklarar kanske att de är jag som gör något åt saken före svenskarna. Tur att inte knarksvenskarna till grannar är hemma. Sitter inne för 2,5kg kokain eller något, hade han vart här hade de fått se om de hade skrikit mer.
Senast redigerad av Alboz 2013-05-12 kl. 00:21.
Citera
2013-05-12, 00:26
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad fan ska jag göra med dessa jävla franska fittungdomarna till grannar?

Du kan lugnt och sansat gå upp och be dem sluta.

Citat:
Jag är alban och de förklarar kanske att de är jag som gör något åt saken före svenskarna. Tur att inte knarksvenskarna till grannar är hemma. Sitter inne för 2,5kg kokain eller något, hade han vart här hade de fått se om de hade skrikit mer.
Vad häftigt. Du är inte vidare bättre själv, våldsbenägen och bor med mamma?
Citera
2013-05-12, 00:33
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Du kan lugnt och sansat gå upp och be dem sluta.

Vad häftigt. Du är inte vidare bättre själv, våldsbenägen och bor med mamma?

Vadå inte vidare själv? Tror du helt seriöst att jag bara ska sitta där och låta dom förstöra mina nätter och storma min lägenhet mitt i natten? Jag är våldsbenägen när ociviliserade fittungar ber om det och jag har all moralisk rätt i världen att bete mig så.

Mamma var där eftersom att jag var ledig och hon skulle sova hos mig efter att hon hjälpte mig paketera några gamla saker. Men hurbra natten blev pga denna jävla ociviliserade folkgrupp ska vi inte tala
om. Trodde fransmän var mer civiliserade men de går inte att skilja en jävla somal från dem.
Citera
2013-05-12, 00:43
Medlem
du kan säga till dem att vara tysta om dem inte blir det så borde du kontakta hyresvärden eller i värsta fall polisen.
Senast redigerad av trohet 2013-05-12 kl. 01:16.
Citera
2013-05-12, 00:59
Medlem
1.Tro inte att du är hård för att du alban. Arier som jag är har jag rytit ifrån mot många störande grannar. Lite kul att du tror att du kan knocka 5 st bara för att du är alban höhöh

2. Snacka med dem, gå upp när de är lugnt och säg som det är. Bättrar de sig inte kontakta hyresvärd.
Citera
2013-05-12, 01:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Spara på klagomålen istället.. de har sin kväll helt enkelt. Nästa gång är det du själv som är på röken och har röjarskiva och någon annan kommer att irritera sig på dig.
Citera
2013-05-12, 01:14
Medlem
Bo inte i ett område fittfranskautbytestudenter och knarksvenskarsomsitterinneförgrovtnarkotikabrott får härja fritt då. Då slipper du dom.

Nej juste, glömde du var alban.
Citera
2013-05-12, 09:15
Moderator
v50s avatar
Prata med hyresvärden och förklara läget, ring störningsjouren varje gång de lever om på ett oacceptabelt sätt eller i värsta fall polisen om det spårar ut helt. Om det finns andra som bor där så ta ett snack med dem och hör om de också störs om så är fallet be dem ringa hyresvärden också då det brukar ha mer effekt om flera klagar och inte bara en enskild person.

Men börja med att ta ett snack med de som lever om så de har en chans att skärpa sig, dock låter det som att de är ganska unga och då händer det att de inte bryr sig så mycket om sina grannar.
Citera
2013-05-12, 10:11
Medlem
Tiberius.s avatar
Bor man i lägenhet, det vill säga allmännyttans sunkiga bostäder alternativt en äldre och billigare bostadsrätt så får man faktiskt vara beredd på avvikande ljud i sin vardag, även de som kan uppfattas som störande...

Områden som har ockuperats av invandrare, studenter och allehanda avskum är likt en cancersvulst ett ständigt växande problem...

Enda sättet att undkomma rådande misär är att flytta...

/ Tiberius
Citera
2013-05-12, 10:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Bor man i lägenhet, det vill säga allmännyttans sunkiga bostäder alternativt en äldre och billigare bostadsrätt så får man faktiskt vara beredd på avvikande ljud i sin vardag, även de som kan uppfattas som störande...

Områden som har ockuperats av invandrare, studenter och allehanda avskum är likt en cancersvulst ett ständigt växande problem...

Enda sättet att undkomma rådande misär är att flytta...

/ Tiberius

Visst får man tåla en del ljud om man bor i ett flerfamiljshus däremot är det ej ok att grannarna lever rövare på sena kvällar och nätter, det är inte ok att göra så dagtid heller även om man får tåla mer då.
Citera
2013-05-12, 10:30
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Visst får man tåla en del ljud om man bor i ett flerfamiljshus däremot är det ej ok att grannarna lever rövare på sena kvällar och nätter, det är inte ok att göra så dagtid heller även om man får tåla mer då.

Faktum är att allt i grund och botten handlar om vart du bor, beroende på den inofficiellt rådande samhällsstruktur som präglar aktuellt område...

Ett "sämre" område med hög population av invandrare, långtidsarbetslösa, psykiskt sjuka och studenter har rent generellt en högre toleransnivå beträffande de ting som kan upplevas som störande än ett så kallat "finare" område med nybyggda och exklusiva bostadsrätter...

Däremot är det aldrig okej att "leva rövare" men det är betydligt svårare att få bukt med detta vanskliga beteende i ett "sämre" område än i ett "finare"...

/ Tiberius
Citera
2013-05-12, 11:13
Medlem
Kavalleristens avatar
Säg till dem på skarpen som du gjorde när du bankade på dörren. De va ju bevsligen livrädda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in